ervaring doneren navelstrengbloed?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lomi, 5 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    #1 Lomi, 5 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2016
    Hallo lezers,

Zoals in het onderwerp vermeld zou ik graag willen weten of hier vrouwen zijn die hun navelstrengbloed na de bevalling hebben gedoneerd?
    Bij mijn verloskundige kreeg ik hier een boekje en formulier over. Deze heb ik doorgelezen en ingevuld. Hier stond in dat het doneren geen negatieve gevolgen heeft voor moeder en kind.
    En omdat ik niet mee heb gedaan aan Moeders voor moeders en ik toch graag iets voor een ander wil doen leek me dit een mooie kans.

Maar nu lees ik dat het uitkloppen van de navelstreng heel goed is voor het geboren kind en dat er allemaal maar voordelen aan zitten.
    Dus nu twijfel ik hierover.
    Doen verloskundigen dit standaard na de bevalling?? (uitkloppen navelstreng).

Alvast bedankt voor de reactie(s).

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    haaj,

Ik heb gekozen om het niet te doen, ivm het uitkloppen van de navelstreng, ik wilde dat mijn kindje niet afnemen. Normaliter krijg je de baby gelijk op je buik en blijft daar een uur liggen, de navelstreng wordt niet meteen doorgeknipt en dat is beter voor de baby.
    Mijn zoontje kwam echter niet helemaal goed ter wereld, werd gelijk doorgeknipt en meegenomen. ( allemaal goed gekomen )
    Hij had een enorme placenta en hele dikke navelstreng en nu heb ik spijt dat ik daar niemand mee heb kunnen helpen. Hij werd nu alsnog gelijk doorgeknipt en zoontje heeft daar niks van gehad.
    Niet dat ik die ambitie nog heb, maar bij een 2e zou ik het dus wel doen.

3. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Het zijn maar een paar ziekenhuizen waar dit kan. Hier kan het niet dus hoef me er ook niet verder in te verdiepen. Je kan online een lijst vinden.

Deel Deze Pagina