Goodmurning, Heb ff een vraagje, ik kreeg gisteren van onze directe buren een briefje in de bus dat ze morgen avond ( vanavond dus ) een feest hebben in de tuin, heel leuk hoor maar er komt ook een DJ ... Nu ben ik echt het persoon wat niet snel klaagt en iedereen zijn ding laat doen maar ik irriteer me zowieso al aan het feit dat we een briefje krijgen en niet gewoon persoonlijk aangesproken worden maar goed, nu is het 8 uur en het is al knetter druk in die tuin met familie die op komt bouwen ( met muziek al aan ), erg gezellig maar die kleine word er wakker van terwijl die zo van het uitslapen is, dus daar gaat me uitslaap ochtendje en de laatste keer dat ik kon uitslapen toen hadden de kippen nog lippen Mijn vraag is, ook al hebben ze een briefje in de bus gedaan met de vraag of we begrip hebben voor de overlast dan nog kan ik vanavond toch klagen als het te gek word ?? Nogmaals ik denk niet dat het zal gebeuren ( dat ik ga klagen ) want ik ben echt iemand die iedereen zijn ding laat doen maar ik vroeg het me gewoon af. Zal ik de kids vroeg naar bed doen of juist vanmiddag wat minder laten slapen in de hoop dat ze vanavond sneller slapen ? Weet nog van vorig jaar toen ze een feest hadden zonder DJ dat het tot 3 uur door ging en ik dus echt niet kon slapen.. Denk dat ik vanmiddag maar ff een tukkie gaat doen als die kleine slaapt
Hmm vind het eigenlijk wel netjes dat ze het in ieder geval laten weten ! Tja ik denk dat je het even moet slikken en als de muziek rond 1 uur nog keihard staat zou ik wel wat van zeggen ! Of nu even langs gaan en eens vrijblijvend vragen hoe laat de muziek door gaat ??
Je wilt ook niet meteen de zeurende buuf zijn. Hier ongeveer hetzelfde, één keer per jaar hebben mensen op de buurt een gigantisch feest waarbij de hele avond muziek wordt gedraaid. De hele avond is in hun geval van 21 t/m 07.30 uur :x:x:x Ik woon een blok verderop en doe geen oog dicht. Heb besloten om dit jaar van tevoren wat te zeggen en als het dan niet beter is, om 23 uur de politie te bellen. Ik vind 's nachts muziek buiten sowieso asociaal, vooral in een kinderrijke buurt.. feestje prima, maar ik heb ook recht op slaap
Oow maar zo bedoel ik het niet, vind het inderdaad netjes dat ze het laten weten hoor, beter zo dan dat je verrast word toch ? Maar bedoel meer, we zijn directe buren en praten altijd, hun dochters ( van een jaar of 16 ) spelen altijd met de kids enzo dus het is niet zo dat onze relatie slecht is ofzo, vind het dan jammer dat ze het dan via een briefje doen
Oh zo dan is het wel wat vreemd ze hadden je beter ook kunnen uitnodigen deden wij ook met de naaste buren toen mijn vriend 30 werd haha!
Ik vind het netjes dat ze een briefje in de bus doen. Denk dat dat makkelijker voor we was, om zo te zorgen dat iedereen het weet. Ik zou niet gaan klagen overigens. Het is maar 1 keer in het jaar, en dat moet kunnen. Ik weet niet hoe jouw kinderen zijn, maar die van mij slapen overal doorheen als ze moe zijn. En anders slapen ze maar een keer wat minder. Morgen kunnen ze ook weer uitslapen. Ik zou er niet zo moeilijk over doen.
Nou dat is het 'm het is niet 1x per jaar .. Nu geven ze een feest om het einde van het schooljaar af te sluiteren dus het zullen voornamelijk tieners zijn die er vanavavond zijn.. Volgende maand geven ze weer een feest omdat dochter 1 jarig is, twee maanden later omdat papa jarig is, etc etc .... En nogmaals wil helemaal niet zeiken hoor maar goed, ze zouden nog een feest kunnen geven omdat de zomer begint ( bij wijze van spreken )
Maar is dan elk feestje met een DJ? Tja, ik zou er alsnog niet zo moeilijk over doen. Oke, dan is het niet 1 keer per jaar, maar misschien 5 keer per jaar. Zou mij niet boeien, zolang het maar niet elke dag is en niet op een doordeweekse dag.
Yup elke keer met een DJ .. Zoals ik al zei, ik zal denk ik ook niet moeilijk doen ( doen we nooit ) maar om een of andere reden heb ik het vage voorgevoel dat het vanavond anders word ... Miss omdat ze nu al zo '' druk '' zijn ... Maar ik kom nu echt over als klaagbank en dat wil ik niet want dat ben ik niet hahahah Vroeg me alleen af dat mocht het zo zijn dat ze door gaan tot een uurtje of drie of je dan gewoon wel kan kl,agen ook al hebben ze een briefje inde bus gedaan.
Tsja, klagen kun je altijd doen natuurlijk, ook al hebben ze een briefje in de deur gedaan. Maar of het contact met je buren er beter van wordt, vraag ik me af. Vaak wordt je dan toch wel als een zeur gezien. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.
Ja maar het contact word er ( lijkt mij ) ook niet echt beter op als je telkens voor zoveel overlast zorgt. Buren hier twee huizen verder op hebben een pas geboren baby en hebben dus al gevraagd of ze niet al te lang willen door gaan omdat dat babietje zo slecht slaapt .. Maar goed, die zeiken al als je een scheet laat in de tuin ( bij wijze van spreken ) Ach we zien wel hoe het gaat
Ik zou het gewoon afwachten. Misschien valt het allemaal wel mee. Vooral als de andere buren ze al aangesproken hebben, misschien dat ze het dan toch wat rustiger houden.
Het is netjes dat ze het laten weten via een briefje. En ik vind dat het wel moet kunnen, die ene keer in het jaar. Gewoon oordoppen in en slapen Edit: ik zie dat ze vaker een feestje geven. Sja, ik zou indd gewoon even afwachten, misschien valt het wel mee, lijkt me niet dat ze ook echt tot 3 uur snachts de DJ vol op 60 laten draaien.
Wij gooien ook altijd een briefje in de bus als we een verjaardag buiten vieren. Maar nooit met de of wat dan ook. Maar rond een uur of 11 wordt t wel rustiger, het wordt soms wel een uur of drie, maar we houden rekening met de buurt. Maar ach opzich 1 keer in het jaar wat je buren doen moet kunnen. Ze laten in iedergeval wat weten dat ze een feestje hebben.
Het is wel heel netjes dat ze een briefje door de deur hebben gedaan, maar dat si den toch nog geen vrijbrief om alles te kunnen maken? Dus als je er echt (over)last van hebt,mag je heus wel klagen. Of je het ook wilt is een ander verhaal.
Dus als je een briefje bij de buren in de bus gooit mag je alles? Nee hoor, gewoon vragen of het minder mag als het moet, dat het niet stil is met een feestje kan ik me voorstellen, maar je kan wel een beetje rekening houden met je buren en de muziek wat zachter zetten en niet staan gillen in de tuin enzo.
vind het toch wel netjes dat ze in ieder geval briefje door de bus doen. Hier heeft de buurman van 5 huizen verderop elk weekend een feest. Hij begint vrijdag tot en met zondag! van 11 uur tot s'ochtends 4 uur ik heb hiervoor ook de politie gebeld maar die doen er niks aan
Ja ik zou het gewoon even aankijken en als het te laat en te extreem wordt gewoon even aanbellen.... Het excuus niet klagen, het is maar eens per jaar...wat nu als iedereen in de straat een sper jaar een feestje geeft? Zit je mooi elke week in de herrie.....Dus nee, dat vind ik geen excuus om lawaai te maken....
De muziek gaat echt niet zachter midden in de nacht ... De laatste keer ( 2 maanden terug ) ging om half 3 de muziek uit. Maar goed we zien wel hoe het afloopt ...
Een melding vooraf is gewoon netjes, maar geen vrijbrief om de wettelijke voorschriften aan je laars te lappen. Het moet dus nog steeds om 23.00 stil genoeg zijn en tot aan die tijd mogen bepaalde geluidsgrenzen niet overschreden worden, en dat betekent bij een tuinfeest toch echt dat dan om 23.00 de muziek uit moet... Dus ja, je mag klagen als het te gek wordt. Na 23.00 nog harde muziek zou ik persoonlijk echt niet waarderen, dan gaan ze maar mooi naar binnen, of ze hadden een locatie ergens moeten huren waar dat wel kan.