Niet eens met salaris nieuwe baan, hoe kan ik dit aanpakken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door EsmeraldaS, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EsmeraldaS

5 nov 2014
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een tijdje geleden heb ik al eens een topic geplaatst over het onderhandelen over je salaris, of het verstandig is om dat te doen en zo ja hoe. Ik was op dat moment nog aan het solliciteren.

Nu is het zo dat ik inmiddels ben aangenomen en volgende week begin als pedagogisch medewerkster op een kinderdagverblijf. Ik heb alleen nog helemaal geen arbeidsvoorwaardengesprek gehad en dit lijkt er ook niet te komen. Ik moest zelf naar mijn salaris vragen en de secundaire arbeidsvoorwaarden en toen bleek dat ze mij willen inschalen in schaal 6, trede 9 van de Kinderopvang. Ik heb nu 6 jaar ervaring als pedagogisch medewerkster en eindigde bij mijn vorige uitgever in trede 16, ik ga er dus behoorlijk op achteruit en schrok er ook nogal van dat ze mij helemaal onderin de schaal plaatsen.

Ik wil dit dus nog wel gaan aankaarten, want ik vind het eigenlijk schandalig dat ik met 6 jaar fulltime ervaring in trede 9 geplaatst word en dus een starterssalaris zal krijgen. Ik twijfel nu alleen wanneer ik dit kan aankaarten; zal ik deze week nog bellen en het telefonisch erover hebben of zal ik het aankaarten als ik mijn eerste werkdag (gehad) heb? Ik heb ook nog geen contract gezien, die krijg ik op mijn eerste werkdag mee naar huis om het door te nemen en indien akkoord getekend terug te geven.

Ik heb totaal geen ervaring met onderhandelen over een salaris maar ik wil absoluut niet zomaar akkoord gaan met zo'n lage trede en dus wel proberen om er wat meer uit te kunnen slepen, gezien mijn ervaring.

Wat zouden jullie doen?

2. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ik zuo voordat ik teken een arbeidsvoorwaardengesprek aangaan.
    En mijn huidige baan pas opzeggen als ik het ermee eens was.