Na 2 jongens verwachten we in april een meisje. Alleen worden we het niet eens over de naam. Welke naam vinden jullie leuker?? Onze jongens hebben korte, Nederlandse namen.
Fiene, maar puur omdat ik verkleinnamen echt niet leuk vind voor volwassenen. Flore zou ik bijv zonder meer veel mooier vinden, Fiene hoor ik zo enorm veel. Vind ik stiekem ook weer mooier als Jozefiene, afgekort Fiene. Maar is mijn persoonlijke mening natuurlijk
Ik vind Fiene erg leuk maar wel vooral als afkorting voor Josephine/Feline/Sophine. Floortje als voornaam vind ik iets te kinderlijk, Flore/Florine en haar dan Floortje noemen vind ik wel weer erg leuk.
Ik vind Floortje dus absoluut niet kinderachtig, vind het juist een supermooie en spontane naam! Kijk naar Floortje Dessing, die naam past haar goed. Fiene vind ik niet mooi, maar dat komt misschien doordat het in het dialect hier 'fijn' betekent.
Past haar inderdaad wel aardig, maar een vrouw van 1.80 die wat steviger gebouwd is dan moet ik (hoe onaardig ook!) toch stiekem altijd eerst denken 'nou, zeg maar Floor ipv Floortje' Geldt ook voor Eefje, Lotje etc. hoor bij mij. Ik snap echt heel goed dat je zelf een dergelijke naam als koosnaampje zou kunnen gaan gebruiken, maar als officiële naam.. Nee. Komt ook mede doordat ik meerdere mannen en vrouwen ken die een dergelijke naam hebben en er absoluut niet blij mee zijn nu ze eenmaal volwassen zijn. Laten zich allemaal dan Eef, Lot, Nick (ipv Nicky), Tom (ipv Tommy) etc noemen. Maar nogmaals, is heel persoonlijk. Gelukkig maar, anders hadden alle kinderen dezelfde naam
Fiene, ik vind Floortje zo kinderlijk. Bovendien kende ik vroeger een Floortje en dat was nogal een vervelend meisje, dus ik ben misschien een beetje bevooroordeeld.
Gekozen voor Fiene. Floortje vind ik alleen leuk voor een kind. Floor kan ook (en dan als ze klein is als roepnaam Floortje gebruiken).