FFN test

Discussie in 'Prematuur' gestart door missiemaartje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er mensen die ervaring hebben met de FFN test? Ik hoorde via een vriendinnetje hier dat deze test bepaalde hormonen meet die nodig zijn voor de bevalling. Nog voor je bmm verweekt. De arts maakt een uitstrijkje en binnen 20 minuten weet je of je binnen 2 weken gaat bevallen.

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaring rondom deze test. Ik twijfel nog of ik dit ter sprake moet brengen volgende week bij de gyn. Omdat ik bij de 1e te vroeg bevallen ben, heb ik nu een groter risico dat ik weer te vroeg beval dus vandaar dat ik me afvraag of deze test zinvol kan zijn.

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik heb de test gehad. Je slijm veranderd voor de bevalling door hormonen en daardoor kunnen ze zien of je bijna gaat bevallen. Deze test is echter geen garantie.. Ik kreeg hem met 29 weken omdat ik werd opgenomen met weeen. Mijn weeen deden gelukkig niks en heb deze gehad tot de 38 weken dat ik ging bevallen. De ffn test is niet prettig.. Bij mij kwam eruit dat ik voorlopig niet zou gaan bevallen gelukkig. En het klopte!
    Met hoeveel weken ben je bevallen van je 1e? Ik met 27 weken en 2 dagen. Krijg je ook proluton? Waarom wil je de ffn test, ook al last van weeen? Niet elk ziekenhuis voert deze test uit. Net als de proluton prikken dit doen ze ook niet overal.

Groetjes

3. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 1e ben ik met 30 weken + 1 dag bevallen. Ik lag toen vanaf de 26 weken in het ziekenhuis met weeen. Nu 4 weken geleden een nacht int zh opgenomen geweest ivm weeen en verder veel harde buiken en een gespannen buik. Ik krijg inderdaad ook proluton elke week. Ik geloof dat ze die ffn test maar in een paar zh doen toch? In welk zh heb jij hem toen gehad?

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb hem in het AMC gehad, maar toen was er al 2cm ontsluiting geconstateerd. Uit de test kwam dat ik snel zou bevallen en dat was ook zo...

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamavansimone; waarom hebben ze hem toen nog gedaan?

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Omdat ze dat toen aan het onderzoeken waren en ze wilden mij als proefpersoon. Dit was begin augustus 2010....

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    ik heb hem ook gehad in januari 2011. ik had 2 cm ontsluiting met 29+3 en weeen. De uitslag weet ik niet want ik ben de dag erna bevallen

Deel Deze Pagina