fibromyalgie, wie heeft dit en kan mij info geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door cherryl, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Hallo dames,

ik heb al heel lang allerlei klachten en nu wees mijn fysiotherapeut er van de week op dat alle symptomen (die ik zelf nooit bij elkaar bedacht heb, maar altijd los van elkaar gezien heb) horen bij fibromyalgie... nu had ze wat plekken waar ze op ging drukken :( en adviseerde mij om naar de HA te gaan...
    Nu vraag ik mij af, wat moet er gebeuren om fibromyalgie vast te stellen of uit te sluiten? en mocht het inderdaad vast gesteld worden, wat kan er dan tegen gedaan worden? want als ik zo wat dingetjes op het internet lees zijn er aandig wat dingen dat elkaar tegen spreekt, maar komt het er uiteindelijk op neer dat het niet te verhelpen valt (en zelfs zoals ik het soms lees dat het iets is wat tussen de oren zit???:()
    wie kan mij er wat meer over vertellen??

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Bij mij is een paar jaar geleden ook fibromyalgie vastgesteld. Ik werd vanuit de HA doorgestuurd naar de reumatoloog en die stelde nav mijn verhaal en een aantal drukpunten vast dat ik dit had.

Ik kreeg medicijnen (Movicox) voorgeschreven en moest op medische basis gaan sporten. Het eerste wat ik vroeg inderdaad was ook van, dit gaat nooit meer over toch? Die mening deelde zij niet, ze was ervan overtuigd dat fibromyalgie te 'genezen' valt.

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb het ook, al een aardige tijd, heb ik een chronische pijngroep gezeten, en ben eigelijk uitbehandeld.....de medicatie die ik tot nu toe heb gekregen hebben weinig uitgehaald dus ik weet niet beter als dat ik hiermee zal moeten leven...het word niet beter maar erger...
    wat betreft tussen de oren...ach het gaat om de zenuwen die pijnprikkels geven terwijl er niks aan de hand is...behalve dan de zwerfende ontstekingen..ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn en te kijken naar wat ik wel kan en alles zo aangenaam mogelijk te maken.
    sterkte!!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Welkom bij de club.

Ik heb het al vanaf mijn 12e...best lang dus.
    De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Je moet je er echt niet gek door laten maken en proberen om er zoveel mogelijk 'omheen' te leven.

Ik ben afgelopen zomer weer bij de reumatoloog geweest en net zoals 10 jaar geleden weten ze nog steeds niet precies wat het is en waar het vandaan komt. Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
    Ik heb nu een tensapparaat, maar ook dat zet niet veel zoden aan de dijk. Je moet er gewoon mee leren leven...en dat gaat soms goed en soms wat minder!

Ik ben nu zwanger van onze 2e, in overleg met de reumatoloog vrij snel, omdat ik daarna aan mezelf kan werken met eventuele medicijnen. Ik ben benieuwd!

Deel Deze Pagina