Rauw ei?!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amy1981, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Vanmorgen gezellig met m`n meisje cake-jes gebakken. Ik had eieren erin gedaan (wat op mijn vingers gemorst) en ging eerst rustig verder met het deeg maken. Toen we het deeg in de vormpjes hadden gedaan viel mijn oog (mjam mjam) op de geopende zak M&M's die op het aanrecht stonden. Ik pakte er een paar en stak ze in mijn mond. Smaakte heerlijk:p Maar toen bedacht ik me dat ik dus mijn handen nog niet had gewassen... :(
    Hoe groot is de kans op salmonella-besmetting?!?

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Kans is altijd aanwezig al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik ook weleens van het beslag snoep hoor! Ben er in heel mijn leven nooit ziek van geworden.

Salmonella kan in ieder geval geen kwaad voor de baby enkel jij kan er goed beroerd van worden.

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh ennuh: Laat de cupcakes goed smaken!!!!

4. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Daar gaat het mij in ieder geval om dat het voor de kleine in mijn buik geen kwaad kan!!! Dat ikzelf er ziekjes van zou worden interesseert me niet. Beebje is het belangrijkste. Bedankt!!!

Ennuh... De cupcakes smaken heeeeeerlijk:p

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ligt er aan welke eieren. De eieren uit de supermarkt worden dusdanig streng gecontroleerd dat de kans héél klein is. Eieren uit eigen tuin of van de boer op de hoek missen die controle, dus in theorie is dat meer risico.

Ik zou me er niet te druk om maken als het eenmalig is. Een besmetting herken je aan krampen en continue diarree.

Overigens heb ik mijn info van mijn zusje die in de pluimveesector werkt :) Zij heeft ooit tijdens haar opleiding een besmetting gehad, maar dat was uit het lab waar ze salmonella onderzoek deden.

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh trouwens, het kan wel degelijk kwaad voor je kindje, omdat je de voedingsstoffen uit je eten minder efficiënt opneemt door een besmetting. Dan krijgt de kleine minder binnen. Overigens is dat vooral schadelijk als je er te lang mee doorloopt.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk dat de kans heel klein is! Ik heb in ieder geval nog nooit van iemand in mijn omgeving gehoord die een salmonella besmetting heeft gehad. Dus het zal best meevallen, maar een kleine kans is er natuurlijk altijd.

8. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Ken hier wel iemand met n salmonella-besmetting, maar kans is echt bijzonderrrrrrrrrrr klein dat je t oploopt...

Voordeel (in dit geval) is dat je er voor jezelf "alert" op kan zijn en gelijk bij de ha aan de bel kan trekken en vertellen hoe of wat... Mocht je ergens last van krijgen....

Smakelijk van je cupcakes...

9. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    De kans is met alles aanwezig, ik was vd week een cake aan het bakken en nam zo een lepel deeg, zonder na te denken van de rauwe eieren. Denk dat als ik ga stressen het gevaarlijker is. Was al gebeurd voor ik er erg in had. Vind altijd zo lekker even lepel deeg. Extreem slecht, maar kan er niks meer aan doen. Gebeurd me ook geen 2e keer.

Deel Deze Pagina