ff vraagje.....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by miep79, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miep79

miep79 Lid

Jun 16, 2008
    76
    0
    0
    hoi,

had n controle bij de gyn vanmorgen,en mijn bloeddruk was voor t eerst iets omhoog weer na altijd 90 onderdruk te zijn.
    Heb nu dan ook wel medicatieverhoging gehad,want voordat ze mijn bloeddruk gingen meten zei ik zelf al ik voel me niet superprettig meer met 3x 250mg aldomet puur gevoelsmatig,dus nu krijg ik 3x500 mg bij 35 wkn zwangerschap!
    Heb verder nergens last van iets meer vocht vasthouden maar goed dat hoort er ook bij, en geen eiwitten in urine etc dus wel blij.

Nu is t alleen wel zo dat morgen mijn schoonmoeder wordt geholpen,baarmoederverwijdering, ivm onrustige cellen,met 80% kans op kankercellen.
    en dat geeft toch wel een hoop stress merk ik,want sinds we t weten is de bloeddruk hoger..

heeft die stijging en stress (kunnen nl niet zo goed met haar overweg) met elkaar te maken?misschien nog tips tegen stress?
    gyn was verder tevreden!

groetjes miep

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miep,

ja, door stress reageert je bloeddruk wel. Maar maak je daar nou niet druk om! gelukkig zijn er goede medicijnen tegen hoge bloeddruk!
    Tips tegen stress; ik denk dat je die zelf wel kunt bedenken. Zoek afleiding, ga iets leuks doen, stukje wandelen, fietsen, even zwemmen, boekje lezen, koffie drinken bij een vriendin. De stress kun je niet helemaal vermijden, het is een spannende tijd voor je begrijp ik.

Mirjam

Share This Page