hele genante vraag..

Discussion in 'De lounge' started by elsie22, Nov 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

meiden,

ik heb helaas last van een schimmelinfectie:( echt heel irritant.
    nu heb ik medicijnen gekregen, een tablet die je moest inbrengen en zalf maar wat ik me nu afvraag moet ik die tablet inbrengen en daarna nog die zalf? wie kan mij helpen?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    denk die zalf aan de buitenkant en die tablet gewoon erin.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Staat er niks over in je bijsluiter(s)? Voor zover ik weet is de tablet om inwendig de infectie te bestrijden en de zalf voor uitwendig gebruik, of heb ik dat mis?

Dan lijkt het me dat je idd eerst de tablet inbrengt en daarna de zalf, maar goed, ik ben natuurlijk geen dokter ;)

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

die zalf moet er ook in daarom snap ik het niet.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat tablet breng je vaginaal in volgens mij.
    De zalf smeer je rondom je vagina, uitwendig dus...

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

er staat in de bijsluiter dat ik die zalf ook inwendig moet gebruiken en een beetje uitwendig. ik kan anders misschien even de huisartsenpost bellen.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    wat voor zalf is het? canestenzalf en tabletten?

8. babs81

babs81 Niet meer actief

Het logische lijkt mij... tab. erin...die bruist de bac op... wel voor slapen gaan erin brengen... zijn nare tabs.. en creme op je vagina

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

tablet is gyno daktarin en de zalf gyno-myk.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Doe maar gewoon die tablet erin en dus wat creme aan de buitenkant smeren.. misschien een beetje dubbelop maar dan ben je er zeker wel vanaf ;)

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    De pil inwendig en de zalf uitwendig. De zakf zou je eventueel ook inwendig kunnen inbrengen, maar dan is de pil niet nodig. Beetje dubbelop.

12. MamaMarije

Dan zou ik het gewoon doen zoals het in de bijlage beschreven staat, om te beginnen met de tablet en daarna de zalf. Als je echt twijfelt zou ik morgen even gewoon bellen met je eigen huisarts. Ik zou hier zelf niet de HAP voor bellen, eerlijk gezegd...

Al weet ik heeeel goed hoe irritant die infecties kunnen zijn :(

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ja eerst tablet erin, en dan nasmeren, kan ook gedeeltelijk inwendig met die zalf.
    Wel handig dat je pas dat tablet inbrengt als je al op bed ligt, want als je snel weer overeind komt kan het gaan 'lekken'.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dit lees ik over de zalf, ik heb het gegoogled:

Hoe moet ik dit medicijn gebruiken?

Kijk voor de juiste dosering altijd op het etiket van de apotheek of in de bijsluiter.

Hoe? De vaginaalcrème wordt geleverd met een speciale wegwerpapplicator. Hiermee kunt u de crème diep in de vagina inbrengen.
    Ga hiervoor op de rug liggen met enigszins gebogen, gespreide benen. Breng de met de crème gevulde applicator diep in de vagina in. Druk dan de applicator leeg en gooi hem weg.
    De ovule kunt met uw vinger inbrengen.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Die ei erin doen en de creme goed je plassertje mee insmeren.

Wel snel rennen anders plopt je ei eruit.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou ik zal die zalf ook wel gewoon gebruiken want het is echt heel irritant. ik hoop dat het snel over is.

17. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Je hebt er dus niet een speciale wegwerpapplicator bij om het mee in te brengen die zalf, zoals in mijn stukje?

Trouwens.... niks genants aan hoor. Ik denk dat iedereen dat wel een keer heeft (gehad).

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja die heb ik er wel bij gekregen, maar vond het nogal dubbelop om nu en een tablet en die zalf inwendig te gebruiken.

19. MamaMarije

Ach, hoe meer hoe beter, toch? Je kunt er maar vanaf zijn en de HA heeft het niet voor niks voorgeschreven toch?

Gewoon doen hoor!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

klopt. zo maar ff doen dan en hopen dat het snel over is. echt niet leuk dit.

Share This Page