Ik heb sinds kort een beetje vervelend probleem. Ik kan mijn plas heel moeilijk ophouden. Als ik moet niezen of lachen verlies ik nogal eens wat. Omdat ik het nogal vroeg vind voor incontinentie (hoopte dit niet voor mijn 80ste te krijgen) vroeg ik me af of iemand hier oefeningen ofzo voor weet? Of een andere oplossing. Zie het nog niet echt zitten om met Tena's rond te gaan lopen op mijn 23e.
Vrees dat het nog wel vaker gaat gebeuren... je kan je bekkenbodem trainen door de spieren aan te spannen waarmee je je plas ophoudt en die dan langzaam los te laten... ook op de wc oefenen als je aan het plassen bent met tusentijds stoppen.
Hoi Lin Hahaha, dat kan gebeuren he... doe je niet aan zwangerschapsgym of iets dergelijks? Daar word onder andere geleerd hoe je je bodembekkenspieren moet trainen en dan kan dat erg van pas komen. Veel succes!!
Dat is vervelend.. Je zou het nu al kunnen trainen natuurlijk. Ik heb een linkje gevonden waar je erover kan lezen hoe het in zijn werk gaat. Ehh... en let niet op de site waar het op staat hahaha... http://www.tena.nl/consumers/bladder/women/training.htm
Haha de tenasite. Nou ja goed, beter iets proberen dan niets, dit is ook supervervelend, voel me net een oud besje....
heb het ook... nu gaat het wel weer.... maar inderdaad heb nu sowiezo een extra slipje in de tas hoe gek het ook klinkt...
Hoi Lin Ik ken het probleem. Ik was 23 toen ik zwanger was van mijn 1e toen ook last van urineverlies. Kon ook niet hoesten of niezen of lachen. Een tijdje na de bevalling is dit overgegaan. Nu ben ik 2 jaar later zwanger van mijn 2e en heb ik het weer. Heel vervelend. Als ik nu moet niezen of hoesten kruis ik mijn benen. Dat helpt iets. Hopelijk gaat dit probleem over na de bevalling groetjes Fee
Probleem herken ik ook. Ik probeer zo vaak mogelijk naar wc te gaan - zowiezo om te uur. Dat scheelt bij mij wel. Dan is de urineverlies wel op minder geworden.
t probleem is dat ik voor veel dingen allergisch ben. Ik nies dus heel veel... maar ik ga die oefeningen zeker proberen.
Je kan dus echt beter niet je plas ophouden op de wc, want daar kan je blaasonsteking van krijgen. Op deze manier hou je de plas tegen en op een geven moment kan er urine achter blijven die er dus niet meer uitkomt. Je kan dit wel een keertje op deze manier oefenen om de juiste spier te vinden, maar daarna moet je het echt 'droog' trainen. Dit is mij tenminste verteld, dat het niet goed is om dit op de wc te oefenen. Je kan dit natuurlijk wel doen als je alle urine hebt uitgeplast. Gr. Niki
Ik ken het probleem. Nu had ik zoiezo als last van moeilijk plas op kunnen houden. Als ik moest, dan kon je me maar beter niet ind e weg staan. Toen ik zwanger werd, werd het er niet beter op en na de bevalling is het bij mij helaas gebleven. Ik gebruik geen tena, maar soms zou ik voor die ongelukjes dat wel moeten doen. Wel gebruik inlegkruisjes die de druppels opvangen en deze verschoon ik dan ook zeer regelmatig.. (gaat zo stinken hè) Goed je oefeningen doen, zeker na de bevalling, dan moet het wel goedkomen!
Van de week is hier een uitzending over geweest bij Netwerk. Het schijnt dat heeeeel veel vrouwen met dit probleem lopen na een bevalling. Er wordt o.a. aangegeven dat vrouwen die hier tijdens hun zwangerschap al last van hebben, dit ook na de bevalling nog kunnen hebben. Ook schijnt het dat vrouwen die oefeningen doen tijdens hun zwangerschap bijna geen last hebben van ongewenst urine (en ontlasting) verlies na hun bevalling. De vrouwen die het meeste risisco lopen zijn zij die geholpen worden bij de bevalling dmv een tang of een vacuumpomp.. Ik schrok best wel van de uitzending want het lijkt me toch echt niet fijn als je hier na je bevalling voor hele lange tijd of zelfs voor altijd mee blijft lopen! Goed oefenen dus dames die bekkenbodem spieren!
Bekend probleem.....Doe dan precies hetzelfde als Fee en dat werkt. Maar het blijft irritant natuurlijk. (zeker als je een witte linnen broek aan hebt ) Groetjes Suus
hoi Allemaal, ook ik heb er regelmatig last van. Dan moet ik rennen om op tijd te zijn,maar het maakt het me erg lastig als ik toevallig midden in de winkel sta . Nou is de winkel dan aan de einde van de straat ,en toch ga ik voor die tijd nog ff naar de wc. Toen ik zwanger was van de 2e had ik dit probleem ook en toen droeg ik ook de tena. Ik was toen ook 23 jaar.Ik heb me er nooit voor geschaamd en dat ga ik ook zekers niet doen , want we zijn echt niet de enige en daar hoef je geen 80 voor te zijn om het te krijgen. Oefeningen heb ik toen meegekregen van de huisarts,maar het mocht niet baten. Nu ben ik zwanger van ons 4e kindje en heb het weer, alleen wat het dit keer erbij komt is dat mijn dochters nu wat ouder zijn en me dus regelmatig smorgen zien/horen overgeven en dus ook in mijn broek zien plassen .De druk wordt dan zo groot dat me het spontaan wegloopt en het is ook niet meer op te houden dan. Maar jah , ik neem het maar voor lief ,wetende dat het na de bevalling weer weg kan zijn. Lang leve de Tena (geintje) groetjes Janine
Ik had er laatst ook voor het eerst last van... Ik kwam niet meer bij bij een vriendin thuis en voelde ineens wat nattigheid
Nou het is niet zozeer het dragen van die dingen, maar het kopen ervan. Ik zie mezelf al bij de kassa staan. Lijkt me nog erger dan condooms kopen. Ben maar aan de inlegkruisjes gegaan nu, dat helpt ook een beetje.
Ik heb het probleem nu ook enorm bij de derde...Het minste is mijn slip nat en denk ik ik plas toch niet in mijn broek? Is zo lastig soms was mijn broek zelfs mee nat Ben dan maar inlegkruisjes beginnen gebruiken....