zware verkoudheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guinevere, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    heeft iemand tips voor een zware verkoudheid tijdens de zwangerschap?
    Ik hoest me eigen kapot, snuit mn neus 100x per dag.Heb de dokter gebeld die stuurde me naar de apotheek.Kom ik bij de apotheek zeggen ze dat ik niks mag, ook met hoestpastilles moet ik uitkijken niet meer dan drie per dag!

wat kan ik nou nog doen, eet 4 stuks fruit per dag, elke avond groenten.
    Ben al weken verkouden/grieperig, help!

2. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Wat vervelend Eef. Weet niet goed wat je er tegen kunt doen behalve dan gezond eten en veel rust. Volgens mij mag je wel tijmsiroop tegen het hoesten en je kunt proberen te stomen om je neus wat open te krijgen.

Ik heb wel eens gehoord dat verkoudheid lang kan duren als je zwanger bent. Vraag het anders aan je vk, misschien kan zij je beter helpen dan de apotheek (vind het trouwens vreemd dat je helemaal niets mag, volgens mij klopt dat niet hoor, lijkt me meer een geval van 'zoek het maar uit, we hebben geen zin om je te helpen' :( ).

3. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi hoi,

Nou ik zou gewoon de HA maar weer bellen en het verhaal maar even aandikken zodat je wel op spreekuur kan komen.

Groetjes Anna.

4. ruzaldo

ruzaldo Lid

1 sep 2006
    37
    0
    0
    programeur
    tilburg
    Als preventie metode gebruik ik cranberry of frambose jam met honing. Die doe ik in de thee.
    tegen hoesten kan je warme melk meet theelepel honing proberen.
    Ingalatie met sodium(voor bakken)
    (kan je bij chineese toko, turks of russish winkel kopen)
    Gewoon lepeltje honning in je mond stopen en sabbelen
    Maar ook niet veel honing per dag. Drink maar veel thee met framboze, kersen(ook in turks winkel te koop), bramen jam.
    o, ja! en nog in turks winkel kan je geconcetreerde moerbijsap vinden. Ook kan je gebruiken. Echt heel goed tegen verkoudheid.
    Nee, nee. Ik ben geen turks, maar benodigde produkten na lange zoektocht heb ik daar gevonden:)
    Suc6.

5. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    En flink veel vit. C slikken!

Ik heb een erge keelontsteking gehad 2 weken, heb antibiotica gehad en de VK raadde me aan elke dag een vit. C bruistablet te nemen van 1000mg. En gewoon zo'n buisje halen en opmaken.
    Je weerstand gaan daar ook weer wat van omhoog.

Veel beterschap!

Deel Deze Pagina