Helaas geen alternatief aangeboden gekregen. Echt alles zat vol, tenminste, datgene wat net zo leuk was als het viva hotel. We hadden samen eigenlijk al besloten toch naar viva te gaan, we hadden ons er enorm op verheugd en misschien valt al het andere nu tegen. Dat weet je natuurlijk niet, maar puur gevoel. Dus we gaan naar Mallorca. De vrouw op het reisbureau begon over de kosten als zij de reis voor ons moesten annuleren. Die zouden dan 1800 zijn. Uiteraard voor hun rekening zei ze. Mijn man zei daarop; dan weet ik het goed gemaakt, wij gaan alsnog akkoord als jullie ons de helft van de annuleringskosten die jullie anders kwijt zouden zijn betalen. Akkoord zei ze direct! Dus nu 900,- teruggestort gekregen. Netjes opgelost zo of niet? Ze voelde zich trouwens echt heel lullig voor de gemaakte fout. Dit keer hadden we een ontzettend aardige mevrouw die ons hielp.
Ik snap het even niet Hebben jullie nu dat wat fout geboekt stond toch aangenomen en je krijgt 900 euro terug?
Super netjes opgelost door het reisbureau!! Ik zou wel vragen of ze toch nog een mail naar het hotel willen sturen met de vraag of jullie eventueel ter plaatste nog een upgrade kunnen krijgen naar een kamer met tuin. .
Dat heeft ze gedaan terwijl wij er net zaten. En ze gaf aan dat ze iedere dag contact zal hebben met het hotel om naar een premium kamer te vragen.
Wauw, wat een topdeal! Jullie krijgen een kamer die 200/300 minder waard is en krijgen 900 euro terug? Wie werkte(e) er nu in de reisbranche? Kost het annuleren voor een reisburo werkelijk 1800 euro? Kan het niet geloven! Volgens mij zijn ze gewoon bang dat jullie naar de vakantieman gaan!
Super geregeld en goede beslissing genomen. En mooie deal! Ik kreeg laatst voor mijn klanten die door een touroperator een mindere kamer voorgesteld kregen door overboeking (appt in plaats van vrijstaande villa) een 'schadevergoeding' van 100 euro. Op een reissomvan dik 4000 euro! Niet geaccepteerd uiteraard... Tip voor volgend jaar: kijk eens naar het boeken via een zelfstandig reisadviseur (bijv Travel Councellors, Faave2Face etc). Daar kun je pakketreizen boeken, maar ze kunnen ook alles zelf samenstellen en direct bij hotels inkopen. En het kost je geen cent meer dan wanneer je zelf via internet boekt. Ik heb dat vorig week nog gedaan voor klanten die een last minute wilden. Bij Arke was alleen de standaard kamer nog beschikbaar, en geen vlucht op de gewenste datum. Ik heb direct bij het hotel een superior kamer geboekt, en tickets bij Alitalia, en de autohuur bij SunnyCars etc.. Klanten hebben nu dezelfde reis voor hetzelfde geld, maar wel precies naar hun wensen.
Ja de kosten zijn torenhoog mbt annuleren. De ANVR voorwaarden stellen daar procenten voor en ze zitten week voor vertrek. Standaard annuleringskosten Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, kan de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen: - bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling; - bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom; - bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom; - bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom; - bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom; - bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom; - bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom. Dus 75% vd reissom.
Ik zou volgend jaar weer bij ze boeken en hopen dat ze het nog een keer fout doen. Ik had die deal ook meteen gemaakt hoor.
Denk dat dit een goede beslissing van jullie is. En een mooie compensatie van het reisbureau. Wens jullie heel veel plezier, geniet ervan! Laat je na afloop nog even weten hoe je het hebt ervaren?
Oh wacht jullie waren eerder dan een week voor vertrek he... Maar dan nog best duur idd... Maar zo werkt de reisbranche helaas Maar goed jullie gaan op vakantie en hebben een mooi zakcentje!