Hoi, Sinds vorige week heb ik enormne last van stralingspijnen in tanden en kiezen..vanuit mn hele kaak, straalt uit naar mijn hele hoofd..ik lig echt wakker van de pijn!! Daarom eergister naar de tandarts geweest, volgens hem is er niks aan de hand maar klem ik mijn kaken te hard op elkaar waardoor er spanning in de tanden en kiezen ontstaat. Dit zag hij mede door mijn ontwikkelde kaakspieren. Ik was bang voor een ontstoken zenuw oid maar dat is het dus niet. Maar ik heb zo'n pijn!! Vannacht weer niet geslapen. Wie heeft hetzelfde (gehad)? Tips / adviezen? Houdt het op na de bevalling?? Groetjes, Vlinder1981
Hallo Vlinder, Ik heb dezelfde klachten maar had deze al voordat ik zwanger was... Heb er nu ook wel weer meer last van.. Zullen misschien toch wat spanningen zijn. Ik ben onder behandeling bij een fysiotherapeut ervoor geweest. Ook heb ik nu sinds kort een beugel voor 's nachts en het gaat gelukkig beter. Als ik jou was zou ik eens even informeren bij de fysio. Verder kan je er zelf niet veel aan doen. En of het na de bevalling over is; tja daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Heel veel sterkte in ieder geval want helaas weet ik uit ervaring dat dit heel veel pijn kan doen. Groetjes Tienus
Heb ik ook gehad (al voor mijn zwangerschap). Toen ontsteking enz. uitgesloten was heb ik ontspanningsoefeningen gehad en dat heeft goed geholpen.
Als ik jou was zou ik een zogenaamde 'opbeetplaat' of ook wel knarsplaat laten maken. dat is een plaatje van plastic en dan het liefst een dikke variant, die doe je in tijdens het slapen en zou goed moeten helpen tegen de pijn! wordt niet altijd vergoed door de verzekering maar zal anders niet boven de 150 euro worden denk ik! beter dan telkens pijn hebben lijkt me oh en of het ophoud na de bevalling is de vraag, het komt vaak door stress dat je zo gaat klemmen! probeer overdag er ook op te letten dat je niet klemt.. sterkte!
Hoi, Ik las hier net over een plaatje dat je kunt laten maken. Dit is inderdaad een goede optie! Mijn man heeft jaren een beugel gehad en moest later nog een soortgelijk plaatje dragen 's nachts. Hij tandenknarst nu heel erg (stress over komende bevalling ), en het plaatje is weer in beeld. Gisteren zei hij nog dat hij dit weer wil gaan gebruiken. Bij echt erge stralingspijn van tanden en kiezen en ernstig tandenknarsen kan zo'n plaatje een uitkomst zijn, volgens mij! Succes met je tandjes! (ik heb trouwens extreem gevoelige tanden bij warm en koud eten/ drinken, brrrr.....) gr. Pinda83
heb je al sensodyne rapid of elmex sensitive geprobeerd? bij dagelijks gebruik helpt dat vaak al goed tegen de gevoeligheid
Bij Kruidvat kun je van die anti-knars-bitjes kopen, kosten een tientje geloof ik. Die moet je dan in heet water leggen en zelf "happen". Hielp voor mij erg goed, maar je moet er wel aan wennen om 's nachts zo'n ding in je mond te hebben. Sterkte!