Hoe lang wachten voor tweede kindje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Atlantis, Nov 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Atlantis

Atlantis Actief lid

Feb 6, 2006
    134
    0
    0
    Hoi Mirjam of Japke,

Ik ben een paar maanden geleden bevallen van een geweldige dochter. Ik zou graag snel weer gezinsuitbreiding willen, er lijken mij veel voordelen aan twee kindjes vlak op elkaar te zitten. Maar ik hoor ook negatieve geluiden, dat het slecht voor je lichaam zou zijn enzo. Is dat zo? Ik voel me nu heel goed, volgens mij ben ik alweer de oude. Ik voel me gezond en sterk en behalve striae ( :rolleyes: ) is er nog maar weinig te zien van mijn zwangerschap. Ik ben 27 jaar.
    Bestaat er een 'officieel' advies, over hoe lang je na een zwangerschap zou moeten wachten met opnieuw zwanger worden? En als je wel snel weer ervoor gaat, moet je dan aan bepaalde dingen extra andacht besteden (foliumzuur en ijzer bijvoorbeeld)?

Groetjes!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Atlantis,

er is geen officieel advies voor het opnieuw zwanger worden. Wel zeggen we vaak dat je 9 maanden zwanger bent en ook 9 maandener over doet om te ontzwangeren. Dan zijn pas echt alle zwangerschaphormonen uit je lichaam. Maar je bent vruchtbaar en je kunt dus zwanger worden. Het nadeel is dat de klachtedie je in de zwangerschap kunt hebben, soms wat heftiger terugkomen als je snel op elkaar zwanger wordt. Ook kun je meer last hebben van je 'verweekte' bekken. Je buikspieren zijn ook nog niet in die vorm om je buik strak te houden en je kunt dus ook eerder klachten krijgen van bandenpijn. Maar het mag dus wel en er zijn ook een hoop vrouwen bij wie dit zo gaat. En die er heel gelukkig mee zijn! Het is weer een ander verhaal als je het 4 keer achter elkaar zou doen. Zorg gewoon goed voor jezelf, eet gezond, slik een vitaminepreparaat (voor zwangeren als je zwanger wordt) want je kunt alle kracht gebruiken.

Groetjes Brigitte

Share This Page