Wij zijn ons een beetje aan het orienteren op een nieuw bakkie en nu is ons oog gevallen op een Fiat Punto. We willen namelijk een niet al te grote wagen maar er is wel een kleine op komst... Iemand enig idee of deze auto ruim genoeg is voor buggy's, bedjes, etc etc? We willen gaan voor de wat 'nieuwere' versie, dus vanaf 2001 en 5-deurs. Bedankt alvast voor de antwoorden!
Ik vond van niet. Ik heb mijn Fiat Punto weg gedaan toen ik zwanger bleek te zijn, hij was echt te klein.
Wij hebben m'n Punto (3deurs) inderdaad ook verkocht vanwege de ruimte. (Ik mis hem soms nog steeds... m'n eerste autootje, helemaal zelf bij elkaar gespaard!) Gewoon voor ons tweeën was hij groot genoeg voor dagelijks gebruik. Je staat nog versteld wat er in kan als je de bank inklapt! Maar toen we met een GROTE tent gingen kamperen, merkten we al dat hij echt te klein was. Met een kleine zouden we niet op vakantie kunnen. (Althans: niet met tent.) Ik denk dat je het met een 5deurs Punto het hele jaar door red, ook met kleine. Maar als je op vakantie gaat en je wilt net wat meer meenemen wordt het krap.
Wij rijden straks met 2 kiddo's en toebehoren in 'n fiat panda (nog kleiner dus). Maar ik zou er niet mee op vakantie gaan, haha!
Thanks, wisselende ervaringen dus... We willen absoluut geen stationbak. Iemand andere tips voor een wat kleinere wagen met voldoende ruimte
Nancy ik heb mijn Fiat punto verkocht en een VW golf (5 deurs) gekocht. Echt ideaal en een geweldige auto. Met mijn Fiat was áltijd wel iets en met deze VW niet. Ook rijdt hij zoveel fijner (en veel sneller hihi) ik zal nooit meer voor een Fiat kiezen. Mijn Fiat Punto zijn bouwjaar was trouwens 2006.
Ik rijd een punto uit 2007, weet niet of die ruimer is maar hier past de bugaboo prima achterin (zonder dat ik wielen eraf moet halen oid) dan kunnen ook de boodschappen nog mee of wat tassen. Meisje zit achterin in een auto stoel en dan kunnen er 2 passagiers mee (1 voorin, 1 ahcterin) Moet wel eerlijk zeggen dat het onze auto voor "erbij" is. Als we bv weekendjes weg gaan gaan we met de andere auto, een fiat bravo. Net iets ruimer. Maar denk dat het in de punto ook best zou passen hoor. Ik heb overigens, in tegenstelling tot bovenstaant nog nooit iets gehad aan mijn auto
Leuke auto, de Fiat Punto. 5-deurs is wel makkelijk met een kleine. Maar ik heb geen flauw idee hoe groot de kofferbak is, want dat lijkt me verder het belangrijkste. Wij hebben een Ford Focus 5-deurs (dus ook geen station) en die is ook ruim zat voor ons drieen. Van de zomer mee op vakantie geweest naar Spanje. Alles pastte erin (inclusief de kinderwagen). We hoefden alleen geen tent mee te nemen.. Succes met kiezen!
Wij hebben een Renault Clio. Is prima,..past alles in! Wandelwagen, bedje,...vakantiespullen etc. Gaat goed hoor. Er kan zelfs nog wel een tweede kindje naast. We doen em dus nog lang niet weg! Ik zou zeggen, neem een maxicosi mee, want in sommige auto's past deze lastig achterin op de achterbank. En pas gewoon je wandelwagen keuze aan op je auto. Dat is een stuk goedkoper dan andersom!
Hee Nancy, grappig wij willen ook niet zo'n grote bak, omdat het gewoon duur rijden is in dagelijks gebruik. Wij hebben nu met 1 kind een peugeot 206, 3 deurs en dat gaat prima hoor! Het zal straks wel lastig worden met een dikke buik, maar daar red ik me wel mee. Het voordeel vind ik dat het goedkoop rijden is en niet zo milieu belastend. Leuke auto's die ik op het oog heb zijn; peugeot 207sw (wel station, maar klein), skoda fabia, toyota corrolla, ford focus (niet station) of een VW golf (maar die vind ik duur). Ik vind de nieuwe opel agila ook leuk, maar die lijkt me wel te klein. Uiteindelijk vind ik het gewoon belangrijk dat er een kinderwagen in past en een krat boodschappen. Op vakantie gaan wij toch niet kamperen.
ik heb met tim altijd in mijn suzuki alto gereden ! juist perfect met inklapbare delen achterin .. tim aan de ene kant en via de achterkant de buggy op de achterbank en stukkie kofferbak ! ik heb nu een Kia picanto gekocht is net iets ruimer maar ik vindt hem niet makkelijker hoor .. geef mij die alto nog maar !
ik heb een station maar niet een hele grote, een hyundai lantra, hij is wat praktischer omdat het een station model is, maar kwa ruimte/grote van de auto is het net een normale auto. mijn vriend had een station peugot en die was echt groot, die zou ik zelf ook niet willen hebben (verlang naar mijn alto)
Hier een punto, uit 2005. Wel het nieuwere model, maar geen grande punto! Het pas wel, alleen als ik ook de bak van de kinderwagen wilde meenemen dan moest ik de wielen eraf halen. Hebben wel een easywalker, die is redelijk groot. Nu met de buggy heb ik eigenlijk geen grotere auto nodig. Op vakantie gaan is een ander verhaal. Maar wij hebben bewust gekozen de punto te houden want ja die kinderwagen bak gebruik je maar 6 maanden en we gaan maar 1 keer per jaar met vakantie. Hij is overigens wel goedkoop qua bewegenbelasting en verbruik!
Ik sta echt versteld van de wisselende ervaringen Ben nog steeds benieuwd naar andere tips en ervaringen. Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, ik neem het allemaal mee in mijn beslissing
Wij hebben een renault twingo ook geen grote auto. Maar voor ons ideaal. We hebben hem eigenlijk alleen voor de boodschappen en uitjes verder doen we alles op de fiets. Maar we zijn wel van plan om ons te orienteren op een grotere auto, we willen namelijk volgend jaar met de auto op vakantie en dat kan niet in de twingo
Hier ook een punto en mijn wagen (joolz) past er makkelijk zonder er wielen van af te moeten halen in! Dus het ligt ook een beetje aan je kinderwagen Het is wel onze 2e auto dus voor vakanties hebben we een andere auto maar ja meestal gaan we met het vliegtuig.. succes met zoeken naar jouw ideale auto!
ik heb een fiat punto gehad heb hem net pas weg gedaan en ik mis mijn bakkie haha ik heb met 2 kinderen genoeg ruimte ermee gehad en heb mijn kinderwagen en mijn bedje altijd mee kunnen nemen vind het ideale autotjes vooral als je een kleinere auto zoekt.. hij rijd ook nog eens lekker hahaha maar omdat wij dus graag op vakantie gaan werd mijn autotje te klein er voor dus heb ik hem we gedaan en ook omdat wij aan het klussen zijn voor een mooi lief klein wezentje en dan word deze echter te klein