Vliegen en misschien net zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eva, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva

    Eva Lid

    18 jan 2006
    23
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik zit met een vraagje waar ik niet helemaal uitkom. Ik ben helaas net ongesteld geworden :( en ga nu de vierde ronde in. Nu had ik vanochtend berekend dat als het de volgende keer wél lukt ik net mijn NOD heb als ik moet vliegen, of wel misschien nét zwanger ben als ik moet vliegen. Kan dat kwaad, want ik heb ergens anders gelezen dat de eerste drie weken het embryo heel gevoelig is voor vanalles en nogwat en dat kosmische straling (van het vliegen) invloed kan hebben op de moleculaire opbouw van het embryo. Ik weet het dit is een erg lastige vraag....

    En nog een andere vraag: stel je hebt getest op je NOD en je bent zwnager, dan ben je toch al meteen een maand zwanger? Ik had ergens gelezen dat je dan de eerste twee weken "cadeau" krijgt omdat je moet tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Klopt dat?

    Graag jullie reacties,
    Groetjes
    Virna
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    als je op je NOD getest positief getest hebt, dan rekenen ze de zwangerschap idd vanaf de laatste keer dat je ongesteld geworden bent. dat is dus inderdaad ongeveer een maand.
    ook al ben je dan eigenlijk pas twee weken zwanger. je krijgt er dus gratis en voor niks twee weken bij!!

    wat betreft het vliegen, daar weet ik zo het antwoord niet op.

    heel veel succes iig in de vierde ronde!!
    liefs, annelies
     
  3. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Hoi Eva,
    Je vraag over het vliegen kan ik niet beantwoorden. Daar weet ik niets vanaf.

    Als je zwanger bent krijg je idd de eerste twee weken cadeau. Hangt er denk ik wel vanaf hoelang je cyclus is.
     
  4. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nee hoor, vliegen kan helemaal geen kwaad. Ook niet in de eerste 3 weken. Ik ben zelf stewardess geweest en heb genoeg zwangere collega's gehad hoor ;)
    En toen ik net zwanger was (1 weekje waarschijnlijk, dus ik wist het nog niet eens) ben ik nog op vakantie geweest met het vliegtuig.
    Dus gewoon lekker gaan vliegen hoor! :D

    Groetjes,
    Daan
     
  5. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    je mag tot je zevende maand vliegen alleen sommige maatschapijen zijn er niet zo blij mee, dus het kan zeker geen kwaad.
     
  6. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Inderdaad je mag tot de 7de maand vliegen.
    En vooral de eerste maanden ach het is nog zo klein dan kun je nog veel dingen doen.
    Ik rij paard en bij mij eerste zwangerschap heb ik tot de 4de maand nog paard gereden inclusief springen alhoewel ik niet helemaal wist ben pas laat achter gekomen dat ik zwanger was.
    Maar heb er niks van gemerkt.

    groetjes Anna.
     
  7. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi anna,

    ik rij ook paard, maar de meningen zijn ook hier over verdeeld. Mijn oma zegt dat ik moet stoppen, wat zijn jouw ervaringen? Had je meer last met de bevalling? Ik heb nu totaal nog geen last met rijden en ik denk dat je om je paard heen meer risico loopt dan dat je erop zit. Ik vind het nu eigenlijk nog een ontspanning.
     
  8. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
  9. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    hoi niek.

    Nou ik weet wel tot de eerste 3 maand zit je kindje nog heel veilig achter het schaambeen.
    En mijn bevalling die ging super snel binnen anderhalf uur was mijn dochter geboren.
    Dus geen uren weeen enzo.
    Je voelt zelf wel aan je lichaam dat je het niet meer kan of dat je echt denk en nou vind ik het niet meer veilig en stop ermee.
    Als je paard of het paard wat je rijdt goed te vetrouwen is waarom niet rijden als je het als onspanning ziet.Kijk een paard blijft een paard ze kunnen altijd schrikken, maar goed dan val je er nog niet zomaar af als je een goeie ruiter bent.
    Ik had trouwens nergens last van met paardrijden, maar werd ook pas laat een beetje dikker.

    Groetjes Anna.
     
  10. Eva

    Eva Lid

    18 jan 2006
    23
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Dank voor jullie reacties! Dat van de 7de maand wist ik. Maar ik had ook ooit eens gehoord dat kosmische straling slecht kon zijn voor het embryo en ik weet dus niet meer waar ik het gehoord heb.....

    Dan nog een vraagje: ze hebben het ook over 10 maanden dat je eigenlijk zwanger bent. Maar hoe tellen ze dan?

    Of vegis ik me nu?
    groetjes,
    Eva
     
  11. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat komt misschien omdat je met 20 weken op de helft zit van je zwangerschap, maar je dan dus eigenlijk 5 maanden bent. En als je dan op de helft zou zitten zou je dus 10 maanden zwanger zijn. Maar die logica klopt niet helemaal hoor. Je bent in weken 40 weken zwanger en in maanden 9 maanden. :)
     

Deel Deze Pagina