ik heb ook eens 80/45 gehad tijdens mijn zwangerschap en ben toen opgenomen. was compleet uitgedroogd en viel bijna van m'n eigen af. toen aan de infusen gelegen met oa ijzer en andere vitamines
ik heb 87/45 gehad en toen kon ik geeneens meer normaal op mn benen staan, dus 32 onderdruk is wel extreem....
Heb boullion. Op.tis nu 94/36 en een hijpaal in mijn kop. T lijkt wel of er cola door mijn aderen loopt. Ik probeer evenwat te slapen enmoet om 14:15 mijn man naar hhp brengen, die blijft hoge koorts houden. Dan kan ik evt daar overleggen.
euhmmm ik zou niet gaan rijden met zo'n lage bloeddruk...dus of effe wat meer zou eten/drinken anders bellen...dadelijk word je duizelig of draaierig en veroorzaak je ongeluk, moet je ook niet willen.
Heb vk gespr. Die zegt, niets aan de hand, moest wel 2 paracetas nemen tegen hoofdpijn , die kunnen dan mooi hun werk doen,kan ik indien nodig over n uur bij hhp overleggen.
Sorry maar ik vind het erg onverantwoordelijk om te gaan rijden en dat je verloskundige zegt neem twee paracetamol. IK zou als een gek zorgen dat je bij een arts bent. Maar misschien ben ik wat te voorzichtig in deze dingen. Succes
die thuismeters kloppen echt niet altijd ik loop stage bij de thuiszorg.. we hebben daar een proff. meter.... dus ook een polsmeter..... die gaf bij mij 150 over 120 aan... (ik heb nooit hoge bloeddruk) en bij mijn collega juist vreselijk laag.. ook onderdruk rond de 45..... Dat ding klopte dus absoluut niet.. met andere meter had ik gewoon netjes 120 /80 Ik zou dus niet teveel van een pols meter uit gaan. Je moet ook nog eens zorgen dat hij goed zit, op de goede plek. goede afstand tot de pols, goede arm en je mag niet tevaak achter elkaar meten... Ik zou als ik jou was gewoon bij de huisarts laten meten dan weet je meer!! Liefs Muis
Hij is idd laag, tijdens mijn bevalling zakte mijn onderdruk ook naar 31 en toen was het meteen paniek op de verloskamer. (kreeg overigens meteen zuurstof en een injectie) Wel ff in de gaten houden en anders hap bellen.
Nou hehe, ik had nauwelijks tijd/ puf om me druk te maken om mezelf, moesten om 14:15 bij hhp zijn voor mijn man, die werd gelijk naar spoedeisende hulp gebracht en daar hebben we vervolgens tot half 6 gezeten, heerlijk met BI op een plastic K* stoel, en niets te eten of drinken, stroom was uitgevallen. Manlief is inmiddels opgenomen en mijn bloeddruk gaat redelijk. (vermoed ik, heb niet meer gemeten en zie nog geen sterretjes) Nu een nachtje alleen slapen en hopelij knapt manlief voldoende op om morgen weer naar huis te komen. Bedankt voor de lieve reacties, ik red me denk ik wel, en anders 112....
Heb je je bloeddruk niet meteen laten meten op de HAP toen je man er was? Ik had dat zeker gevraagd Maar hoe gaat het nu met je man? Hopelijk niks ernstigs Jij ook veel sterkte ermee
Een lage bloeddruk is wel schadelijk voor de kleine. Die krijgt dan veel minder bloed dan zou moeten. Als reactie gaan bloedvaten samenknijpen. Het is zeker een onderzoek waard. Wel moeten we in ons achterhoofd houden dat thuismeters niet zo betrouwbaar zijn. Ik zou zeggen ga morgen naar de verloskundige/ziekenhuis/huisarts! Wees erg voorzichtig. Geen warm bad of douche nemen, voorzichtig met opstaan en geen autorijden of iets dergelijks. De bloeddruk die je ons verteld is lopen al een hele uitdaging dus vermoed dat hij wel wat hoger zou zijn. Wat je voor de grap eens kan doen is je benen goed omhoog leggen en dan nog eens meten.
Thanx, t gaat redelijk.mijnbloeddruk was netjes 105/42. En heb zowaar een paar uurgeslapen. Hopelijk manlief ook. Bel strax wel naar afdeling. En duim dat ik m mag halen .
Ik vind een onderdruk van 42 behoorlijk laag eerlijk gezegd.. Je bent wel zwanger hè.. Voordat je het weet lig je onder aan de trap of zo.. Hoop dat het met e man snel beter gaat!
Ik zou zeggen, adem je nog wel Zo laag is wel heel laag, als je er ook nog een hoge pols bij hebt zou ik even de huisarts of iets op de hoogte brengen. Maar dat zou ik alleen dan als ik 1 zeker zou weten dat ik heel goed gemeten heb 2 een degelijke bloeddrukmeter heb.