Wasmachine en droger ineen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nougat, 15 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Heeft iemand van jullie een wasmachine en droger ineen waar je tevreden over bent en waar je net gelijk de hoofdprijs voor betaald?

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik heb er een gehad, maar zou het niet aanraden. Was wel meer dan 10 jaar terug, dus misschien zijn ze nu beter. Een Indesit had ik, we hadden toen geen plek voor wasmachine en droger en ook nauwelijks voor een wasrek. Maar de droogcapaciteit was maar de helft van de was capaciteit ofzo, dus je kon maar een klein deel van de was erin laten om te drogen. En dan duurde het nog lang, was niet altijd goed droog en was vooral mega gigantisch gekreukt.
    Heb nu een condensdroger in de gangkast, hoeft dus geen slang naar buiten, kreukt niet zo hard en kan gewoon 7 kg ineens in, dus de handdoeken was kan zo ineens door van de wasmachine de droger in. Als ie aan gaat stekker om het hoekje in de gang en met de deur open draaien.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen antwoord op je vraag maar ik zou er niet aan beginnen. Zijn echt ondingen.
    Ik zou voor 2 losse apparaten kiezen.
    Kan je te gelijk aan zetten . Was drogen terwijl de wasmachine al met een nieuwe was bezig is. In de tijd dat de wascombi van m'n zusje met z'n was bezig was, had ik er al 2 gewassen en gedroogd.
    Ze gaan snel kapot. Werd mij iig afgeraden door bevriende wasmachine -reperateur.
    Hier had ik voor hetzelfde geld een losse wasmachine en losse droger.
    Bij die van m'n zusje kon er 6 kg gewassen worden en 4 kg drogen. Handig. Moet je er halverwege 2 kg was uit gaan halen die je later nog eens kan gaan drogen. Want kan niet meteen, hij moet eerst z'n ellenlange programma afwerken voordat je er nieuwe was in kan stoppen. Ik had de droger eerst in de badkamer bovenop de wasmachine staan. Dit paste in nieuwe huis helaas niet. Nu staat hij in de schuur.

4. Laust

Laust Lid

10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb er eentje, een indesit. 8 jaar geleden gekocht voor 400 euro geloof ik. Hij heeft een keer ergens een nieuw rubbertje gehad maar verder doet ie het als een zonnetje. Ideaal ding!

5. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja ik heb er één van Indesit. Werkt prima. Komt er gewoon droog uit. Maar ik moet zeggen dat ik de droger alleen gebruik bij slecht weer als ik de was niet buiten kan hangen. Voor in nood dus. Een hele volle wasmachine kan je niet in één keer drogen. En ik vind het er wel gekreukt uitkomen. Maar is dat niet bij alle drogers zo? Gezien de gezinsuitbreiding hier en mega veel wassen ga ik wel binnenkort een losse droger kopen omdat je daar meer tegelijk in kunt drogen. Maar als je slechts nu en dan de droger wil gebruiken vind ik het een prima oplossing.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb er 1 van LG, 5 gaar geleden gekocht wegens ruimgegebrek. Mits je de droger niet te vol doet, kun je hem gerust aanzetten. Maar een volledig 2persoonsbed met overtrek, slopen, onderslopen, hoeslaken en molton is al te veel voor 1x. Ik zet m gerust 2x aan dan. Maar voor een normale niet te volle machine oké. Gebruikte hem toen ook niet veel.
    Nu zou ik liever losse apparaten willen die je tegelijk met elkaar kunt aanzetten. We wassen echt veel, straks zeker.
    Losse apparaten doen het toch beter!

8. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Die hebben wij toen ook gehad idd. En die werkte niet goed idd.

9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Dank je voor je reactie, wij zitten met ruimtetekort vandaar de vraag.

10. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook ruimtetekort en 2-in-1. En dat gaat prima.

11. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Wij hebben een 2 in 1 van Samsung. Ik vind het eigenlijk wel ideaal. Soms zet ik de was voor het slapen aan en het komt er 's ochtends droog uit. Je kunt 8kg wassen en 5 of 6kg drogen, maar eerlijk gezegd let ik daar niet echt op en het is altijd droog. Ik prop de wasmachine gewoon niet helemaal vol als ik wil drogen. Vind het wel fijn voor handdoeken, beddengoed etc.. voor kleding gebruik ik de droogfunctie niet.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En je kan een droger niet ergens anders kwijt? Bovenop de wasmachine? In de schuur? Op zolder? Bij ons staat hij in de schuur. Bovenop de droger staat de vriezer. Bij ruimte gebrek proberen of je kan stapelen

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik zou inderdaad voor 2 losse gaan. En stapelen kan prima! Onze droger staat op de wasmachine en dat werkt prima. Wij kregen wel de tip van onze electricien om even na te laten kijken of je genoeg groepen (ofzo?) hebt om ze tegelijk te laten draaien. Schijnt nogal wat vermogen te kosten?

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik overweeg er ook een. Droog nu alle was nog op een rekje of buiten aan de lijn. Maar voor Dagen zoals deze is het wel fijn denk ik zo. Nu han ik een dekbed overtrek gewoon over een deur... dus wanneer mijn huidige wasmachine er de brui aan geeft ga ik ook over.

deze komt wel goed uit de bus. Met wat ik zo kan vinden. Vooral bij coolblue staan altijd meer revieuws.
    https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_aeg-l7wb86gw-1521672.html

15. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier sinds een aantal jaar nu in gebruik. Wij hebben een LG. Werkt perfect. Ik gebruik het enkel voor handdoeken en badlakens. Kleding/beddengoed zelden.

16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Stapelen wordt moeilijk als de wasmachine onder de CV ketel staat ;)

Athina vindt dit leuk.
  17. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.956
    1.293
    113
    Stapelen wordt lastig ben ik bang, maar daar kunnen we nog naar kijken.. We hebben geen zolder en de schuur staat vol helaas.

18. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    haha ja dat wordt krap ;)

Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.389
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben ook een was/droogcombi. Van Samsung. Ik vind het prima. Gebruik de droger maar incidenteel, meestal hang ik alles op maar soms voor alle losse sokken en onderbroeken is het wel fijn als ik geen zin heb ze op te hangen om ze ff in de droger te doen. Of voor wanneer iets snel droog moet zijn, de puckababy bijvoorbeeld.

Bij ons past het makkelijk maar gebruik de droger zo weinig dat ik geen behoefte heb aan een losse droger maar wel fijn dat de optie er is.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hadden volgens mij een AEG in een aardig nieuw vakantiehuisje. Werd niet echt droog.

Deel Deze Pagina