Hoi, Als ik de schema's lees van andere kindjes rond de 11 maanden zie ik dat kindjes regelmatig sap drinken, helaas lees ik bijna nooit hoeveel vocht ze drinken naast hun melk. Mijn kindje drinkt nu ongeveer 400cc opvolgmelk per dag. Diksap en roosvice vind ze niet lekker en een ander sapje heb ik nog niet geprobeerd. Thee drinkt ze een mini slokje van als ik het aanbiedt, eigenlijk alleen water vind ze lekker wat ik op zich geen probleem vind maar ook dat drinkt ze maximaal 120cc per dag en dan bied ik het echt vaak aan ook tussendoor. Mijn vraag is: -wat drinkt je kindje naast melk? bv het soort sap -hoeveel melk en hoeveel ander vocht drinkt het per dag? -Bieden jullie het ook tussendoor aan of alleen bij het tussendoortje? -Waarin bieden jullie het aan?
Aaron drinkt ongeveer 400 aan melk en een tuitbeker vol met diksap op een dag. Zeker met dit weer. Met minder warm weer een halve tuitbeker diksap. Zal ongeveer hetzelfde zijn als jouw meisje!
Noor krijgt 300cc melk en (met dit weer) zorg ik er steeds voor dat er een tuibeker met water bij haar staat. Zo kan ze drinken naar believen. Ik denk dat dat gemiddeld zo'n 150 cc is. Verschilt dus best wel. Noor drinkt enkel sap als ik het idee heb dat ze echt wat extra moet drinken, zoals vandaag bijv. (sap lust ze graag, maar heb liever water)
Smurf hier drinkt ongeveer 350 melk .( ontbijtfles, lunch en avondfles) Hiernaast drinkt ze ongeveer 50 ml Roosvichee laxo tijdens het fruit en tussen de 150 en 250 water op een dag. Net als Adi biedt ik t vaak aan en kijk wel wat ze er mee doet.
Van toen 'ie 11 maanden was: -wat drinkt je kindje naast melk? bv het soort sap water, thee en verdund vers vruchtensap -hoeveel melk en hoeveel ander vocht drinkt het per dag? hoeveel melk weet ik niet (borstvoeding), ander vocht niet veel, ik denk 100 cc per dag maximaal, hij dronk echt vooral melk -Bieden jullie het ook tussendoor aan of alleen bij het tussendoortje? alleen bij 't tussendoortje en als 'ie zelf aangaf dat 'ie wat wilde, mocht 'ie natuurlijk ook altijd drinken. -Waarin bieden jullie het aan? in een gewone beker (of in mijn glas, hij vond 't erg leuk om uit mijn glas te drinken ).
Nog geen 11 maanden... maar op dit moment naast twee flessen melk. 1x 120ml sap of water bij brood en zo af en toe een slokje water of thee tussendoor. Gemiddeld denk ik dat ik op 160ml vocht per dag kom met alle kleine slokjes tussendoor.
Normaal water en thee, nu met dit warme weer aangelengd vers appelsap Melk = borstvoeding en geen idee hoeveel, 3x iig. Ander vocht tel ik nooit, maar ik denk 400cc. Normaal heel de dag water en thee, nu met dit warme weer een beker aangelengd vers appelsap, maar dat laat ik niet staan, dat geef ik in 1x. Water en thee mag hij zelf pakken, staat in de tuitbeker, sap geef ik hem uit een gewone plastic beker.
Mijn zoontje is een echte 'natnek'. Hij dronk toen hij 11 maanden was: 2 x 100 ml volle melk 2 x 300 ml diksap of kleinere hoeveelheden: thee, water of aangelengd vers sap en voor het slapen gaan 90/3 opvolgmelk Alles in een tuitbeker, rietjesbeker of gewone beker (bij de maaltijd). Alleen papflessen kreeg hij toen nog in een fles. Papfles geven we op kdv dagen (2 x per week). Water en thee staat voor hem op te pakken wanneer hij wil. Diksap wordt achter elkaar op gedronken
Toen ze 11 maanden was: -wat drinkt je kindje naast melk? bv het soort sap water, roosvicee 50/50 aangelengd met water, thee -hoeveel melk en hoeveel ander vocht drinkt het per dag? 300cc halfvolle melk en ongeveer 200-300 cc van het bovenstaande drinken -Bieden jullie het ook tussendoor aan of alleen bij het tussendoortje? een beker water staat/stond altijd op tafel en sap e.d. 's ochtends bij het fruit en 's middags bij het tussendoortje. Bij de boterham (ontbijt en lunch) melk. -Waarin bieden jullie het aan? alles in een gewone beker
Fijn topic! Was er ook benieuwd naar. Hier krijgt Jesper een ochtend en een avondfles melk (2 x 150 cc). We zijn de poedermelk nu aan het mengen met halfvolle melk, zodat hij daar aan gewend raakt. 's Middags bij de boterham drinkt hij slechts een paar slokken halfvolle melk uit de tuitbeker. Ik geef hem dan nog 90 cc van die melk (wat dus nog over is) uit de fles. Tijdens de boterham 's ochtends en tijdens het fruit drinkt hij water uit de tuitbeker. Dit biedt ik ook tussendoor aan. Denk dat met dit weer wel een volle beker water per dag opgaat, anders denk ik een halve. Mijn probleem is dus dat het cb aanraadt om niet meer uit de fles, maar uit een (tuit)beker melk te geven. Maar als ik dat doe, drinkt hij bijna geen melk meer! Alleen als meneer de fles krijgt, drinkt hij aan een stuk door. Anders zijn het slechts een paar slokjes. Ik ben band dat als ik dus alleen nog maar drinken uit de tuitbeker ga geven, hij niet meer genoeg vocht binnen krijgt. Herkent iemand dit? Is het nou echt zo erg om nog een tijdje melk uit de fles (met speen) te geven?? Groetjes!
-wat drinkt je kindje naast melk? bv het soort sap Diksap, thee (liefst avondmelange), water, roosvicee, water met een klein beetje vruchtensap -hoeveel melk en hoeveel ander vocht drinkt het per dag? 390 cc melk met 11 schepjes (dus iets meer water bij de fles dan normaal), en qua ander vocht nu ongeveer 400 cc. -Bieden jullie het ook tussendoor aan of alleen bij het tussendoortje? Ook tussendoor. We hebben eigenlijk altijd ergens een beker met drinken voor haar staan. Ook 's avonds als ze wakker wordt, of als ze niet stil wil liggen op de commode, dan helpt een beetje drinken ook! -Waarin bieden jullie het aan? In de tuitbeker (antilek) van Difrax. Die hebben we nieuw, en daar drinkt ze heel goed uit. Uit de tuitbeker van de kruitvat dronk ze ook goed, maar wel minder dan nu. Ze drinkt haar melk uit een gewone tuitbeker, zonder antilek. Alleen 's avonds krijgt ze nog een fles.
MissX, tsja, erg is een groot woord, maar de kans dat je ventje hier aan gewend raakt en niet anders mee wil wordt wel erg groot. Kun je de tuitbeker niet wat leuker maken? Zelf laten proberen, beetje spannend/interessant maken met een liedje of veel belonen. Ik heb het met Julia precies zo gedaan hoor, ook de tuitbeker en wat er over was in de fles. Maar zij vond de tuitbeker toen heel leuk, dus toen ze die bijna leeg ging drinken ben ik gewoon gestopt met daarna de fles nog aanbieden, en nu drinkt ze gewoon altijd uit de tuitbeker!
@MissX28 Hier hetzelfde, mijn mannetje is 11 maanden en krijgt nog 3 flessen met opvolgmelk. Tuitbeker met water bied ik wel aan, drinkt hier een paar slokjes uit maar niet veel, ongeveer 50 ml per dag. Opvolgmelk uit de tuitbeker vindt hij maar raar, drinkt hij niet. Tuitbeker zelf vasthouden doet hij al helemaal niet (fles ook niet trouwens). Lees hier veel dat er altijd een beker met water/sap klaar staat zodat je kindje deze zelf kan pakken. Ook is geprobeerd, maar dan gebruikt hij zijn beker om op de grond te slaan en niet om te drinken . Heb al verschillende bekers geprobeerd maar het slaat nog niet echt aan.
-wat drinkt je kindje naast melk? bv het soort sap Meestal water en soms diksap of fruitsmoothie van Friso. -hoeveel melk en hoeveel ander vocht drinkt het per dag? 400cc melk en zo'n 300cc ander drinken -Bieden jullie het ook tussendoor aan of alleen bij het tussendoortje? Meestal alleen bij de maaltijd/tussendoortje. Met dit warme weer mag ze de hele dag water drinken. -Waarin bieden jullie het aan? Melk uit de fles, diksap en smoothie uit een open beker. Water uit de fles, want daar drinkt ze het beste uit. Tuit/rietjesbeker wil ze niet.
Hoi! Ik heb echt al van alles geprobeerd om het drinken uit de tuitbeker leuker te maken, maar helaas... Hij drinkt er ook wel goed uit hoor, soms wel tien slokken achter elkaar. Maar de fles drinkt ie in een keer leeg, dat doet ie echt niet met de beker. Ik biedt hem ook de hele dag door drinken aan, om er maar voor te zorgen dat ie zoveel mogelijk binnen krijgt. Zou het een idee zijn als ik de antilek eruit haal? Dan krijgt ie toch grotere slokken binnen? Dus meer... Denk dat ik dat morgen maar ga proberen en hopen dat ie zich niet verslikt. Ook oefen ik met een gewone beker (zo'n speciale van Difrax), maar dat gaat nog voor geen meter. Of zou een rietjesbeker een idee zijn? Ik hoor daar wel eens over, maar ken die niet. Zijn dat ook grotere slokken dat uit een tuitbeker met antilek? Ik weet uberhaupt niet of het goed is om je kleine uit een rietjesbeker te laten drinken hoor? En misschien moet ik ook maar gewoon eens een fles gaan weg laten. Wie weet krijgt ie dan vanzelf meer dorst en moet ie wel. Zal misschien na een paar dagen vanzelf meer gaan drinken. Jeetje zeg, zo blijft er op elke leeftijd van de kleine wel wat om over na te denken Groetjes, MissX
Jesper pakt sinds een maandje wel zelf (af en toe hoor) de tuitbeker vast en probeert dan te drinken. Probleem is alleen dat ie 'em niet schuin genoeg houdt, zodat ie niks binnen krijgt. Dit gaat langzaam aan wat beter. De fles begint ie nu sinds een paar dagen af en toe zelf vast te houden. Maar ook zelfde verhaal: nog net niet schuin genoeg. Eten kan ie ook nog niet zelf. Hoe zeer ik ook stimuleer, meneer stopt echt niet zelf z'n stukjes brood/fruit/liga in de mond hoor. Hij laat zich gewoon graag verwennen De verdere motoriek verloopt overigens prima hoor, haha! Ach, als ie 18 is, kan ie vast zelf wel drinken Groetjes, MissX
ontbijt: 200cc opvolgmelk/pap lunch: 125cc karnemelk over de hele dag zo een 300 a 400 cc diksap, met erg warm weer nog wat meer.