wel of niet muren verfen?

Discussion in 'Gezondheid' started by Marieke077, Dec 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke077

Apr 3, 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Ik heb gelezen dat verf op waterbasis geen kwaad kan maar mensen om mij heen maken mij weer onzeker...ik wil graag de babykamer zelf gaan verfen maar nu zeggen meerdere mensen al tegen mij dat ZIJ dat niet hebben gedaan toen ze zwanger waren. Hoe denken jullie erover?

2. Lilya

Lilya Fanatiek lid

Jul 13, 2007
    1,135
    0
    0
    Er bestaat ecologische verf, die kost niet duurder dan andere... Dan kun je zeker veilig schilderen :)

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    gewoon lekker gaan verfen met verf op waterbasis, dan is er niets aan de hand.
    misschien dat je met het schuurwerk wel een mondkapje op kan doen, maar dat is altijd verstandig!

ik heb zelf ook veel geschildert in mijn zwangerschap, nergens last van gehad.
    maar het ontvetten met ammonia en dat soort spul liet ik wel door mijn partner doen.

succes en schilderse, joyce

4. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij zijn nu ook bezig en met gewone verf
    ik zorg dat ik weg ben en ze schilderen op zolder om zo veel mogelijk te beperken maar tja je ruikt wel iets soms ....
    nix aan te doen maar het is bijna af en oh zo mooi
    moet wel zeggen dat ik zelf dus ook niet schilder !

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik heb zelf ook gewoon geschilderd. Volgens de vk kan het helemaal geen kwaad, als je maar goed ventileert! Ja ook met verf op waterbasis.

Ze vertelde dat verf op terpetinebasis voor een gewone volwassene op lange termijn schadelijk is, en ze er daarom vanuit gaan dat het ook effect heeft op je ongeboren kindje.

6. Marieke077

Apr 3, 2007
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Deventer
    Meiden, bedankt voor jullie meningen, ik ga ook gewoon verfen, alleen de muren, de kozijnen doet mijn vriend want die verf is wel hardnekkig. Ik heb voor de zekerheid gewoon mondkapjes gekocht. Ik vind t o zo leuk om zelf te gaan schilderen!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou dat niet doen, laat je man lekker klussen.
    Ik ken ook iemand die rustig alles heeft geschilderd en de verf er met ammoniak afhaalde, en ook gerust ging skieen toen ze 5 maand zwanger was.
    Tja je hebt van die mensen.Ik heb zelf niks gedaan waar een evt risico aan zat.

8. sporty78

sporty78 Actief lid

Jan 15, 2007
    195
    0
    0
    gewoon gaan schilderen hoor, verf op waterbasis nemen en goed ventileren!
    @ mensi: Waarom zou je nou weer niet kunnen skien als je je verder goed voelt? Ik ben zelf gymlerares en ben net gestopt met werken maar heb verder ook alles gedaan (ok geen salto). Als je niets doet waar een risico aan zit dan kun je ook geen auto rijden, trap af lopen enz...

9. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb het de vk ook gevraagd en die zegt het mag mits je goed ventileert

Share This Page