Joeja pruilt, want de cavia is dood

Discussie in 'De lounge' gestart door Joeja, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Mijn lipje pruilt
    mijn neus is rood
    Judith huilt
    haar cavia is dood..

en zo is het :confused:
    Opeens is 1 van mijn cavia's overleden! Ik ben er vrij nuchter onder, maar ik schrok er toch wel van hoor.. Over 2 dagen zou ze 3 jaar zijn geworden :(
    Gisteravond heb ik nog met haar gesproken over hoe lekker ze haar vitamine C pilletje vond (die van Roter, cavia's maken net als mensen geen vit. C aan en krijgen daarvoor dit suplement, wat ze tevens ook erg lekker vinden), en dat haar krullende haartjes weer mooi lang aan het groeien waren en dat ze niet zo moest zeuren voor lekkers.. enzovoort.. Vanmorgen heb ik haar nog een stukje komkommer gebracht die ze nog lief uit mijn handen kwam pakken en met smaak op heeft gegeten. En vanmiddag om 15.00 uur vond ik haar in haar blokhut. Vredig ingeslapen, zomaar...

We hebben de caaf op een mooie plek onder een boom aan de rand van het bos begraven, met een prachtig uitzicht over een typisch Limburgs landschap met heuvels en velden.

Gladys, het ga je goed! Ik zal je vreselijk missen.. Je was mijn lekkere hoddelbol van 1,5 kilo

2. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Vreselijk :(
    Mijn cavia is ca. 20 jaar geleden overleden, maar ik vind t nog steeds erg...

Dat was ook zo'n held. Sprokkel heette hij.

Is nog steeds in allerlei verbasteringen mijn password voor van alles, haha... Zo leeft hij voort ;)
    Sterkte meis x

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja dan vraag je je af wat er opeens mis is als ze vooraf nog zo vol leven schijnen. Ik ben ook zo'n25 (oef...dat klinkt oud) jaar geleden mn caafje pitje verloren. En net daar voor lag onze caaf punkie dood in dr kooi. Pitje is gestikt...die had blijkbaar iets in geademt (tenminste dat concludeerde de dokter) en was ineens erg kortademig...dus ben er nog mee naar de dierenarts gefietst met mn 9 jaren oud. Maar daar aangekomen was het al snel einde missie :(
    Maar punkie...dat is net zo'n verhaal als met Gladys...zomaar ineens lag ze daar... Van te voren nog lekker aan de wandel door dr xxl kooi en lekker worteltjes eten.
    Maarja we hopen maar dat ze n goed leven gehad hebben en dat ze in vrede heen gegaan zijn.
    Toch zijn ze allemaal te vroeg gegaan...maarja ook al werden ze 20 dan nog is t eigenlijk te vroeg, toch?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Veel sterkte hoor! Arme Gladys, maar zo te horen heeft ze een mooi cavialeventje gehad.
    Wat een joekel zeg, 1,5 kilo, was het een rexje?
    Vorige maand heb ik onze hond vrij onverwacht moeten laten inslapen, die zou 10 dagen later ook 3 geworden zijn. Af en toe barst ik nog in snikken uit.

5. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Heel veel sterkte hoor! Wat kun je je toch hechten aan zo'n lief klein beessie he...
    ! van mijn 2 konijntjes is voor 2 maand terug ook doodgegaan... Lag ook 'smorgens ineens dood in haar hok..

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    :( wat vervelend zeg... dat is ff flink slikken!
    heb zelf ook een poosje cavia's gehad, en was ook wel ffies heel sip toen er eentje overleed... dan schrik je bestwel. maar net als jij een heel mooi plekje in het bos gezocht... mag dan wel niet, maar ach wie zou je moeten betrappen ;)

wat een enorm schattige foto trouwens.. ziet er uit als een heerlijk caafje...
    heb je dr nog meer? of ben je nu helemaal caafjesloos?

Deel Deze Pagina