Hoi dames, Zoals de titel al zegt: ik voel sinds een paar dagen weinig tot geen beweging in mijn buik, terwijl het daarvoor juist veel (en duidelijk) was. Toen had ik af en toe ook een dag dat het rustiger was, maar nu is het wel heel rustig. Af en toe denk ik iets te voelen, maar dan voelt het heel 'ver' weg. Is dat normaal? Het is mijn eerste zwangerschap; ik weet niet zo goed wat wel of niet oké is. Ik ben nu 18 weken en 2 dagen. Wie kan mij hier meer over vertellen of hopelijk geruststellen?
Dat mag nu nog baby heeft nog veel ruimte. Ik ben nu bijna 22 weken. Vorige week voelde ik de baby ook ineens nauwelijks tot niet. Het zat me niet zo lekker omdat hij heel consequent is met zijn bewegingen. Hij heeft bepaalde momenten waarop ik hem dagelijks voel. Maar ineens was hij er weer en nu zelfs nog actiever dan daarvoor.
Hier was t van 17 tot 19 weken ook eng stil. Nu in volle vaart terug. T heeft zoveel ruimte en in groeispurt zijn ze ook rustiger
Volkomen normaal. Je baby heeft nog veel ruimte om te bewegen op die termijn. Maar als je geruststelling zoekt zou ik gewoon even je verloskundige bellen. Vinden ze helemaal niet erg. Die van mij had zelfs een inloopspreekuur zodat je even naar het hartje kon luisteren.
Vanaf 28 weken hoef je je baby pas elke dag te voelen Je baby heeft nog heel veel ruimte. Waarschijnlijk is hij gewoon gedraaid zodat je het minder voelt.
Wat fijn al deze reacties! Dat stelt me toch een beetje gerust. Ik ga er maar vanuit dat hij lekker door mijn baarmoeder aan het zwemmen is en even een ander plekje heeft gevonden En inderdaad, als ik me er ongerust over blijf voelen, dan ga ik verloskundige bellen. Dank jullie wel.
Ondanks dat het hier de zesde Is, herken ik je onzekerheid. Hier een week.of 2 terug ook een heel actief kindje en nu is het al dagen rustiger. Heb het gisteren helemaal niet gevoeld en vandaag weer wat bewegingen. Ik schiet meteen wat in de stress terwijl ik weet dat je ze nog niet iedere dag hoeft te voelen.
Hoeft niks te betekenen. Vanaf 26 weken moet je je kindje echt dagelijks voelen. Sowieso hangt het ook af van of je placenta aan de voor- of achterkant ligt of je minder/meer voelt. Maar als je het niet vertrouwt.. kun je beter gewoon voor de zekerheid even je verloskundige bellen voor een extra check.
Je hebt al veel geruststellende reacties, maar hier ook hoor. Voelde de eerste rond 17 weken, en op een gegeven moment een paar dagen niet. Ze hebben nog genoeg ruimte of schoppen in de placenta waardoor je niets voelt.
Ik ben nu 18+1 zwanger van ons 2e kindje maar voel überhaupt nog niks. Volgens mij zegt het op deze termijn nog helemaal niets als je (een poosje) niks voelt.
Herkenbaar! Ik voelde haar vanaf 16 weken al, vaak even kriebelen. Ineens rond de 17,5 week niets meer, heeft zeker een week geduurd. We waren op vakantie en ik heb mij zoveel zorgen gemaakt. Maar goed verloskundige was 1600 kilometer verderop dus moest toch afwachten. Uiteindelijk na een week kwamen de bewegingen weer en is het niet meer opgehouden.
Ik heb dat ook wel eens en nog steeds. Snap dat het eng is maar is vrij normaal omdat de baby nog heel veel plek heeft! maar als het je gerust stelt kan je altijd je vk of gyn bellen, heb ik ook 2 keer gedaan en toen kreeg ik een echo. Dan ben je weer gerust.
Mij is altijd verteld 28 weken TS ik voelde mijn eerste überhaupt pas met 23 weken dus het is al heel bijzonder dat je het zo vroeg heb gevoeld bij een eerste. Waarschijnlijk zit je placenta achter? Er zijn al goede reacties gegeven en idd als je toch onrust krijgt kun je altijd even bellen
Bedankt voor alle reacties die er nog bij zijn gekomen. Ik heb inderdaad even gebeld met de vk. Zij zei ook dat het normaal is en ik me geen zorgen hoef te maken. Ze vertelde dat de baby inderdaad nog veel ruimte heeft en wellicht anders is gaan liggen. Ik zou bij 20 weken wel meer moeten voelen en vanaf 28 weken elke dag. Of mijn placenta achter ligt, geen idee eigenlijk.... Kun je dat op de echo zien? Nadat ik had gebeld heb ik weer een paar schopjes gevoeld in de avond en ochtend. Nu is het weer rustig. Dus ik ga er maar vanuit dat het er bij hoort en hoop bij 20 weken op meer activiteit!
Als het goed is heeft je VK dat vertelde bij je termijn echo. Tenmiste de mijne vertelde het gelijk beide zwangerschappen heb ik mijn placenta voor gehad.