FF verplaatst ei, wanneer ei geweest?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door charity2010, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hmm.. Toch weer even hulp nodig geloof ik.
    Mijn tempkaartje is deze ronde een wat onduidelijk.
    Ik dacht zelf dat ik mijn ei op dag 18 heb gehad. Namelijk vanaf dag 17 al wat lichte ovulatiepijn, op dag 18 duidelijk aanwezig en op dag 19 ook nog een wat licht, zeurend gevoel. Dag 18 komt ook overeen met mijn eggwhite cervixslijm en mijn hoge, zachte baarmoedermond.
    FF zette mijn ei eerst ook netjes op dag 18 :). Tot dag 22, ik weet niet wat er 'mis' is met mijn temp sindsdien, maar sinds die dag zet hij mijn ei op dag 20. Wat ik dus totaal niet overeen vind komen met de symptomen van voorgaande dagen en bovendien had ik op dag 18 ook nog eens een mooie dip. Nu heb ik op dag 14 en 15 ook een dipje gehad. Als ik die 2 op discarded zet, verplaatst FF mijn ei naar dag 19. Ergens ben ik er van overtuigd dat ik mijn ei op dag 18 heb gehad. Maar doordat FF hem op dag 20 of nu dan op dag 19 zet, begin ik toch te twijfelen :(.

Wat denken jullie? Wanneer is mijn ei geweest?
    39017f Ovulation charts on FertilityFriend.com

Snap overigens ook niet waarom die witte bolletjes er staan op sommige dagen. De temp scheelt op die dagen namelijk maar 5 min met normaal, terwijl die op andere dagen wel eens 10 tot 15 min scheelt en die gewoon blauw zijn ;)

Bedankt voor het meekijken en meedenken!

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik denk ook dag 18 , vanwege de dingen die je zegt en omdat je temperatuur nu ook hoger blijft

ik zag dat je vorige maand ook op dag 18 je eisprong had

succes met wachten;)

3. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Ik zeg ook dag 18

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx dames! Toch fijn om even te lezen dat ik niet de enige ben die zo denkt!

5. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik denk dag 19, omdt je toen nog vruchtbare afscheiding had, maar vooral omdat je HSO invulde op je kaartje!

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Jaa die dag was mijn bmm nog wel steeds HSO, maar dat heb ik altijd een paar dagen... Lastig hoor, die onzekerheid :(

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Die witte bolletjes kunnen ook komen door andere dingen. Als je een paracetamol hebt genomen en ingevuld, te weinig slaap, gedronken etc. Allerlei zaken die effect kunnen hebben op je temperatuur.

Ik denk dat je moet kijken naar wanneer je hem voelde. Dus ik zeg ook dag 18. Veel verloskundigen zeggen ook dat temperaturen niet altijd even nauwkeurig is, omdat bijvoorbeeld veel bewegen in je slaap al effect kan hebben en dat weet je zelf niet, dus kun je ook niet invullen.
    En schijnbaar kan het best dat je temp 1 of 2 dagen later stijgt, ondanks dat je ei al geweest is. Wist ik ook niet. Versterkt wel mijn gevoel dat ik 2 cycli terug mijn ei 1 dag eerder had. Heb de eisprong toen zo goed goed gevoeld in de ochtend. En daarna niks meer.

Ze zeggen vaak ook dat je meer uit moet gaan van het voelen van de eisprong (als je dat voelt natuurlijk). Als je het niet meer voelt, zou het klaar moeten zijn.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Thnx voor je reactie babke! Dat verduidelijkt weer een aantal dingen :). Ik moet zeggen dat ik het een aantal dagen erg koud heb gehad s'ochtends toen ik wakker word. Ik denk dat dat misschien ook wel invloed op mijn temp heeft gehad en hij daarom misschien wat minder is gestegen?

Ik ga nu dus maar van mijn eigen gevoel uit, dag 18 :).

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ik zou ook van dag 18 uit gaan! vooral omdat je zelf denkt dat het zo is.
    ik denk altijd maar zo: temperaturen blijft een methode, en elke methode kent zo zijn mindere kanten (anders zouden alle artsen vast pro-tempen zijn). en als je net die ene dag niet woelt in bed, of een kwartiertje later meet, gaat FF er een draai aan geven.
    terwijl ik altijd vertrouw op ei-intuitie, dus ook op die van jou :)!

oja, en mijn temp stijgt nooit de dag na mijn ei, meestal de dag erna, of zelfs daarna!

ik hoop dat het jaar mooi voor je mag starten!

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Overijssel.
    Daar heb je wel gelijk in.. Dat tempen maar een methode blijft en niet altijd even waterdicht is. Ik denk dat ik vanavond de dikke deken er maar weer bij pak, had het weer zooo koud! Kijken of dat mijn temp misschien ook beïnvloed.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Blij om dat te lezen Kara, dat bevestigd mij gevoel nog meer. Ik ga dus toch mijn kruis handmarig verplaatsten in de cyclus van november. Ik weet zo zeker dat hij op dinsdag was en neit op woensdag of donderdag. Moet gewoon even stilstaan toen ik hem voelde springen.

Deel Deze Pagina