Ff spuien! Super verdrietig, reisbureau heeft fout gemaakt bij boeking

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door onzewonders, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Gatver zeg, wat enorm balen!!!:x

Vaak zitten meerdere reisburo's op hetzelfde systeem.

Maar als je het zwart op wit hebt en voor die duurdere kamer hebt betaald, zou ik SGR inschakelen en zo'n kamer eisen.

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Die Galaxy is idd heel erg leuk! Jeetje, wat lief dat je de moeite hebt genomen zeg! We gaan zo naar het reisbureau. De opties bespreken. Ben benieuwd!

3. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Succes! Hoop dat ze een goede oplossing hebben.

4. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Wat vervelend! Een domper zo vlak voor vertrek. Wel kan ik je enigszins geruststellen. De standaard kamer bij Viva Mallorca is prima! Wij hebben al 2x een standaard 2 kamerappartement in Viva Mallorca gehad. Naar mijn weten zijn de appartementen an sich hetzelfde, echter ligging kan anders zijn en de tuin ontbreekt. Wij vonden het met 2 kids met balkon ook goed te doen en zou hier een volgende keer ook weer voor kiezen.

Ik begrijp dat het een domper is zo vlak voor je vakantie. Heb het zelf ook weleens meegemaakt (zowel als reiziger als reisadviseur). Je kiest namelijk bewust voor een appartement met tuintje en hier leef je ook naartoe. Het reisbureau had dit al bij controle van de factuur moeten opmerken, dus het is wel erg slordig. Maar spijtig genoeg is het nu niet anders...

Persoonlijk zou ik gewoon gaan. Viva Mallorca is een fantastische plek om te verblijven! Je zoon zal het geweldig vinden. * zou graag in jouw plaats gaan ;) maar dat ter zijde *

Heeft het reisbureau je ook iets aangeboden wanneer je besluit gewoon te gaan? Wellicht een compensatie in de verzorging / autohuur / reischeque te besteden bij een volgende reis? De fout ligt bij hen en niet bij jou.

Wens je succes met je keuze. Als je nog iets specifieks wilt weten over de appartementen of Viva Mallorca mag je ook altijd een pb sturen.

5. Soit

Soit Niet meer actief

En, hebben jullie een oplossing gevonden?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    En hoe is het afgelopen? Op griekenland moet toch nog wel van alles vrij zijn nu....

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Geloof me dit verhaal rammelt aan alle kanten. Een kamer wijzig je niet per ongelijk. De systemen waarin geboekt wordt zijn zo duidelijk dat je een pagina hebt om data te wijzigen, een pagina om namen te wijzigen en een pagina mode kamer te wijzigen. Daarnaast moet je asn het einde jd wijziging controleren en extra akkoord geven. Vervolgens krijg je hier een factuur van ter extra controle... Dus dit lijkt me gewoon niet logisch..
    Ik zou ook echt navragen wat ze hebben moeten wijzigen en waarom. En hoe ze hier nu pas achter komen..
    Hebben jullie een mogelijkheid om op een later tijdstip te gaan? Eind augustus of zo? Dat je wel krijgt wat je betaald hebt? Laat jd niet afschepen iig. Eenminstens vergelijkbare vskantie ( of luxer) heb je recht op. Of op een schadevergoeding..

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    En? Hoe is het opgelost?

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik twijfel ook aan hun eerlijkheid. Want idd je krijgt altijd wel melding uw wijzigt uw kamertype etc...
    En daarbij de factuur moeten ze controleren en daar staat ook een type kamer op... Zo vaag

Maar goed had in pb al gestuurd dat via booking.com nog viva hotels op Mallorca te boeken zijn met prive tuin, maar hun budget weet ik niet ....

10. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Helaas had het reisbureau gisteravond nog geen goed alternatief. Ze hadden één hotel op Rhodos gevonden met privé tuin, alleen zat hier niet eens een kinderzwembad bij.:x Dus nee, geen optie.
    Vandaag gaan ze verder zoeken. We moeten wel vandaag beslissen wat we doen zeiden ze.

We hebben als extra optie gegeven een groot balkon met ligbedden. Het klinkt misschien stom dat wij dit willen, maar we zien het niet zitten tijdens de slaapjes van de kinderen op een klein balkon te zitten en daar 3 uur te wachten totdat ze wakker zijn. Of in de avond zo te zitten als de kids naar bed gaan. Ik ga no way met de babyfoon van de kamer af, dat durf ik niet. En dat was nou juist het ideale van Viva Mallorca. Je kon lekker buiten zitten, de kids konden lekker in het tuintje spelen, heerlijk!:( Echt zo balen! Moest gisteren bij het reisbureau wel ff een traantje laten. We hebben zo veel meegemaakt de laatste tijd. Zelfs de laatste weken was het nog spannend of we überhaupt wel kunnen gaan omdat we met onze zoon in het brandwondencentrum lopen. Nu gaat dat de goede kant op en nu krijgen we dit weer.... Ben er echt heel verdrietig over.

@Saadia: ja, we hebben inderdaad ook gedacht om gewoon naar Viva Mallorca te gaan. Maar zoals hierboven beschreven is dat stukje tuin voor ons toch wel echt een pré. We balen ontzettend want we hebben van meer mensen gehoord dat het geweldig is.

Ik heb zelf ook gezien dat er andere Viva hotels vrij zijn, maar volgens de vrouw op het reisbureau waren er dan geen vluchten vrij en ze konden niet altijd rechtstreeks ( buiten de pakketjes om) bij de hotels boeken. Toen we thuis kwamen ben ik meteen gaan zoeken en ja hoor, vlucht en hotel gevonden. Dus tja, misschien moeten we maar annuleren bij het reisbureau en dan zelf een vlucht en hotel boeken. We hadden juist voor het reisbureau gekozen om eventuele missers bij het zelf boeken te voorkomen, maar ja, zo zie je maar weer.

We gaan zometeen ook nog naar een reisbureau in een ander dorp. Misschien kunnen zij ons wel helpen. We leggen de situatie gewoon uit en mochten zij ons willen/ kunnen helpen, heel fijn. Ik weet niet of dat mogelijk is zo buiten het andere reisbureau om. Daar annuleren en opnieuw boeken bij een ander reisbureau?

Ze zei trouwens ook nog dat alle kosten die er nu gemaakt worden voor hen zijn. Ja duh! Wat dacht je dan!:x

Vanmiddag rond 15.00 uur hebben ze nog een aantal opties voor ons uitgezocht. Ze kijken nu naar tuin/ groot balkon, Mallorca, Menorca, Ibiza, Canarische Eilanden, Griekse Eilanden. Dat moet toch goed komen?;)

11. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou de organisatie die vlucht en hotel heeft bellen! Vraag een optie aan tm 17:00 vandaag.... Dan staat die iig vast anders dadelijk weer weg

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb via Viva Hotels zelf de kamer gevonden en via cheaptickets de vlucht. Zou dat dan ook kunnen?

13. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ja alleen heb je geenntransfer. Dus taxi boeken

14. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Plus je annuleringsverzekering checken. Losse vlucht en los hotel boeken zijn vaak niet samen verzekerd...
    Hotel heeft in dit geval niks met airline eo te maken als bij oordeelde vlucht uiteindelijk niet zal gaan dan zal hotel evengoed betaald moeten worden eo

15. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Oh en zou proberen dat je reisburo de transfer regels en betaald als tegemoet komend van deze ellende

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Alleen zal optie moeilijk worden bij de vlucht... Als je de airline belt mss wel...

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    We hebben besloten toch naar viva Mallorca te gaan. Voor de kinderen veranderd er niets, alleen hebben wij niet waar we op hoopten. We zijn bang dat als we naar iets anders gaan dat het dan niet voldoet aan de verwachtingen die wij van Viva hebben.
    Om 15.00 moeten we op het reisbureau zijn en dan heeft ze nog een optie voor ons. Wat weet ik nog niet. Als dat niks is sluiten we dit af en kiezen we gewoon voor viva. Helaas voor ons, maar geweldig voor de kids.

Ik wil nog wel even iedereen super bedanken voor het meedenken, opzoeken en luisteren naar mijn geklaag. :)
    Top!

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.286
    11.896
    113
    Goed van je, dat je een beslissing hebt genomen.
    Ben benieuwd wat het reisbureau nog verder doet om jullie tegemoet te komen na al deze stress.
    En eis het geld terug he van het verschil tussen de standaardkamer en de kamer met tuin.
    Verder kan je altijd ter plekke in het hotel nog vragen of een upgrade naar een kamer met tuin mogelijk is. Zou ik zeker doen.

19. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Erg benieuwd wat ze jullie te bieden hebben.

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ook. Had nog het als tip arquus 4 op Tenerife. Heerlijke appartementen met eenenorm balkon... Misschien hebben ze dat wel als alternatief :)

Deel Deze Pagina