Hoi dames! Zit eigenlijk met een probleempje en wil even een keer raad van iemand die geen dokter is.. Wij proberen al 11 maanden zwanger te raken, en het is nog steeds niet gelukt helaas.. Heb heel veel last gehad van blaasontsteking en kwam uiteindelijk bij een uroloog terecht.. Ze hebben toen een echo gemaakt van mn buik en daar was op te zien dat er een cyste te zien was van ong 4cm. Ben daarvoor naar de gyneacoloog geweest en die heeft een inwendige echo gedaan. Daarop was te zien dat de cyste al uit zichzelf was gegaan. Ik had de cyste voor mijn menstruatie en naar mijn menstruatie is die zelf geklapt.. Uitstrijkje gedaan etc , en alles was goed gelukkig. Ik heb een regelmatige menstruatie van ong. 29/30 dagen met een keer 23 dagen. Gister hebben mijn vriend en ik gemeenschap gehad.. En ben tijdens het penetreren klaargekomen. En daarna kreeg ik ontzettende buikkrampen. Lag krom van de pijn en ben na een uur in slaap gevallen. Ik moet wel aanstaande zaterdag weer ongesteld worden.. Heb nu nog steeds last van mijn buik. En mijn onderrug. Met bepaalde bewegingen heb ik echt pijn in mijn buik. Het voelt echt als menstruatiepijn. Ik heb dit laatst ook een keer gehad tijdens de seks, dit was ongeveer 4 maanden geleden. Ben zo bang dat ik weer een cyste heb.. Of nOg erger endimetriose.. Er was 3 maanden geledEn iig niks te zien op de inwendige echo alles was goed.. Heb ik zo'n buikpijn omdat hij mijn baarmoedermOnd heeft geraakt of kan het zijn dat ik eindelijk zwanger ben? Herkent iemand dit? Groetjes
Hoi Blondje, Neem aan dat je je cyclus bedoelt van 29/30 dagen? Misschien is het je eisprong geweest? Maar als jij je zorgen maakt, zou ik gewoon ff contact op nemen met je gyn! Want als je het niet vertrouwt moet je dat echt doen hoor! Succes en sterkte!
Ja sorry bedoel cyclus.. Kan denk ik geen eisprong zijn want ik als ik minn cyclus aan hou wordt ik zaterdag ongesteld.
Hoi, Wat ontzettend vervelend voor je, zeg! Zo kl*&^% als het allemaal niet makkelijk gaat... Als je echt dubbel ligt van de pijn, dan zou ik het ook niet vertrouwen. Ik zou je toch ook adviseren om contact op te nemen met je gyn. Ik snap echt dat je die medisch mallemolen spuugzat bent, maar het is een noodzakelijk kwaad Ik hoop voor je dat er nog mensen reageren die er ervaring mee hebben, maar wacht niet te lang hoor! Als het endometriose is, dan heb je daar echt vakkundige begeleiding bij nodig.. Je hebt wel een regelmatige cyclus, dat is doorgaans wel een heel goed teken hoor, dan is de kans kleiner op endometriose of PCOS. Sterkte hoor!! Groetjes Patricia
Hallo, Ik heb ook een cyste gehad, weet alleen al niet meer wanneer ik daarachter kwam, ik denk dat dat was toen ik mijn spiraaltje eruit wou laten halen! Heb toen inderdaad ook een inwendige echo gehad, maar heb medicijnen gekregen en is toen weg gegaan! Heb er nu verder geen last meer van, in ieder geval niet dat ik er iets van merk! Volgens mijn HA kon het ook geen kwaad! Wij zijn nu in ronde 5 bezig, en nog 1 week tot mijn NOD, dus ja voor ons is het nu afwachten! Hoop dat er duidelijkheid komt voor jullie!!! Maar als je het niet vertrouwd toch weer ff contact opnemen met je gyn... Groetjes
Endometriose geeft meestal klachten tijdens de menstruatie zelf mochten de klachten eerder beginne dan de eigenlijke menstruatie dan blijven deze aanhouden tot aan de menstruatie en tijdens. Je kunt wel last hebben van endometriose tijdens gelachtsgemeenschap, dan heb je het iedere keer. Ook met een hele mooie gelijke cyclus kun je wel degelijk last hebben van endometriose! Neem opnieuw contact op met je gyn. Overigens is het met cyste wel degelijk mogelijk zwanger te raken. Het kan idd veel pijn opleveren als de cyste knapt, maar dan blijft de pijn meestal aanhouden, vanwege het bloed dat vrij komt in de buikholte. Een cyste kan uitzichzelf kleiner worden/verdwijnen. Zelf heb ik vijf jaar met een cyste rondgelopen en twee kindjes gekregen. Hij is verwijderd aangezien hij tijdens tweede zwangerschap aanzienlijk was gegroeid en last gaf daarna. Overigens zijn er verschillende cystes, de endometriosecystes, maar ook cystes die achterblijven an een eisprong. Bel de gyn voor een nieuwe afspraak! Even laten nakijken beter zekerheid dan onzekerheid.
Bedankt voor jullie reacties! Mijn gyn is op vakantie, heb een mailtje naar dr gestuurd. Heb nog steeds pijn, Alleen de pijn is niet constant. Als ik hoest of nies doet mijn baarmoedermond pijn.. En heb last van mijn heupen en onderrug. Denk gewoon dat de menstruatie eraan zit te komen dus wacht wel paar daagjes af..