Pluisjes in honinggraat van aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Fee89, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    We gebruiken onze aerosleep matras nu bijna 1 jaar. Bovenop de toplaag gebruiken we steeds een aerosleep hoeslaken. Daarop slaapt de dochter met een slaapzak en indien heet ijskoud is buiten, nog een extra deken. Ik merk dat er steeds meer pluisjes, stofjes, ... tussen de honinggraat structuur komt en die krijg ik er niet uit met te wassen. Het is in een grote ovale plek, op de plaats waar mijn dochter steeds ligt. Ik dacht eerst dat hij gewoon vuil werd, maar als je van dichtbij kijkt zie je echt dat het draadjes en pluisjes zijn van de slaapzak, pyjama, dekens, enz.

Nog meer last van? Iemand een oplossing?
    Of hoe wassen jullie je matras (hoeveel graden, centrifugeren en op hoeveel toeren, droogkast of niet, ...?) Misschien was ik hem verkeerd waardoor de pluisjes bij elke wasbeurt blijven zitten.

Kan toch niet met een pincet die pluisjes eruit gaan halen? Dat zie ik niet zitten + wellicht beschadig ik de matras op die manier.

Bedankt voor jullie tips
    fee

2. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    niemand?

3. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    daar heb ik ook last van maar ook bij mij krijg ik het er niet uit hoe ik m ook was..
    ik lees dus even mee..

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stofzuiger en pluis roller al geprobeerd?

5. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hem uitgeleend en kreeg hem vol met pluisjes terug.. zoek ook naar een oplossing. Denk de stofzuiger er maar op? Je komt er bijna niet bij....

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Gewoon uit nieuwsgierigheid: is het heel erg dat die pluisjes erin zitten dan?
    Alles is in de wasmachine geweest, dus gewoon schoon toch?

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had het ook inderdaad, geen idee hoe je het er uit krijgt. Heb van alles geprobeerd :(
    Het vervelende is dat ie inderdaad wel 'schoon' uit de wasmachine komt, maar dat het er toch vies uit blijft zien. Enige alternatief dat ik kan verzinnen, is voor elk kindje een nieuwe kopen...

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier laat ik het gewoon lekker zitten.. hij werkt nog prima en er zit toch een matrashoes overheen :)

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik dacht dat de pluisjes misschien op den duur de toplaag zouden 'verzadigen' waardoor het ademend effect van de honingraat verdween.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En heb je ze al gestofzogen of met de pluis roller geprobeerd? Ik heb een goedkope aerosleep topper, van babywalz, 19 euro, na 2 eigen kindjes nu voor de oppas kindjes in gebruik en die is echt nog als nieuw.

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ff in de droger maakt ook verschil. Maar dan is nog niet alles weg.
    Stofzuiger is misschien wel een idee.

Deel Deze Pagina