druk kindje in mijn buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wiebertje, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Hallo,

Dit is mijn 2e zwangerschap de eerste was een jongen en bewoog goed maar sliep ook veel in mijn buik.

Maar nu ben ik zwanger van een meisje en ze is zo druk en dan heb ik het over 24 uur per dag zelfs s'nachts lig ik net te slapen krijg ik me toch een schop. Mijn placenta ligt op de voorwand maar voel haar al met 14 weken bewegen:$

Het is ook heel mooi hoor maar ook wel een beetje veel van het goede moet nog 9 weken en soms trek ik het echt niet meer.

Hebben meer dames dit ook :(

Alvast bedankt voor jullie reactie

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Ik mag nog wel even tot ik de 31 weken heb bereikt, maar nu met 22 weken vind ik onze zoon echt een drukte maker!
    Er zijn maar weinig momenten dat ik hem even niet voel.

Ik geniet er echt enorm van, maar als hij nu al zo druk is, dan ben ik eens benieuwd hoe dat verder in de zwangerschap verloopt.

3. pippel

pippel Lid

1 apr 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een druktemakertje in mijn buik! Ben nu 35 weken en 5 dagen. overal lees ik dat ik hem nu minder moet voelen omdat hij minder ruimte zal hebben.. nou ik merk er niets van! Ik kan er ook niet door slapen, heel herkenbaar! Ook soms gewoon eng hoever hij mijn buik omhoog duwt! Maargoed, Probeer er toch maar van te genieten nog maar een paar weekjes en dan zal ik het misschien toch wel missen! ;)

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik had het ook bij mijn jongste :)
    Het werd bij mij zelfs zo erg dat ik (om meer redenen maar zeker ook die) met 37w4d ben ingeleid op eigen verzoek
    Ze trapte zo hard!
    En ze is ook nog eens erg lang dus ze trapte vol tegen mijn ribben (met gekneusde ribben tot gevolg) en duwde met haar hoofd tegen mijn schaambeen (met bekkenpijn ook niet lekker) ;)

5. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ik probeer er echt van te genieten vind het zwanger zijn ook zo iets moois maar word erg zwaar zo heb ook een bekkeninstabiliteit en vaak een lage bloeddruk dus ben wel moe maar kan niet slapen zo.
    Moet blij zijn dat ik 2 uurtjes slaap op een nacht overdag lukt het me ook niet.

Ik vind het wel moeilijk om te klagen want weet ook dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is maar dit ga ik denk ik niet volhouden nog 9 weken pffff , ben ook zo benieuwd hoe de kleine meid is als ze geboren is haha

6. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Heb het ook heel erg gehad.. pff dan dacht ik: je bent een baby, ga slapen.. Haha.

Overigens is het nu een heeeeel rustig ventje. Misschien troost dat je een beetje. Het zegt niet gelijk dat de baby buiten je baarmoeder ook heel druk is..

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    had ik ook!
    had vanaf week 34 t/m week39 een gekneusde rib....
    oja hij is nu trouwens ook nog best wel druk!

8. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Mijn dochtetje was ook altijd erg druk in mijn buik. Dit is de hele zwschap zo geweest. Tijdens het persen heb ik zelfs gehuild van de buikpijn omdat ze (toen dr hoofdje er bijna uit was) nog steeds heel druk met dr lichaampje bewoog.

Het drukke is er (tot nog toe) nooit minder geworden.

Sterkte dus ;)

9. Iefie

Iefie Niet meer actief

Ik kan dit zomaar geschreven hebben! Mijn meisje is ook de hele dag door onwijs druk. Het is een paar nachten minder geweest, maar ze is weer terug hoor met haar nachtelijke interne verbouwing..haha..Daarnaast heb ik ook last van mijn heupen als ik te lang op een zij lig, dus slapen is de afgelopen weken een drama..met als gevolg extreme vermoeidheid. Heb ook een lage bloeddruk waardoor ik naast de vermoeidheid ook nog eens heel slap en flauw ben af en toe. Klagen vind ik ook moeilijk omdat ik weet dat een zwangerschap inderdaad niet vanzelfsprekend is, maar nu dit topic er toch is...doe ik het wel even stiekem...;) Ondanks de vermoeidheid geniet ik wel onwijs van mijn druktemakertje. Ben blij dat ze in mijn buik zit en dat ze het er kennelijk gezellig vindt. Nou ja..nog heel even en dan mag ik met verlof..kan ik overdag misschien een beetje bijtanken..

10. w0nder

w0nder Niet meer actief

Ik heb deze keer ook zo'n druktemakertje in mijn buik en net als jij een voorliggende placenta
    (toch voelde ik de kleine al goed met 15 weken) :)
    Lijkt wel of deze kleine nooit slaapt, ik voel wel op 3 of 4 plaatsen schoppen/duwen ;) ook s'nachts ;)

Ik ben heel benieuwd als deze kleine geboren is!!

11. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dit verhaal kan ik geschreven hebben:

2de kind, druk, meisje, placenta voor, bekken, niet slapen, extreem moe! Om kort samen te vatten... en idd...

ZO ZAT AL! hahah Ik zeg steeds ik geef haar nog 9 weken dan komt ze maar ben er zoooo klaar mee! En nee ik geniet niet van de zwangerschap, ze ligt hier ook nog eens dwars in mijn buik dus de trappen zijn volledig in mijn vagina... AUW!

Lekker van je af schrijven doet wonderen heh?
    Je bent niet alleen!

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik voelde mijn meisje ook al heel vroeg terwijl mijn placenta voor lag. En ja ze bewoog ook heel veel, ik kreeg er eigenlijk geen genoeg van al deed het pijn soms.
    Van mij had ze zo nog weken langer mogen blijven zitten als dat kon, we hebben dan ook beiden tot het uiterste genoten. :p
    Jammer dat je het soms zat bent..

13. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    ik dacht dat ik alleen was haha maar duidelijk niet gisteren was ze even rustig, maar toen ging mijn zoontje weer lekker tekeer.

14. rianneke1985

rianneke1985 Actief lid

6 jul 2011
    135
    52
    28
    Nu even moeder :)
    Dordrecht
    Ik heb hier ook een druk meisje in mijn buik... Ook ik ben het langzamerhand wel zat. Ik ben vandaag 38 weken en nog beweegt ze als een malle, dus dat ze zeggen dat ze aan het eind rustiger worden, gaat niet altijd op. Ik ben niet heel lang en ze trapt soms flink in mijn ribben en longen zitten in elkaar, dus ik heb het soms goed benauwd. De verloskundige had het over een jumping foetus. Ze zei dat ze aan de hartslag kon horen ( en natuurlijk zat ze op dat moment stil) dat het een heel actief kindje is. Ik zei al tegen mijn man, stel je voor dat ze ook zo ligt te disco-en in de wieg hahaha. Mijn eerst was vergeleken bij deze echt een stille willie :)

15. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier precies hetzelfde, vandaag 30 wk zwanger, placenta aan de voorkant, voel d'r sinds week 14 en heb af en toe het idee dat ik echt beurs ben van binnen. Een echt kickboxertje.

16. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Héél herkenbaar! :D Hier ook een druktemakertje, die echt de hele dag door in beweging is! Ik geniet er echt van, al kunnen die schopjes soms wel flink pijnlijk zijn bij bijv. je ribben! ;)

Deel Deze Pagina