Fiat punto 5 deurs, wie heeft er een?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabeBabe, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en hoe bevalt die qua ruimte, kofferbak e.d.?

Wij willen graag een iets grotere vijfdeurs (heb nu een twingo, ouder model)

Hoeven geen meters ruimte, maar het onderstel van de wandelwagen moet erin kunnen (niet de wandelwagen inzet, want zodra nummer twee darin kan koop ik een quinny zapp xtra)

Ben gewoon benieuwd naar de ervaringen :)

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ik heb een fiat wel een oud model.
    De kofferbakruimte is best groot mijn mutsy evo & nog een buggy voor dochter met daarnaast nog een tas boodschappen passen er prima in.

3. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wij hebben 5drs Punto elx 2002. Geen Grande punto. De auto oogt klein, maar is van binnen voor zijn klasse echt ruim.
    We hebben kleine twee kinderen (1 en 3) en zijn een paar keer op vakantie geweest. Ik maakte me vooraf zorgen of het wel paste, maar dat was niet nodig.
    Dit paste er in de auto:
    - 3 koffers
    - boodschappen
    - pak luiers
    - bedrek
    - buggy
    - loopfiets
    - rugzak speelgoed.
    - luiertas
    - tas zwemspullen
    - tas sportspullen
    - cedac gas bbq
    - zwembadje
    - matras voor campingbed
    - eigen kussen.

En ja, het was veilig! Alleen buggy goed klem tussen achterbank en voorstoelen. Matras en kussen in gordel tussen autostoelen.

Voordelen auto
    - ruim van binnen
    - rijdt fijn
    - weinig onkosten gehad
    - verbruik netjes (wel meer dan fabrieksopgave)
    - lage wegenbelasting

Nadelen
    - vaak brandende lampjes dashboard, terwijl er niks aan de hand is.
    (Bedrading gevoelig)
    - best roest gevoelig
    - 1.2 trekt wat langzaam op (snelweg soms irritant)
    - achterklep van ons model kan alleen met sleutel open.

Onze auto heeft overigens beste tijd gehad nu. We zitten er zelf aan te denken voor een nieuwere grande Punto te gaan. Er passen zelfs 3 auto stoeltjes naast elkaar in.

Hopelijk heb je wat aan de info.
    Succes met jullie zoektocht naar een andere auto.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bedankt voor de info! het gaat om een 1.2 elx uit 2001 :) weg aan vanavond even kijken dnek ik! staat nog maar 90.000 op de teller, dus ben benieuwd.

5. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wij hebben dezelfde

Tip: draai tijdens proefrit ook stuur eens helemaal( tot eind punt) naar link en naar recht. Bekend euvel is dat stuurbekrachtiging dan uitvalt. Meestal doet de bekrachteging het dan weer na opnieuw starten. Maar het hoort natuurlijk niet.

6. IH5

IH5 Niet meer actief

Wij hadden hiervoor een Fiat Grande Punto.
    Nieuw gekocht.
    HEEL veel gedonder met de electronica: vaak gaan er lampjes branden of komen er meldingen. Soms is er dan echt iets mis (net 1 maand nadat de garantie was afgelopen een reparatie van 1400 euro!!!! :( ) en soms is er niks aan de hand en moet je opnieuw opstarten.

Is een heel bekend probleem.

Ook heb ik er eens mee gehad dat niets van de metertjes het meer deed. Hele dashboard dood.
    Ruitenwissers, knipperlichten: niets deed het meer.
    Maar hij kon nog wel rijden dus ik naar de dealer. In de SPITS. HEEEEEL gevaarlijk zonder richtingaanwijzers en ik wist niet hoe hard ik ging en of ik nog benzine had want dat deed het allemaal niet meer :$

Laatste keer was de stuurbekrachtiging aansturing of iets dergelijks kapot en de gasklep bleef hangen. Zou 2000 euro gaan kosten.
    Net 100.000 km mee gereden! Dus toen hebben we hem weggedaan.

Ook vond ik de kofferbak krap, voor het bugaboo-onderstel moest er 1 wiel af anders paste dat niet erin. En twee zitjes op de achterbank is de max, er kan dan nog net HEEL krap 1 kindje tussenin op de bank zonder zitje.

Al met al best een fijne auto om in te rijden, zeker met een wat zwaardere motor. Maar veel onderhoudskosten en gedoe. De man van de dealer kende me intussen goed en dat is GEEN goed teken... ;)

Oja, we hebben nu een Renault Scenic en die is echt veel meer geschikt voor gezinnen. In alle opzichten.

7. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Wij hebben al veel Fiats gehad (mijn man werkt bij een Fiat dealer) en nu rijden we een Panda.
    Hiervoor een Grande gehad en daarvoor een Punto 5drs, ideale auto en ruimte is vaak veel meer dan het lijkt aan de buitenkant.
    Wij hebben nog nooit problemen gehad met welke Fiat dan ook.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben eenzelfde model gehad en ik vond hem groot genoeg, maar als ik de buggy bij me had (achter in de kofferbak) konden de boodschapjes niet meer mee (ja, op de bijrijdersstoel) Nu hebben we een Honda jazz. Net een half stapje groter, maar wel twee keer zoveel ruimte!

Deel Deze Pagina