Hallo meisjes Ik ben ongeveer twee maandjes zwanger, en heb sinds 01.11 mijn vast contract in een Babyboetiek te Leuven. Ik weet niet goed wanneer ik het moet gaan vertellen, ik wil niet ontslagen worden, niet ervoor en niet erna! heeft er iemand wijze raad voor mij? Morgen komt mijn bazine van Frankrijk en dacht het te vertellen omdat ik niet van liegen hou, of ontrouw. Bedankt voor de hulp en verder nog veel genot he! Julie xxx
Waarom zou je ontslagen worden? Voor je bevalling mogen ze je zowiezo niet met die reden ontslaan en als je niks schokkends wilt veranderen aan je werktijden zie ik ook niet in waarom ze je daarna zouden ontslaan. Ik zou het gewoon vertellen als je bazin komt xBla
Halloooo Bazine is geweest vandaag en idd, ze heeft het gelukkig heel tof en plezierig opgenomen, ze is verder heel tevreden over mijn werk in de babyboetiek. Ze heeft me van harte geluk gewenst en een dikke proficiat erbij! Ben opgelucht, bedankt voor de raad, dadakes xxx
leuk voor je! Ik moet het ook nog gaan vertellen.. kijk erop tegen, want ben bang dat mijn contract niet verlengd wordt!
Bij mij weten ze het al, omdat ik nu ook ziek thuis ben i.v.m. zwangerschap. Collega's weten het nog niet, en dat laat ik ook nog even zo. Ik kreeg trouwens heel leuke reacties, nadat duidelijk was dat er niks verkeerd zat. Er werd ook met me meegeleefd toen ik naar het ziekenhuis moest, das wel fijn.
weten jullie wanneer je het aan je werkgever uiterlijk moet vertellen? Dit is toch pas 3 maanden voordat je met verlof gaat?
Geen idee wanneer je het moet vertellen, maar volgens mij is het normaal dat je het verteld na ongeveer 3 maanden. Daarna ga je het toch ook al zien, en kun je er nog moeilijk omheen Liefs.
Hoi, Ik ben er net achter dat ik zwanger ben, (sinds gister). Ben nu dus 4 weken en 2 dagen zwanger, joepie!. Eind januari loopt mijn jaarcontract af en krijg dan, als het goed is, mijn contract voor onbepaalde tijd. Nu ben ik in februari precies 3 maanden zwanger en wil dan pas iedereen vertellen dat ik zwanger ben. Maar.... nu werk ik met jongeren die zeer agressief zijn en die je geregeld in de holding (vast moet pakken) moet nemen om anderen of zich zelf niet te verwonden. Het risico dat ik een klap of trap krijg is aanwezig. In al die tijd dat ik hier werk, heb ik nog maar 1 keer een trap in mijn buik gehad. Moet ik nu wel mijn werkgeven op de hoogte brengen, of afwachten tot februari?
jeetje die is erg moeilijk. Voor je eigen veiligheid en die van je kindje is het denk ik handiger om het al eerder te vertellen, maar voor je contract zou ik nog even wachten. Ik zou voor mijn eigen veiligheid en die van mijn kindje gaan en het eerder vertellen.
Ik zou idd ook voor mijn eigen veiligheid gaan. Als jij je werk verder goed doet, en ze zijn tevreden is er toch geen reden om je contract niet te verlengen? Aan de andere kant zit je kleintje voorlopig nog wel goed beschermd achter het schaambot dus kan er weinig mee gebeuren. Je kunt er dus nog even over denken.
dank je wel voor jullie meningen?! Kan verder nergens terecht met mijn vragen. Wel bij mijn vriend, maar die weet het ook niet zeker wat het beste is. Denk dat ik het even aan kijk. Ben nu goed te pas en heb nog niet echt last van zwangerschapsymptomen( beetje opgezette buik, borsten, zuur branden en rommelende buik). Ik weet eigenlijk wel zeker dat mijn werkgever er wel van zou balen als ik twee maanden lang mijn mond houdt. Hij is namelijk erg gebrand op onze veiligheid en zou het denk ik niet kunnen waarderen als ik mijzelf en ongeboren kind in gevaar brengt. Help....ik weet het ook niet mee nu.....
Als je werkgever er zo over denkt lijkt het me helemaal verstandig om het snel te vertellen... En daarbij, als je zwanger was geraakt in de eerste maand van je contract voor onbepaalde tijd, had je het waarschijnlijk ook snel verteld. Toch?
Ik zou gewoon eerlijk zijn en het zo snel mogelijk vertellen. Ook voor de veiligheid van jezelf en je kindje is dat van het grootste belang. Dat gaat volgens mij boven alles! Groetjes, Josien