Ik wil gaan beginnen met temperaturen. Misschien een domme vraag.... Maar kan ik dan beter een thermometer met 2 decimalen kopen of maakt dat niets uit?
Ik geloof dat de meningen daar over verschillen. Zelf ben ik van mening dat met 1 decimaal prima is en je een schijnprecies hebt met 2 decimalen (1x omdraaien en dat 2e decimaal is al verandert -denk ik-) Maar ook gelezen dat mensen 2 decimalen preciezer vinden omdat niet bij iedereen de stijging even duidelijk is en je het mogelijk zou kunnen missen omdat 1 decimaal te grof is. Als je er 1 speciaal gaat kopen zou je met 2 decimalen kunnen kopen maar ik zou niet al te veel waarde hechten aan het 2e decimaal. Als je er nog een hebt liggen kun je die ook prima gebruiken.
Ik ben het helemaal eens met Bouwjaar 1979. Ik temperatuur ook met een thermometer van met 1 decimaal. Stijging en daling zie je echt goed! Maar je moet kiezen waar jij je goed bij voelt!
Bedankt voor jullie reactie Ik moet er wel 1 aanschaffen, we hebben er 1 maar geen idee waar die is gebleven Dus morgen maar even op pad.
Persoonlijk zou ik gewoon met 1 cijfer achter de komma gebruiken.. om dezelfde reden die hierboven staat beschreven...1 beweging meer en je hebt alweer een ander getal!