Wanneer tempen als je om 05:00 naar de wc moet?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door NinaD, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,

Ben voor het eerst aan het tempen. Ik ben 5 dpo en vanochtend was ik om 05:00 wakker en moest echt naar de wc. Ik heb mijn temp dan maar meteen gemeten voordat ik opstond; 36,8. Om 06:00 (ik sta elke dag om 6 uur op) heb ik toch maar weer gemeten en was 37,1. Best een verschil!

Ik weet dat een eenmalig foute meting geen probleem is, maar wat moet ik doen/welke temp moet ik kiezen, wanneer dit vaker gebeurt?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is per vrouw verschillend. De een die krijgt de meeste regelmatige temperaturen na een vaste hoeveelheid slaap, de ander rond de zelfde tijd elke dag. Het is een kwestie van ervaring wat voor jou opgaat. Wat trouwens een heel handig boek is, als je meer wilt weten over temperaturen e.d. is Taking charge of your fertility van Toni Wechsler. Het is wel een Engelstalig boek, maar zo de moeite waard.

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Bedankt voor de uitleg en de tip! Engels heeft mijn voorkeur wat boeken betreft, zodoende komt het goed uit. Ik ga het boek bestellen.

Heb jij zelf dit ook meegemaakt?

4. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    regelmatig. Zeker toen m'n dochtertje nog wat jonger was en 'snachts wakker werd. Dan is het weleens puzzelen qua temperaturen. Gelukkig is m'n lichaam niet zo gevoelig qua opstaan op een andere tijd enzo.

Het boek heb ik zelf ook. Echt veel aan gehad en kijk er af en toe nog weleens in als ik iets niet weet. Super!

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou die van 6 uur aanhouden en daarbij een aantekening maken. Aan het einde van je cyclus kun je dan vast wel zien of je temp van 5.00 toch beter klopte, dan weet je dat ook meteen voor de volgende keer.. Als die nog komt natuurlijk ;)

6. NinaD

NinaD Niet meer actief

Goed idee!
    :D ik hoop natuurlijk dat het de komende 9 maanden niet meer nodig is!

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

\

Wat fijn dat jouw temp zo stabiel is!
    Met een kleintje lijkt inderdaad heel moeilijk tempen.
    Ik ben erg blij met jouw tip. Ik vind het nl. erg prettig om zoveel mogelijk info te hebben over fertiliteit, aangezien ZW worden nu ons doel is! :)

8. Boomie2012

Boomie2012 Bekend lid

3 jan 2012
    526
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een dochter van 2 jaar die vaak om 4 of 5 uur even wakker is en om haar tut schreeuwt. Dan moet ik er uit. Ik temp dan later om 7 uur weer, wanneer ik van de wekker wakker wordt.
    Ik kan niet anders, kan haar moeilijk laten schreeuwen;)

Vanochtend echter, moest ik er ook weer even uit. Ik heb dus eens om 5 uur getempd en er kwam 36.8 uit. Toen weer in slaap gevallen en om 8 uur werd ik pas weer wakker. Toen meette ik eerst 37.3 en dat vond ik heel apart. Nog eens geprobeerd en toen kwam er 37.2 uit.

Tja, heb deze dag maar als verkeerde meting laten meetellen.

Deel Deze Pagina