Hoi allemaal, Ik woon met mijn man in Zweden en dit is ons eerste kindje. Ik ben er recentelijk achter gekomen dat hier geen kraamzorg bestaat en ik begin em enorm te knijpen daardoor. Ik zit te overwegen om mijn moeder te vragen om de eerste weken bij me in huis te blijven maar misschien is dat wel weer vreemd. Wat denken jullie? Enige ideeen voor een oplossing? Kunnen we het misschien gewoon met zn tweeen?
Kan je man vrij nemen van zijn werk na de bevalling? Ik zou toch je moeder wel vragen of een vriendin of ander familie lid met enige ervaring met baby's. Het is erg lastig met z'n tweetjes als het je eerste kindje is en een beetje extra hulp is erg fijn!
Bedenk wat jij wil en wat jij prettig vind. De ervaring die je moeder heeft is zeer waarschijnlijk enigsinds verouderd (?). Maar goed, luister naar jouw gevoel. Extra zorg lijkt mij wel heel fijn!
Is er dan misschien een alternatieve regeling? In duitsland is ook geen kraamzorg, maar verblijven moeder en kind langer in het ziekenhuis. Als je dan naar huis gaat weet je ook genoeg. Wellicht is dat ook in Zweden?
Ja zonnebloem, hij heeft 2 weken vrij dan. Ze krijgen hier automatisch 2 weken vrij en optie voor meer. En super bedankt Averlhach! Ik ben meteen gaan rond lezen! Ik weet niet hoe het gaat hier Rosao, dinsdag weer naar de verloskundige dan kan ik alles eens goed navragen. Het is nog erg vroeg in de zwangerschap maar ik ben iemand die graag alles op tijd heeft geregeld. Het is allemaal al spannend genoeg zonder verrassingen op het laatste moment En mijn moeder en mijn oma hebben beide aangeboden om bij me te blijven zolang ik wil. Dus ik ben weer wat gerust gesteld haha! Dank je allemaal!
Graag gedaan Ik dacht, ik google even en zag die link bij toeval. Kan mij goed voorstellen dat je graag nu al wat geregeld wilt hebben, zou ik ook willen. Nu heb je nog de tij rustig te kijken en te bedenken. Succes!