@ juttel: ja je kan het fiberfill wassen. Ik naai het dan ook met de stof mee. In drie lagen zeg maar. Eerste het fiberfill neerleggen, dan de bovenkant erop (met de goede kant naar boven), daarna de onderkant erop (met de goede kant naar beneden). Dan stik je alles met een zoom van 1 cm rondom vast. Je laat ong. 25 cm over, dan keer je hem binnenste buiten en stik je het laatste stuk dicht. Biaisband erover en klaar is kees. (De theorie klinkt simpel, ben benieuwd of de praktijk net zo simpel is. Oh trouwens ik maak een ronde. Vierkant is zelfde principe. @ girl21: je kan fleecestof gebruiken. Dat is heel zacht, eventueel met een brede rand van katoen, of juist andersom.
@Blijmeisje, goed om te weten dat je het gewoon kan wassen. Ik heb m'n speelkleed inmiddels klaar, fotootje staat bij m'n profiel. Heb het wel wat anders gedaan dan zoals jij beschrijft. Heb namelijk eerst beide delen klaar gemaakt, dan het fiberfill op maat knippen, dan beide delen op halve cm uit de kant aan 3 kanten vast gemaakt. Fiberfill er tussen en dichtmaken! Heb het zelf verzonnen, haha. Maar is goed gelukt vind ik zelf en ging vrij gemakkelijk. Ben nu op zoek naar een nieuw projectje, ideeen??
Ziet er leuk uit!! Ik moet nog aan het boxkleed beginnen... Andere ideeën? Ik maak nog ledikant lakentjes, hoeslakentjes, een boxzak en daarna zie ik wel verder (of er nog tijd is..).