Hoe beetje versturen?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 22 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik wil een vestje verkopen, maar weet niet hoe ik het moet verzenden. Moet het in een pakketje of kan het ook in een plastic zak of grote enveloppe? Hoe doen jullie dat? En moet je in alle gevallen 6.75 betalen? Een doos weegt toch wel zwaarder dan een zak lijkt mij?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het door de brievenbus past doe ik het meestal in een plastic zak. Is het een klein dingetje ( bv kindershirtje ofzo ) dan plak ik meestal twee A4 velletjes aan elkaar ( heb je ook een soort envelop ).
    Ik weeg het met de keukenweegschaal en bereken dan hier wat er aan postzegels op moet
    PostNL | Tarievenwijzer

Past het niet door de brievenbus kan je gewoon een doos bij de supermarkt halen en het daarin versturen.kost dan idd 6.75 tot 10 kg.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als het een kindervestje is past het was wel door de brievenbus (mocht de maat nie tet groot zijn natuurlijk.Ik test het altijd even bij onze eigen brievenbus.
    Ik doe het meestal in een envelop of een plastic tas. Een pakket in een doos die mijn man meeneemt van het werk.
    Verder heb ik bij Action een keukenweegschaal gehaald voor weinig en daar weeg ik het op af.
    Via DHL kan je goedkoper versturen als via TNT. enige nadeel is is dat de bezorging bij DHL wel langzamer gaat. Dus als ze haast hebben gaat dat niet op. Ik geef mensen vaak de keuze.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb het op m'n keukenweegschaal gewogen en die gaf 200gram aan. Doe het in een plastic zak. Plakken jullie daar dan ook de postzegels op? Of moet het sowieso via het postkantoor?

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

je kunt zelf postzegels kopen en erop doen. maar je kan ook naar het postkantoor (doe ik altijd) en daar kunnen ze hem ook frankeren voor je

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ok doe ik dat morgen ff.bedankt:)

Deel Deze Pagina