Stokke xplory reiswieg

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mienemuisje, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    #1 Mienemuisje, 25 jul 2013
    Laatst bewerkt: 25 jul 2013
    *Misschien een stomme vraag*

Ik heb laatst de Stokke Xplory kinderwagen gekocht bij de Prenatal.
    En nu vroeg ik me hoe ik die op moet maken... ;)

Ik zag op internet dat er Stokke hoeslakens zijn, die ga ik dan maar aanschaffen...
    En verder in de wagen eventueel deze slaapzak? Stokke® Fleece slaapzak - Stokke® Netherlands

Moet de baby dan ook nog een jasje aan? Ik beval eind oktober..

Alvast bedankt!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Voetenzak - Stokke® Netherlands

wij hadden er deze 's winters in (past ook gewoon in het zitgedeelte) en noemde het ding een eskimozak. Daar zaten ze bij extreme kou met een jas in maar met wat hogere temperaturen ook gewoon met een vestje

3. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Haha eskimo zak :p

Ohh das wel fijn dat tie in beide past!
    Ik dacht dat tie alleen in het zitgedeelte kon..

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    hij is ontworpen voor het zitgedeelte maar ik zou niet weten waarom je het ook niet in het lig gedeelte zou kunnen gebruiken. Lekker warm en je bent in 1 keer klaar;)

5. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk!

Ik las op internet dat tie niet bedoeld was voor de reiswieg, het te warm zou zijn, stikkend, zulke dingen...
    Maar nu ik jou uitleg lees, denk ik.. Ja, waarom zou het eigenlijk ook niet kunnen?

Bedankt voor je snelle antwoord!

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Als hoeslaken kun je gewoon de hoezen voor een aankleedkussen gebruiken of stretch-lakens voor een wieg. Je bent de dure stokke lakens niet nodig! Een gewoon dekentje kun je gebruiken om toe te dekken ( het dekje wat erbij zit, is best warm!). Verder gebruikte ik de lodger wrapper als jasje/deken.
    Veel plezier met je stokke!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    zoals je aan de foto's ziet hebben wij nooit het liggedeelte erbij gekocht (ruim 7 jaar geleden moest je die er nog los bij kopen)

Te warm, je krijgt het snel genoeg in de gaten of je kindje het te warm heeft. Je kunt de hele bovenkant losritsen en openslaan, of gewoon het jasje uittrekken etc.
    Stikkend hmmm ja als je kindje zich op de buik draait en zijn hoofd niet optilt uit de muts zou dat kunnen denk ik. Maar goed neem aan dat jij je kindje er niet op de buik in gaat leggen en tegen de tijd dat je kindje zich zelf om kan draaien kan het ook zijn hoofd optillen. Daarbij zat er bij mij bovenin een rits zodat je de "muts" open kon ritsen en het gewoon plat kwam te liggen

Wij hebben er toen geen bak bij gekocht omdat het zitgedeelte ook helemaal plat kon liggen en ze, doordat ze vast zitten in een 5 punts gordel, er niet uit konden rollen.

Maar het allerbelangrijkste is nog wel doe het zoals het voor jou goed voelt

8. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Dankjewel voor de tip!
    Dat zal idd wel geld schelen zeg.

Zo'n lodger wrapper lijkt op de Stokke fleece slaapzak trouwens!

9. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ik moest de reiswieg er ook apart bij kopen...

Ja, das allemaal waar...
    Vind het moeilijk om het allemaal in te schatten, het is m'n eerste kindje, 0,0 ervaring, en in mijn omgeving niet veel mensen met een Stokke.
    Ben blij dat ZP bestaat :p

10. Verox

Verox Niet meer actief

Bij de reiswieg heb ik zo'n zelfde "eskimozak" maar dan zonder beentjes. Die hoort erbij, en is verder exact hetzelfde.
    Maar je zou ook een andere voetenzak of wikkeldeken kunnen gebruiken hoor. Alleen een deken lijkt me te koud, omdat de onderkant van de wieg dan minder geïsoleerd is.
    Ik beval begin november.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    maak je niet druk meid, die voelsprieten heb je wel, komt allemaal helemaal goed ;)

12. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Is dat deze?
    Stokke® Scoot Softbag - Stokke® Netherlands

13. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    De voetenzak vond ik veel te groot voor in de draagwieg en ze verdronk er dan ook echt in.

Ik zou dan wel weer aanraden om de hoeslakentjes van stokke aan te schaffen, want het is toch een hele specifieke vorm en ik was bang voor slechtpassende losse stof.

Verder had ik het dekentje van stokke voor erbij. Heerlijk ook om je baby af te schermen als hij/zij wil slapen (kan je met drukknopen aan de kap bevestigen)

Echt een heerlijke wagen, vind het zo spijtig dat ik hem heb moeten wegdoen :( (paste niet in mijn autootje)

14. Verox

Verox Niet meer actief

Ja volgens mij is dat hem.
    Alleen heb ik een andere uitvoering. Met lekkere fleecevoering.
    Zoals deze bijvoorbeeld.
    Ik heb er trouwens ook een matrasje met matrashoes onder.

15. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Even op internet gespiekt...
    Dat dekentje is net zoiets als een Dooky!
    Erg handig!

Denk dat de kinderwagen ook niet in mijn autotje past (Ford ka 1998) maar ben van plan om volgend jaar een nieuwe auto aan te schaffen... Anders maar gewoon op de achterbank leggen?

16. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    *Glimlach van oor tot oor :)*
    Dankjewel voor je lieve reactie!

17. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ohh fleece is nog lekkerder! Warmer ook!

18. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij hadden de lodger wrapper (gekregen van de zorgverzekering!) in de xplory liggen. Heerlijk dikke fleece, was perfect! De voetenzak pas afgelopen winter in het zitje gedaan en die was ook heerlijk.

Ik vond de voetenzak in de wieg wel heel dik en vol, dus ook niet gedaan.

Ik kan me niet herinneren dat ik een speciaal hoeslakentje had, volgens mij een gewoon wieghoeslakentje, kun je er gewoon omheen vouwen.

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Je hebt inderdaad speciale hoeslakens! Maar gewone hoeslakens kunnen ook! Ziet er alleen wat minder mooi uit..
    En dan kan je kiezen voor zo'n slaapzakje van jou link, maar je kan ook gewoon een lakentje en dekentje gebruiken hoor!
    Ik vind zelf de voetenzak er niet in kunnen, veel te warm! 'Mag' ook eigenlijk niet. Stokke heeft ook hele mooie dekentjes!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Deze had ik voor mn dochter;

Deel Deze Pagina