Hallo,Allemaal Lang verhaal kort te maken hihi. Mijn vriend is gek op rijst nou maak ik af en toe rijst met sate en kipkerrie maar daar zijn we flauw van Nou is mijn vraag wat eten jullie bij rijst en is lekker?? Want wil het wat vaker maken dan eens in de maand. Hoor graag van jullie Gr mams
Rijst met ragout! jummmmm haha en je hebt trouwens heel veel gerechten die je erbij kan maken, babi pangan, foe yong hai enz enz
Ik maak de rijst altijd met een smaakje, dan hoef je er geen saus meer overheen te gooien, alleen wat salade en een lekker kippetje erbij haha, hier zijn ze er dol op. Witte rijst vind ik niet lekker alleen bij de sushi
Chicken Tonight heb je in veel verschillende smaken. Erg lekker. Ook is het lekker om te gaan wokken. Je hebt in de winkel ook wel kleine flesjes woksaus, die je door je gerecht kunt doen. Ook erg lekker
kippebouten braden....tandori sausje erbij...en dan rijst koken en mais erdoor doen..evt met salade erbij heeeeeeerlijk
een hele provencaalse kip (van AH) uit de oven moet anderhalf uur in de oven, eerst een uur alleen de kip, dan na een uur een in stukken gesneden winterpeen erbij, kip wel eerst uit de folie halen en ik doe m altijd in een braadslede flink wat olijfolie, kopje water, en lekker veel kipkruiden van verstege dan het laatste kwartier ook nog 2 rode uien, gepeld en in stukken, zoete paprika punten (2x) in stukken erbij, nog beetje olijf olie erover heen En dan in combi met basmati rijst wij eten dit 2 keer per maand en zijn er helemaal verslaafd aan
Wij eten hete kip bij rijst. Heel simpel te maken. Paprika (3kleuren), ui met Gewurze curry en kipblokjes.En ff laten sudderen. Je kunt er ook champignons bij doen.
ik maak weleens rijst met viscuisine en doperwten en een geruld ei erdoorheen.... heel simpel hoor... kook de rijst... bak een ei rul in stukjes en kook wat doperwten. dit doe je op het laatst door de rijst heen als je het op het bord serveert. de viscuisine is van de iglo in de vriezer ligt dat... 30 min in de oven en je hebt een heerlijk stukje witvis met een krokant kruidenjasje.....
Bruine bonen ( chili con carne) Witte bonen in tomaten saus ( met ui, knoflook, wortel en ontbijtspek, alles bakken en daarna in de oven met laagje kaas) En elke andere saus die ze verkopen in de supermarkt
Rijst met goulash! Manlief is niet zo dol op rijst en ik wel, dus maak ik goulash met aardappelen voor hem en ik doe het voor me zelf over de rijst
Wat super dames dank jullie wel ga vanavond alles opschrijven hihi dan heb ik keuze zat om te maken hihi zal mijn vriend blij mee zijn Gr
Bij de AH heb je zakjes "Hollandse gehaktschotel" van Knorr. Om een heerlijke saus te maken gebruik ik; 1 pond gehakt (rul bakken) 1 sjalotje met het gehakt meebakken 3 kleuren paprika in kleine blokjes snijden en toevoegen 1/2 tot 3/4 courgette in kleine blokjes erbij 1 bakje champigons (250 gram) snijden en erbij.. Zout, peper en wat maggi (eventueel nog andere kruiden naar smaak) Dan de hoeveelheid water die op het zakje staat en de saus en goed mengen. Dit even een kwartiertje laten pruttelen op een klein pitje (regelmatig omscheppen). Echt heeeeeerlijk met rijst dit... Of een zakje "Stoofpotje" ik geloof ook van Knorr. Dit maakt mijn schoonzus regelmatig, echt superlekker. Denk dat ik dat binnenkort ook maar eens ga maken... In ieder geval zelf lekker wat verse groenten toevoegen. Dan heb je een volledige maaltijd..
Ohja, rijst is ook heerlijk met hachee!! Wij eten dit meestal met aardappelen, maar de combi hachee/rijst is ook zalig
Gehakt rullen en gesneden spitskool erbij wokken,scheutje water erbij stuk of 3 bouillonblokjes en over de rijst.
Met een groene of een rode curry? dat zijn van die boemboe bakjes van Conimex, maar de Appie heeft ze geloof ik ook van eigen merk. Op dat bakje staat precies wat er in moet/kan en hoe je het klaarmaakt!
Je hebt van conimex en honig een heleboel pakjes/zakjes die je bij rijst kan eten. Wij vinden de tjaptjoi altijd erg lekker, kip tandori, kip hawai en zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien eens een kijkje nemen in de schappen in de supermarkt! Je vind er de wereld aan sausjes voor bij de rijst! Suc6!