Misschien overwegen van water te veranderen ipv weer nieuwe medicatie te starten? Ik weet dat dit in NL niet zo vaak gedaan wordt, maar in Vlaanderen wordt vaak geadviseerd van mineraalwater te wisselen om bv krampjes aan te pakken of de ontlasting vlotter te laten gaan. Vaak met succes trouwens.
Ik heb een dochter van 8 jaar en heb met haar precies hetzelfde gehad. Heel veel buikpijn, reflux en later bleek ze haar hoofd niet goed recht te kunnen houden omdat ze door de vele overstrekking haar rugspieren en achterhoofdspieren te sterk heeft ontwikkeld t.o.v haar borstspieren. Hier ook alles geprobeerd met voeding, Pepti, medicatie tegen reflux, osteopaat en fysiotherapie. De reflux ging over toen ze goed zittend vast voedsel kon eten. Darmklachten heeft ze gehouden tot 6 jaar en ben toen in consult gegaan bij een kinderarts. Met medicatie gaat het veel en veel beter. Wel blijft het een zwakke plek, bij minder weerstand enz. heeft ze buikpijn.
dank jullie wel voor jullie reactie! Kijk het maar ff aan voordat ik weer wat ga veranderen. Hij is gelukkig nu wel vrolijk. en als ik hem nu op zijn buikje neer leg tilt hij zijn hoofdje meer op dan dat hij ooit heeft gedaan ! WIl nog niet lang op zijn buik liggen maar is een begin. Hij drinkt nu ongeveer 700/800 cc per dag. hij weegt trouwens 6 kg
aan de andere kant is het misschien wel slim om over te stappen op flessen water ivm onze vakantie over 2 weken naar frankrijk. welk water kan je dan het beste geven?
Sowieso water dat geschikt is voor babyvoeding, dat moet op de flessen staan. Hier wordt door kind&gezin vaak Louise-water van Aldi aangeraden (en werkt ook super voor mijn dochter) maar ik weet niet of jullie dat daar hebben. Ik dacht dat bar le duc werd aangeraden bij verstopping, maar ik heb dat nooit nodig gehad, dus heel zeker ben ik niet.
Volgens mij drinkt hij dan voldoende! Het is gemiddeld 150 ml per kg en minimaal 120 ml. Mijn jongste wou tot vorige week niet graag op zijn buik liggen. Wat bij hem enorm hielp was dat ik ging 'hangen' op de bank en hem dan op mijn buik leggen. Zo oefenen ze wel, maar is het minder zwaar! Daarnaast komt het als je af en toe oefent wel goed! Mijn jongste heeft nu bedacht dat hij kan draaien en ligt dus regelmatig op zijn buik
op mijn buik vind hij het niet erg inderdaad dat doen we al regelmatig vind hij zelfs erg lekker. Net ff naar osteopaat gemailt wat het nou precies is en dit kreeg ik terug: Het grootste probleem zit in de 1 nekwerveltje en schedelbasis deze zijn te veel in elkaar gedrukt. Hier reageren de spieren ook op en gaan hierdoor verkorten, ook reflexmatig door overprikkeling van dat gebied en vanuit de buik. Vandaar het korte nekje en armpjes gespannen. Soms worden de klachtjes in begin erger door overprikkeling of eventuele groeispurt. Het heeft wat tijd nodig.