Ben ik toch zwanger?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door annelouis, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Hopelijk kan iemand mij helpen. Zit al een aantal weken in onzekerheid. Ik ben vanaf vorig jaar augustus van de pil af. Mijn man en ik proberen nu zwanger te worden. Ik heb de afgelopen ovulatie duidelijk gevoeld, kleine steekjes in mijn onderbuik en wat bloedverlies. We hebben toen meteen geklust. Na een paar dagen voelde ik me erg raar; misselijk, rommelige darmen, erg pijnlijke borsten, moe. Dit is eigenlijk niet overgegaan. Ook mijn menstruatie komt maar niet, ik ben al bijna 3 weken overtijd. Ik heb al drie testen gedaan, maar alle drie negatief. Vanochtend de dokter gebeld, maar die gaf aan dat het waarschijnlijk een overgeslagen menstruatie is, want anders was de test wel positief geweest. Toch voel ik mij anders dan anders. Zou het toch een zwangerschap kunnen zijn...? Ik hoop het zo.Hopelijk kan iemand mij antwoord geven.

2. danip

danip Niet meer actief

Ik denk dat het wel zou kunnen. Sommige vrouwen testen heel laat pas positief. Kan je huisarts niet een bloedtest doen dan? Gewoon voor de zekerheid?

3. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Hebben ze het niet over gehad toen ik belde. Ik moest maar afwachten. Alleen bellen als ik na twee maanden nog niet ongi was of als ik hevige buikpijn krijg. Word echt gek van die onzekerheid...

4. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ik heb hetzelfde probleem.
    heel erg onzeker is dat.
    maar test blijft tot nu toe nog steeds nega.
    en ovutesten, ligt positief..
    erg raar.

5. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    ovu testen heb ik nog niet geprobeerd. Weet mijn cycles ook niet meer....
    Ja raar vind ik het ook allemaal. Misschien heeft het ook wel met ontpillen te maken....maar voel dingen die ik nog nooit heb gevoeld, echt vreemd

6. Zoals Danip zegt, sommige vrouwen testen laat. Wanneer heb je voor het laatst getest?

7. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Vorige week donderdag!

8. lilliby

lilliby Actief lid

28 dec 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    hoi meis,

ik heb hier ook zo'n situatie, zoals je ziet ook een hele tijd overtijd en de testen blijven ook nega! nu pillekes gekregen van de huisarts om mn ongi te laten doorkomen maar ook nog niets te zien! morgen komen nieuwe testen aan met de post zal ook nog eens testen! zou moeten van jouw zijn zou ik ook nog es testen als het van verleden donderdag is geleden wie weet ;)

liefs

9. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    ik heb zelf ook pas heel laat positief getest in het begin was hij echt super licht bijna onzichtbaar eigenlijk maar word langzaam steeds zichtbaarder denk dat de een sneller hcg aan maakt dan een ander

10. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Ja moet ik dat maar weer eens proberen. Ben zo bang dat weer negatief is en het weer een teleurstelling is. We blijven hopen!
    Misschien houdt mijn lichaam mij wel voor de gek....?

11. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, ligt eraan wat je als overtijd rekent. Voor de zekerheid kan je het beste uitgaan van je langste cyclus.
    Misschien een ander merk zwtest proberen?
    Succes

12. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    hey hallo,

t kan idd zijn dat je pas laat postitief test. Toen ik zwanger was van mijn dochter testte ik pas een maand later positief! ik ben de eerste keer zelfs nog ongesteld geweest maar wist gewoon zeker dat ik zwanger was, en dat bleek later ook zo te zijn geweest. Wij proberen ook al vanaf oktober om zwanger te worden en op een gegeven moment was ik er zo mee bezig dat ik me zwanger voelde. k had pijnlijke borsten, was misselijk, was ontzettend moe en had buikkrampen. Ook was ik een week overtijd. Toen brak de ongesteldheid door. Ik was dus helemaal niet zwanger en voelde me flink voor de gek gehouden door mijn lichaam! Dat zou dus helaas ook kunnen. Ik hoop t eerste voor je!

13. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Ben ook uit gegaan van mijn langste cycles. Ben wel eens over tijd, maar dat is dan een paar dagen, voornamelijk door spanning.
    Ik hoop ook dat ik nog positief test, maar gewoon afwachten meer kan ik niet doen. Misschien sla ik toch wel een menstruatie over, maar waarom dan al die zwangerschapsverschijnselen.....? Jij ook veel succes hoop het voor je!

14. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    tsja, 3 weken overtijd pleit toch in je voordeel! wanneer heb je voor t laatst getest? kan me voorstellen dat je bang wordt om te testen, omdat je vreest voor weer een negatieve test! :evil:

15. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Ik heb vorige week donderdag voor het laatst getest. Was een teleurstelling, dus ja ben wel bang om weer te testen. Maar ja al drie weken helemaal niets....Misschien toch? of ik sla gewoon een ongi over....

16. joyce1

joyce1 Lid

10 feb 2009
    96
    0
    0
    ja, bah! t kan beide kanten op gaan. Zoals ik al zij, bij mijn eerste zwangerschap testte ik pas na 4 weken positief. Ik had toen ook zwangerschapstekenen en wist het gewoon! Niemand die me geloofde, de echo's lieten een groter kindje zien, ik voelde t kindje duidelijk bij 13 weken en ik kreeg zwangerschapshypertensie bij 25 weken (is gebruikelijk vanaf 28 tot 32 weken) Toen mijn dochter eenmaal geboren werd bij 38 weken bleek idd dat ze ongeveer 4 weken langer had gezeten. Wat ik hiermee zeggen wil, let er wel goed op de de leeftijd van je kindje goed geschat wordt als je volgende maand wel zwanger blijkt. Helemaal omdat je ook niet ongesteld bent geworden afgelopen maand.

maar het kan dus idd ook zo zijn dat je lichaam je voor de gek heeft en dat je een ongesteldheid overslaat en die tekenen tussen je oren zitten door de spanning en onzekerheid! :cry:

17. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Ja zeker bah! Hopelijk gaa thet de goede kant op en test ik ( als ik durf) alsnog positief! Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!

18. lovemychild

lovemychild Actief lid

25 okt 2008
    230
    0
    0
    Hier bijna 18 dagen overtijd. Laatste pil heb ik 16 oktober gehad. Cyclussen hiervoor waren 28-30-27
    Laatste menstruatie was dus op. 12 januarie En testen nog altijd negatief. Laat testen kan altijd. Ik ga morgen de huisarts bellen voor een formulier zodat ik een bloedtest kan laten doen. Onzekerheid is echt niks. Mijn moeder teste pas positief toen ze 6 maanden zwanger was. 3 maanden later kon ze al bevallen. Maar dat is ook al weer 14/15 jaar geleden.

19. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    Dan zitten we qua laatste menstruatie dicht bij elkaar. Mijn laatste was 9 januari. Weet niet of mijn huisarts dat wel wil. De assistente zei dat ik maar moest wachten tot ik 2 maanden overtijd was. Voelde me niet erg serieus genomen, maar misschien heeft ze wel gelijk en sla ik gewoon een menstruatie over. Onzekerheid is zeker niets. Ja vroeger testten ze niet zo snel, ook van mijn moeder gehoord. Die kwam er pas achter toen ze een buikje had, daarvoor had ze zelf al het idee omdat de menstruatie uitbleef, maar de dokter zei dat ze niet zwanger was. Laten we het hopen! Succes meid!

20. annelouis

annelouis Lid

24 feb 2009
    33
    0
    0
    [

Hey Joyce,

Wilde je ook nog even bedanken voor je advies en tip als ik wel zwanger mocht zijn. Heeft je dochter er niets aan over gehouden dat ze wat langer heeft gezeten?

Deel Deze Pagina