FF tips gevraagd ( wat betreft feest van de buren )

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar als het te veel word ga ik er ook zeker wat van zeggen, bedoel er zijn wel grenzen natuurlijk maar ik probeer er zoveel mogelijk het positieve van in te zien .. En zoals ik hier ook al meerdere malen lees, het briefje is geen vrijbriefje om tot in de late uurtjes door te gaan.

Ik zal vanavond wel even een filmpje maken dan kunnen jullie zien wat ik bedoel ;)

2. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Je kunt ook even langsgaan en vragen wat de verwachting is voor vanavond: tot hoe lang het gaat duren.

Als je van te voren weet waar je aan toe bent, is het misschien minder ergelijk.

(Als ik van te voren zou weten dat om 1 uur de muziek aanmerkelijk zachter gaat, hou ik dat makkelijker vol dan wanneer om middernacht de muziek nog hard staat, en ik geen idee heb hoe lang die 'herrie' nog gaat duren.)

Je kunt ze dan alvast een prettig feestje wensen. Mocht het vanavond alsnog irritant worden, is de drempel om even langs te gaan wat lager.

Ook zou je kunnen overwegen om zelf vanavond de hort op te gaan.

In mijn buurt is ook regelmatig een 'feestdag' van de sportvereniging, met verschrikkelijke muziek- de hele middag en avond.
    Als ik zelf even een paar uur weg ga, hou ik het het laatste beetje van de avond makkelijker vol dan wanneer ik het al de hele middag heb moeten aanhoren.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

denk dat dat een hele goede instelling is. ;) top.

VEEEL plezier vanavond..

kinderen zijn flexibel en dan slapen ze morgen maar wat meer..
    Wij zijn vannacht om 00.30 komen terug rijden uit Assen, laatste uurtje lekker bij mijn ouders in de camper bakkie gedaan, shannon heeft op heen weg 1 uur geslapen en verder zijn ze wakker gebleven tot we 10 min in de auto zaten op de terug weg.. half 9 waren ze wakker, spelen nu heerlijk en ze gaan straks allebei gewoon te bed. maar ze hebben een super avond gehad met muziekjes, patatjes eten, met opa en oma spelen en mensen kijken. :D Al zal de helft ons hiervoor voor gestoord verklaren.. :D

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    En zo denk ik er dus ook over.
    Ik snap niet waarom mensen niet meer gewoon een zaaltje huren als ze iets met harde muziek willen doen (en zelfs sommige zaaltjes zitten vast aan de 23.00 limit).

Ik vind ook dat als het erg luidruchtig is dat je er best wat van kunt zeggen, als de band daardoor slechter wordt weet je meteen met wat voor egocentrische mensen je te maken hebt.

5. kippiekip

Zelf de hort op gaan gaat niet, heb twee kleine kinderen, eentje van 5 en eentje van 18mnd

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor jezelf is er het meest positieve van maken ook wel echt het handigste :) Dat zou ik sowieso altijd proberen te doen, want anders heb je zelf een rotavond.
    Maar wel goed dat je er wat van gaat zeggen als het te bont wordt. Het blijft een woonwijk en geen feestlocatie natuurlijk ;)

7. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Fijn dat je buren het van te voren melden, dat is heel netjes. Ik zou het gewoon even op zijn beloop laten en mocht het echt te gek worden en dat je 's nachts nog in de herrie zit, dan sta je gewoon in je recht om er wat van te zeggen hoor:D

8. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    vind het een goede oplossing maar nu heb ik ook zin in BBQ haha dus hier gaat ie waarschijnlijk vanavond ook aan smakelijk alvast!!!:D

9. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Persoonlijk vind ik feestjes van de buren wel kunnen, vind het zelf ook wel gezellig. Ik heb 4 kleintjes maar die zouden daar s'nachts denk ik wel doorheen slapen...overdag niet maar dan zou ik de hort op gaan. Je moet zeker ook rekening met je buren houden en ik vind dan ook dat je het wel netjes kan melden vanavond als het te erg word! Moet kunnen toch.. in principe kan je tot 10 uur vanavond niks zeggen en daarna kan je er altijd wat van zeggen..
    Als het redelijke mensen zijn dan zullen ze er ook wat mee doen...

Fijne avond alvast!

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, als de zomer eindelijk écht gaat beginnen vind ik dat best reden voor een feestje ;):D.

On-topic: Ik vind dat je op een gegeven moment best kan vragen of de muziek iets zachter kan als je er echt erg veel last van hebt. Ik zou het zelf niet doen, zoiets gaan vragen, maar ik en mijn hele gezin met mij slapen echt door alles heen, dus voor mij zou er ook geen aanleiding zijn om erom te vragen omdat wij er dus geen last van hebben.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ah! Ik lees nu dat je inmiddels DE perfecte oplossing hebt gevonden. Zo zouden wij het ongetwijfeld ook doen. Gratis muziek op je BBQ-party...wat wil je nog meer ;).

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goed opgelost! Gezellig!

Ik zou wel even een briefje bij de buren door de bus doen, dat je een feestje geeft! Wel zo netjes! :D;)

13. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    +1

Pak de dag zoals het komt, het is ook niet ieder weekend. Morgen lekker een brakke dag op de bank houden als het nodig is. Ik vind persoonlijk een briefje in de brievenbus wel voldoende hoor (al zijn wij ook meer van het gewoon even gaan vertellen)

14. kippiekip

Whahahah ja zal ik het doen ??

Aangezien ik de BBQ aanzet kan het zo zijn dat ik ze onder hun party tent uit ga roken hihihih;)

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haha,dat is een goeie!!! Rook ze de keet uit:p

16. kippiekip

Its smokey and the bandit hier hoor :D ....

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben me momenteel aan het kapot ergeren aan mn buren met hun minibike..wat een klote klere herrie sorry voor mijn taal...:x:x die houden echt totaal geen rekening met de rest van de buren...de hele tijd rondjes hier in het hofje..

18. kippiekip

Dat is idd een rot herrie ja ...

Het feest is hier net begonnen en moet zeggen het niveau van de muziek is nog te doen maar durf hte niet te hard te zeggen want dan zal je net zien dat hij straks extra hard gaat :D ..

Aangezien het regent kunnen we niet buiten mee partyen maar we hebben de woonkamer omgebouwd tot slaap kamer en gaan lekker films kijken...

19. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Dat klinkt leuk dus eigelijk beetje mazzel dat het regent;)

hier houden mijn buren echt geen rekening...het is stoer en hip en mams zet de filmpjes op fbook...
    maar goed ook even doorbijten...en er maar het beste van maken met mijn pak donuts:D

20. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Hoe is het nu met het feest en de herrie?? Te doen??:D

Deel Deze Pagina