Ff spuien! Super verdrietig, reisbureau heeft fout gemaakt bij boeking

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door onzewonders, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Helaas geen alternatief aangeboden gekregen. Echt alles zat vol, tenminste, datgene wat net zo leuk was als het viva hotel. We hadden samen eigenlijk al besloten toch naar viva te gaan, we hadden ons er enorm op verheugd en misschien valt al het andere nu tegen. Dat weet je natuurlijk niet, maar puur gevoel. Dus we gaan naar Mallorca. De vrouw op het reisbureau begon over de kosten als zij de reis voor ons moesten annuleren. Die zouden dan €1800 zijn. Uiteraard voor hun rekening zei ze. Mijn man zei daarop; dan weet ik het goed gemaakt, wij gaan alsnog akkoord als jullie ons de helft van de annuleringskosten die jullie anders kwijt zouden zijn betalen. Akkoord zei ze direct! Dus nu €900,- teruggestort gekregen. Netjes opgelost zo of niet? Ze voelde zich trouwens echt heel lullig voor de gemaakte fout. Dit keer hadden we een ontzettend aardige mevrouw die ons hielp.

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik snap het even niet

Hebben jullie nu dat wat fout geboekt stond toch aangenomen en je krijgt 900 euro terug?

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Heb je zelf bekeken wat de luxe kamer meer zou zijn dan de kamer die je nu krijgt?

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja inderdaad, dat klopt

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    We hebben nu alleen geen tuin, de rest is hetzelfde

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik bedoel in waarde

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ow sorry, dat is €200-€300

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zo weinig verschil maar? Dan heb je goede deal

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dat vonden wij ook.:)

10. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    464
    509
    93
    Vrouw
    Super netjes opgelost door het reisbureau!! Ik zou wel vragen of ze toch nog een mail naar het hotel willen sturen met de vraag of jullie eventueel ter plaatste nog een upgrade kunnen krijgen naar een kamer met tuin. .

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dat heeft ze gedaan terwijl wij er net zaten. En ze gaf aan dat ze iedere dag contact zal hebben met het hotel om naar een premium kamer te vragen.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Super geregeld!

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Super opgelost zeg!!!! :)

14. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wauw, wat een topdeal!

Jullie krijgen een kamer die 200/300 minder waard is en krijgen 900 euro terug?

Wie werkte(e) er nu in de reisbranche? Kost het annuleren voor een reisburo werkelijk 1800 euro? Kan het niet geloven!
    Volgens mij zijn ze gewoon bang dat jullie naar de vakantieman gaan!

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.822
    2.679
    113
    Super geregeld en goede beslissing genomen. En mooie deal! Ik kreeg laatst voor mijn klanten die door een touroperator een mindere kamer voorgesteld kregen door overboeking (appt in plaats van vrijstaande villa) een 'schadevergoeding' van 100 euro. Op een reissomvan dik 4000 euro! Niet geaccepteerd uiteraard...

Tip voor volgend jaar: kijk eens naar het boeken via een zelfstandig reisadviseur (bijv Travel Councellors, Faave2Face etc). Daar kun je pakketreizen boeken, maar ze kunnen ook alles zelf samenstellen en direct bij hotels inkopen. En het kost je geen cent meer dan wanneer je zelf via internet boekt.

Ik heb dat vorig week nog gedaan voor klanten die een last minute wilden. Bij Arke was alleen de standaard kamer nog beschikbaar, en geen vlucht op de gewenste datum. Ik heb direct bij het hotel een superior kamer geboekt, en tickets bij Alitalia, en de autohuur bij SunnyCars etc.. Klanten hebben nu dezelfde reis voor hetzelfde geld, maar wel precies naar hun wensen.

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Ja de kosten zijn torenhoog mbt annuleren. De ANVR voorwaarden stellen daar procenten voor en ze zitten week voor vertrek.

Standaard annuleringskosten
    Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
    - bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
    - bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
    - bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
    - bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
    - bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
    - bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
    - bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

Dus 75% vd reissom.

17. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou volgend jaar weer bij ze boeken en hopen dat ze het nog een keer fout doen. :D

Ik had die deal ook meteen gemaakt hoor.

18. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dit geldt in dit geval dan niet. Het gaat om 58% van de reissom.

19. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Denk dat dit een goede beslissing van jullie is. En een mooie compensatie van het reisbureau. Wens jullie heel veel plezier, geniet ervan! Laat je na afloop nog even weten hoe je het hebt ervaren?

20. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Oh wacht jullie waren eerder dan een week voor vertrek he...
    Maar dan nog best duur idd...
    Maar zo werkt de reisbranche helaas

Maar goed jullie gaan op vakantie en hebben een mooi zakcentje!

Deel Deze Pagina