schoppen onder in mijn buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door petrad, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik ben op het moment 30 weken zwanger. Als de kleine schopt is dat altijd voelbaar onder mijn navel. De bewegingen die ik boven mijn navel voel, zijn met name draaien en duwen etc. Dit is al weken het geval
    Ik ben bij 28 weken bij de verloskundige geweest en volgens haar lag de kleine toen goed (met het hoofdje naar beneden). Toch voelt het dan raar dat het schoppen dan niet hoger moet zitten.
    Kunnen jullie me vertellen hoe dit kan? Kan de verloskundige het niet goed gevoeld hebben? Of zijn het stompjes met de armen/handen en schopt het gewoon niet zoveel? Wil er iemand haar ervaring delen?
    Thanks!

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

bij mij hetzelfde verhaal toch raar he! ben benieuwd of iemandantwoord heeft want ik maak me ook zorgen dat hij in stuit ligt.

3. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    er zal toch wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft ;)!

4. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    kep geen idee die van mij ligt al sinds paar weken in een stuit en voel de trappen onder me navel... hihihi ben ook wel benieuwd naar iemand met ervaring, dan kan ik zelf in de gaten houden of het is gedraaid :)

maar zo en zo met 30 weken heeft het ruimte zat nog hoor om te draaien :)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn zoontje ligt nu eindelijk goed en ik voel nog steeds schopbewegingen onder. blijkbaar zijn dat zijn elleboogjes ofzo. heb toch echt afgelopen vrijdag zelf gezien dat hij echt goed ligt.

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier precies hetzelfde!

Baby ligt met het hoofdje naar beneden, maar ik voel en zie altijd alleen beweging onder mn navel. De beepjes kunnen natuurlijk (lenig als ze zijn) met hun voetjes bij een hoofdje liggen....

Is maar een idee. Ik moet woensdag weer naar de verloskundige, dan zal ik het goed navragen...

Groetjes Elke

7. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Ik ben ook 30 weken en voel de schopjes ook altijd heel laag.. Maar mijn kindje ligt inderdaad nog in stuit, met zijn hoofd boven. Maak je nog geen zorgen, ik heb hier ook een topic over geopend maar onze kleintjes hebben nog 10 weken om te draaien!

8. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    Leuk al die reacties! Volgende week weer een volgende controle bij de verloskundige. Ben benieuwd of ze dan weer zeggen dat het hoofdje beneden ligt. De week daarop heb ik nog een echo, dus dan kan ik het ook echt zien!

9. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    misschien moet je ook rekening houden met de bekende 'foetushouding' babytjes trekken hun knietjes naar zich toe, waardoor ze kleiner worden, dat zou verklaren dat je de bewegingen lager voelt...;) Het is maar een idee hoor..
    Bij mij draait ie alle kanten op, de ene week voel ik het alleen maar onderin, de andere keer juist heel veel bij mn navel... Het is gewoon een beweeglijk kind, dus hopelijk gaat het wel op tijd goed liggen..
    Succes bij de verloskundige, ik ben benieuwd wat die zegt!

10. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

1 mrt 2009
    107
    0
    0
    Met 30 weken heeft het nog alle tijd om te draaien.
    Mij is verteld dat als het met 36 weken nog in een stuit ligt het dan tijd wordt om draaipogingen te doen.
    Onze baby lag 2 weken geleden bij de controle in stuit, (ben nu bijna 34 weken), morgen heb ik weer controle en ik denk dat het nog steeds een stuitligging is...voel nl veel getrappel onderin en dan vooral tegen de ingewanden...niet echt een fijn gevoel.
    Als dat het geval is dan dan hebben we (nou ja de baby dan) nog 2 weken om te draaien. Ga me nergens druk om maken, kan nog alle kanten op!

Succes!

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Bij mijn laatste echo lag de baby echt dubbelgevouwen in mijn buik zeg maar. Dus de beentjes lagen opgetrokken over het gezichtje heen. De voetjes lagen dus zelfs nog lager dan het hoofdje. Ik denk dat baby's dus best wel lenig zijn ;).... Het is maar net welke houding ze het lekkerste vinden.

Succes!

Groetjes,
    Josien

12. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Of het zijn zijn handen, dat hij aan het boksen is!

Denk dat het altijd heel moeilijk blijft om het zelf precies te voelen. zou het de volgende keer bij de verloskundige even aangeven, kan ze extra goed voelen.
    Bij mij ligt ie in stuit. Voel ook getrap beneden. Maar ook veel beweging bij mijn navel, tja en wat is dat dan...? Hoofdje voel ik nu wel heel duidelijk, kan ik net als de verloskundige een beetje vast pakken.

13. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    Kortom, de kleine kan zowel in stuit als goed liggen als je de schopjes mn onderin voelt. Ik hoop dan maar dat het nu al een goede tennisser is ipv voetballer ;) ...
    Ik moet me er nu maar niet druk over maken. Hij kan nog alle kanten op!

14. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik heb er wel ervaring mee ik heb nu hetzelfde
    maar in de 28e week hoeft het nog niet te zijn ingedaald
    die van mij is dat ook nog niet en kan tot ongeveer de 36
    nog indalen, dus geen zorgen maken

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb mijn kleine op de 20 weken echo een mooie boxpartij weg zien geven; onderschat niet hoe hard ze kunnen uithalen met zowel voetjes als handjes!
    Ze ligt nu met haar kopje naar onder en dat voel ik ook (door kont in ribben en voeten aan zijkant) maar ik voel ook vaak zat gedoe aan de onderkant en ga er dan vanuit dat het de handjes zijn want ze was al goed aan het indalen vorige week.

Kan dus nog alles zijn inderdaad!

16. petrad

petrad Lid

9 jan 2009
    26
    0
    0
    Even een update... Ik ben naar de verloskundige geweest. De kleine lag inderdaad in stuit (bij ruim 31 weken). Verbaasde me niets! Ik moet over 3 weken terug naar de verloskundige. Mocht de kleine dan nog steeds in stuit liggen, wordt ik verwezen naar de gynaecoloog. Maar ga er nu maar vanuit dat het gewoon nog draait en de volgende controle mooie met het bolletje naar beneden ligt!!

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zo daar is ze dan behoorlijk op tijd mee. hier werd er pas met 34 weken gesproken over een liggingsecho, daarvoor maakte de vlos zich totaal niet druk.

mijn ventje is pas met 34 weken gedraaid, en het kan nog later!

18. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Bij mij ligt de kleine vanaf 26 weken al steeds met het koppie naar beneden tijdens de controles (kan nu ook niet meer draaien denk ik) maar ook ik word soms van boven en onder aangevallen...!!! Vk denk dat bovenaan de billetjes zijn en in het midden of onder de navel, soms zelfs liezen het schoudertje/handjes o.i.d. De kleine is bij mij nog niet ingedaald dus zou kunnen...!!!

Groetjes Nelleke

19. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Mijn kleintje ligt ook met het hoofdje naar beneden en bij de pretecho zag ik beweging met de handen die ik ook voelde, dus het kan wel degelijk een hoofdje of de handjes zijn in plaats van de beentjes. maar als het hoofdje beneden ligt kan het ook nog zo zijn dat de baby in een soort driekwart rondje ligt. Dat is bij mij het geval, hoofdje beneden billen naar de buitenkant rechts en de benen naar links. Dan voel je die armen, benen etc ook echt overal...

Deel Deze Pagina