Cyclus die terugkomt na borstvoeding?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Feem, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feem

Feem Fanatiek lid

13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

Ik geef inmiddels ruim 10 maanden borstvoeding aan mijn zoontje. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Door de borstvoeding wordt dit onderdrukt.

Ik monitor sinds half augustus mijn temperatuur een beetje om te ontdekken of weer een eisprong krijg een keer. In augustus/september viel mij op dat mijn temperatuur alle kanten op ging. Ene dag 36.8, andere dag 36,6, vervolgens weer 36.4. Terwijl voor mijn zwangerschap ik altijd heel duidelijk voor de eisprong rond 36.4 zat en na eisprong goed doorsteeg richting 37.0-37.2. Van half aug - tot eind sept was mijn temperatuur dus echt een rommeltje en kon ik ook echt geen eisprong vinden.

Hoe is het nu? Mijn borstvoedingen per dag worden steeds minder en minder. Mijn zoontje eet steeds meer bijvoeding. En heel bizar: sinds 2 weken stabiliseert mijn temperatuur. Ik heb nu elke ochtend weer 36.4. Elke dag dus stabiel laag. Ik heb nog geen temp verhoging gehad.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn cyclus een beetje normaliseert? Of niet? Of valt er nog steeds niks van te zeggen wanneer ik weer een eisprong krijg?

Groetjes, Inge

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Het kan ook met nachtvoeding te maken hebben, mocht je die nog geven of gewoon met onderbroken nachten.
    Je hebt minimaal vijf uur ononderbroken slaap nodig voor een redelijk betrouwbaar resultaat.

Ik kreeg rond acht maanden na de bevalling echt hinderlijke menstruatie-achtige klachten. Het duurde echter nog bijna negen maanden voor mijn cyclus weer op gang kwam.

Deel Deze Pagina