ff vraagie..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moon30, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik weet ook niet beter dan dat het gebruikelijk is om rond de 12 weken je eerste echo te hebben en de volgende rond de 20 weken. Elke andere echo is voor eigen rekening, behalve wanneer je inderdaad een medische indicatie hebt en uit de verhalen hierboven blijkt dat het ook kan schelen als je VK echo's kan maken. Van vrienden weet ik dat ze door diverse medische redenen en miskramen eerder echo's hebben gehad. Ik denk maar zo - gelukkig heb ik niet veel echo's nodig omdat mijn kindje het goed doet. Het leek heel lang maar ik vond de weken voorbij vliegen in het begin. Het enige wat ik echt gek vond is dat ik al een intake bij de VK had gehad terwijl ik mijn kindje nog niet gehoord of gezien had.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Dat is niet helemaal correct. Ik belde met 6 weken naar mijn verloskundige met de mededeling 'ik ben zwanger' en ik kon 3 weken later (dus met 9 weken) terecht. Toen hadden we een echo, alles bleek in orde en nu mag ik dinsdag weer, omdat je dan al veel meer kunt zien. Ik heb geen medische indicatie.
    Volgens mij is het echt per verloskundige verschillend.

3. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Hier krijgt iedereen een echo met een week of 6/8 en met 12 weken nog een keer.. ze hebben een eigen echo apparaat en vinden het leuk om te doen.. :) Ik heb denk in totaal 7 of 8 echo's gehad.. met 6, 12, 16 en toen de 20 weken en daarna met 24 en 32 en nu vorige week weer 1. Terwijl er geen medische rede voor is.. ik vind het niet erg.. :)

Het verschilt gewoon heel erg per praktijk denk ik..

4. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    nou ik mag volgende week vrijdag dus. dan ben ik 10 weken.
    eigenlijk later, maar omdat degene die de echo's maakte op vakantie ging, kon ik eerder.. :D spannend.

ik ben gewooon zo iemand die dan pas volgas blij kan zijn als ik WEET dat t helemaal goed zit.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

HOii, ik had precies hetzelfde probleem.
    Ik ben wel door de pil heen zwanger geraakt, en ja.. had wel bevesteging nodig dat het ECHT zo was.
    Heb dat vaker aangekaart bij de vk , maar die vonden het maar zeikerig volgens mij.
    Uiteindelijk was ik het zat, en heb ik gebelt dat ik de echo met 10 weken zwangerschap wou hebben. En toen deden ze er ineens niet meer moeilijk over. Dus als jij je er echt fijner bij voelt om het eerder te krijgen, zou ik er gewoon is naar vragen.

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ow oepsie.. ik zie net pas je berichtje!! haha je mag hem al eerder! Helemaal super!! Geniet ervan! :D

7. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier vanwege 2 eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschappen
    en omdat ik de maand direct na mn eileider operatie zwanger ben geraakt.

heb er 1 gehad met 6,5 wk - 8,5 wk - 11,5 wk - 12,4 wk en 2x de 20 weken echo omdat het echoaparatuur in het ziekenhuis te slecht was

we hebben zelf met 13.6 wk - 16.4 wk een pretecho laten maken

Deel Deze Pagina