Hee meiden! ik heb een fiat punto.. En nou heb ik laatst toen ik mn kinderwagen gekocht heb hem erin gezet. Dat ging niet echt makkelijk, het onderstel kon in de koffer, maar de bak moet op de achterbank. nou was mijn vraag, zijn er nog meer meiden met een punto waar de kinderwagen makkelijk in past? Want vriendlief wilt nu persee een nieuwe auto kopen.. En is te eigenwijs om het nog een keer te proberen.. en ik vind een nieuwe auto sonde van mn geld, en mn punto rijd zoooo heerlijk!! liefss Xxx
Welke kinderwagen heb je? Daar zit namelijk ook heel wat verschil in. Mijn zusje heeft ook een klein kofferbak, maar onze Bugaboo past daar wel gewoon in, inclusief de wagenbak.
Hier ook een fiat punto. We hebben een easy walker maar lopen tegen hetzelfde probleem aan. Inmiddels neem ik alleen nog maar de buggy mee. Ik vind het zonde om voor zo'n korte periode een nieuwe auto te kopen. Misschien dat de bugaboo bee wel past?
Ik heb een Citroen Saxo en de kinderwagen (Quinny Speedi) past achterin de kofferbak, ook de reiswieg past er nét bij. De hoedenplank moet er dan wel af. Maar ik weet niet of de kofferbakruimte van de Saxo misschien iets groter is dan die van de Punto. Ik zou in ieder geval geen nieuwe auto kopen voor die zeg 1,5 jaar dat je de kinderwagen mee wil nemen.
Ik heb ook een Fiat Punto en bij mij kan het onderstel in de achterbak en de bak zelf moet op de achterbank. Zie zelf het probleem niet zo, de kinderwagen moet hoe dan ook uit elkaar gehaald en waar ik de bak dan doe maakt me niet echt veel uit. Zal misschien een paar seconden tot hooguit een minuut schelen om hem op de achterbank te zetten. Om daar nou een hele nieuwe auto voor te kopen...... Maar aan de andere kant, ik heb mijn Punto tweedehands gekocht van iemand die hem kwijt wilde omdat ze een baby kreeg! En dus die paar seconden winst wildde hebben. Kies wat je zelf prettig lijkt. Mij maakt het niks uit, het is net hoe je verwacht jezelf eraan te gaan irriteren. Want dat alles mee kan is geen vraag, alles kan gewoon mee. Het is of je gemak wil of iets minder gemak (in mijn ogen is het gewoon gemak dat ik met de hele bliksemse bende op stap kan maar ieder zijn eigen referentiekader )
Ik heb ook een fiat punto. Mijn joolz past erin maar ik heb mijn hoedenplank eruit gelaten. Als je kindje straks uit de wandelwagenbak is en in het buggydeel zit van je wagen zal het wellicht beter passen. En mannen zien volgens mij in alles een aanleiding om een nieuwe auto te mogen bekijken haha
Als je verder helemaal tevreden bent met je punto zou ik geen nieuwe auto kopen omdat de bak op de achterbank moet. Maar als je bijvoorbeeld weleens een nachtje of weekendje met de auto weg wilt, lijkt het me al flink krap worden. Krijg je er wel een campingbedje, koffers voor jezelf en de kleine en de kinderwagen in? Ik zelf ben heel blij met mijn volvo v40 en dan vooral met de kofferbak! Toen we 2 weken op vakantie gingen met de auto hoefde er bijna niks op de achterbank, heerlijk!
Is het jou auto, dus een 2e auto en heeft je man een grotere auto? Wij hebben wel een grote auto gekocht met het oog op de toekomst, we wisten in januari dat we een kinderwens hadden dus hebben een stationcar gekocht. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik behalve de kinderwagen nooit iets anders mee neem, bv boodschappen oid.
Mijn man heeft een autobedrijf en krijgt heel veel klanten die een kleine auto in komen ruilen voor een grotere station als er een kindje op komst is.. Wij rijden zelf een station en een kleiner exemplaar voor mij waar ook de kinderwagenbak niet in de kofferbak past.. Beetje overdreven om twee stations op de stoep te zetten waarvan er eentje nog geen 7.000 km per jaar rijdt.. Als de punto je enige auto is, zou ik er toch wel serieus over nadenken om een andere aan te schaffen, wat mijn voorgangers al zeggen, het is wel handig, ook als je straks campingbedjes enz mee moet gaan sjouwen..
Wij hebben een grande punto, maar heel veel groter als een gewone punto is hij niet. Onze bugaboo past er wel in, maar dan moet er 1 wiel af. Ik zou er dus echt geen nieuwe auto voor kopen. Ow, wij zijn trouwens een tijd geleden een week naar centerparcs geweest toen Sven 10 weken was. Tja, toen kon de kinderwagen niet mee en hadden we een buggy met ligstand gekocht die al vanaf de geboorte te gebruiken is. Verder kon alles mee.
Eventueel zou je de achterbank deels in kunnen klappen. Als je het kinderstoeltje op het kleinste deel van de achterbank zet en dan het grotere deel inklapt, dan kun je makkelijk de hele kinderwagen kwijt.