Logische keus van KA. Sowieso is dat, hoe lastig en vervelend nu ook, het beste. Eerst het ene uitsluiten en dan het andere. Het lastige is dat kea erg op reflux lijkt tenzij je kindje eczeem heeft (in dit geval dus niet). Dik je het in met nutriton of pure jbpm? Puur is beter omdat in nutriton toevoegingen zitten en maar iets van 30% jbpm. Je kunt het het beste indikken zo ver dat je ziet dat hij het niet meer spuugt of weg hoeft te slikken, maar het wel kan drinken (soms dus met een speen met groter gat). Het is altijd lastig je kleintje te zien lijden. Staat het bedje etc omhoog?
ja net KA gesproken en die vond osteopaat geen slecht idee om erbij te doen. hij ligt iets omhoog inderdaad. dik het in met nutriton. en opzich gaat dat goeed.voeding blijft zo goed als binnen.soms klein mondje. maar s vooral na 1,5 uur dat er maagzuur uitkomt
Waarschijnlijk kun je het dan beter nog meer indikken, net zolang tot het echt binnen blijft. Bij mijn oudste heb ik destijds zelfs fruit ingedikt met jbpm.
Je zit weer pure onzin te verkopen. Pepti is het eerste middel bij kea. Voor veel kindjes MET BEWEZEN KEA (!) voldoende.
ja dat dacht ik ook inderdaad. Ja maar wil graag dr brown fles blijven gebruiken andere flessen maken het alleen maar erger en als het te sik is gaat dat niet door dat ventilatie systeem
Ik zit even te denken. Ik heb eerst nutriton gebruikt bij mijn oudste, maar ik gebruikte echt de maximale hoeveelheid met dr browns fles (ben echt weg van die flessen!) Wat ik deed was vanaf het begin level 2 (dus level hoger dan 'normaal') en mengen door het poeder. Dan de fles klaar maken door eerst water, dan poeder (melk+jpbm) en dan direct geven. Bij mij ging dat goed. Maar als het niet dikker kan, maar je geeft nog niet het maximale kun je evt vooraf een papje van nutriton geven. Dit raden ze aan als je bv geeft, staat op de verpakking uitgelegd hoe of wat. Zou dat een optie zijn?
ja dat zou ook nog kunnen. zal ff kijken of ik er nog iets meer bij de fles kan doen. en ff kijken hoe dat gaat! onwijs bedankt voor reactie!
Graag gedaan Ik weet nog hoe ik ruim 2 jaar terug met mijn handen in mijn haar zat. Je kindje die pijn heeft, zo naar om te zien! Wanneer heb je weer een afspraak bij de ka?
Ik ben blij dat iemand het zegt, want ik was me echt aan het ergeren in die onzin van piccolina. Pepti lijkt me een goeie eerste stap in het geval van TS. Hopelijk snel resultaat!
Als ik haar naam zie lees ik de post niet, althans ik probeer het niet te doen. In eerdere berichten van haar spreekt zij zichzelf zwaar tegen en andere zijn volledig onjuist. Ze denkt iets te weten en roept dat dit zo is, terwijl ik, en anderen met mij, ervaring in zulke dingen hebben en weten dat dit onzin is. Of als ik om de wetenschappelijke artikels vraag krijg ik ineens geen antwoord meer Toevallig zag mijn oog dit en kan en wil ik dat ts de juiste informatie krijgt om goed te kunnen oordelen en handelen. Ben blij dat jij deze post neerzet! Ts, mocht je nog vragen hebben, je mag mij ook pb-en! Oudste had (verborgen) reflux en kea, jongste reflux.
De symptomen die je beschrijft had onze kleine ook allemaal. Daarbij ook erg gespannen. Bleek KMA en verborgen reflux te zijn. Kindjes kunnen van KMA namelijk ook reflux ontwikkelen...
Reflux ontwikkelen is misschien niet helemaal goed gezegd. Maar reflux kan samenhangen met een KMA. Sterkte... Ik vond het ook ontzettend pittig! Kindje was heel erg gespannen en huilde ontzettend veel en je wordt er radeloos van! Ik kan nu gelukkig zeggen dat het super goed met hem gaat. Dus hopelijk gebeurt dat bij jullie ook!
dank je averlhach en samvs86! Doet me goed dit te lezen! Hopelijk toch op de goede weg! Heb dan wel besloten om ook ff langs de osteopaat gegaan voor het geval dat er wel ergens een blokkade zit. Maar ik moet zeggen ik heb vannacht heerlijk geslapen, hij heeft gister avond gelukkig ontlasting gehad. Hij was met de laatste voeding van 10 uur erg vrolijk (heeft helaas niet heel de fles leeg gedronken maar oke) vervolgens kwam hij pas om half 5 voor de voeding! (ipv om de 1,5 uur!) vervolgens om kwart voor 6 ff en half 7 was hij wakker. Maar ipv het uit te krijsen werd hij gewoon normaal huilend wakker. Dus hopelijk gaat het nu alleen maar beter. Met de fles gaat het nu ook goed, iets meer ingedikt en nu komt er geen melk meer terug! Ben helemaal blij!! Heb 22 juli telefonische afspraak met kinderarts. echt bedankt!
Veel succes! Hier ook reflux en KMA. Helaas bleek pepti niet sterk genoeg en moesten we overschakel naar Neocate, maar eens we daar waren geraakt, ging alles hier wel veel beter. Hopelijk voor jou ook.
dank je shakes.hoop dat pepti voldoende is. anders moeten we weer over stappen, vind ik ook zo rot voor hem maar ja als het maar helpt!
Fijn dat vannacht beter ging! Komt vast goed (al is het misschien nog even doorbijten en zoeken naar wat voor hem werkt).
Hier was het ook reflux door kma, en daarnaast gewoon een enorme fysieke onrust (vermoedelijk door pijn van de reflux); geen eczeem ofzo. Bij nieuwe voeding echt zeker twee weken laten wennen. Maar het klinkt nu al goed eigenlijk! Je merkt al verbetering, super! Hier merkten we het vrij snel, maar voor die onrust uit haar lichaam was, waren we wel een paar weken verder. Door de voeding had ze iig geen pijn meer, en daarna ging het beetje bij beetje beter met slapen
ben blij dat zijn problemen herkend worden! Is nog niet super, drinken doet hij ook nog niet goed. al moet ik zeggen dat hij zins gister 7 uur niet meer heeft lopen gillen tijdens de fles.dus het is een begin denk ik. hoop alleen dat het goed blijft gaan merkte bij andere voedingen toen ik over stapte dat het een week of 2/3 beter ging en daarna weer slechter ging.
Fijn dat het nu goed gaat! En angst dat het weer fout gaat is heel normaal, zeker als het telkens na ongeveer dezelfde periode fout gaat. Bedenk wel dat je nu bij een ka loopt en dat als het fout gaat je daar contact mee kunt opnemen! Als pepti tijdelijk werkt ben je sowieso een stapje verder, je weet dat hij kea heeft! En dan heb je nog meer opties, nl nutramigen en als laatste nutramigen/neocate (koemelk vrij). En het klinkt misschien eng of naar, kea. Maar de meeste kindjes groeien er voor hun 4e levensjaar overheen. Hier was het met 1 jaar al. Maar hopelijk werkt de pepti & het indikken voldoende.