fiep s'nachts iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door inkie, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie

inkie Actief lid

16 mei 2006
    118
    0
    0
    Ons meisje is voor het eerst verkouden, niks ergs verder.
    Alleen nu wil ze sinds twee nachten de fiep hebben maar omdat ze niet veel lucht krijgt valt die er dus telkens uit, met als gevolg dat we elk half uur/drie kwartier langs ons bed staan om de fiep er weer in te doen....
    Pfff ik zie op tegen deze volgende nacht....
    Iemand ervaring of tips?

Bedankt!
    Inkie

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Op het KDV van mijn zoontje doen ze zo'n mondoekje/spuugdoekje door de speen. Als hij er dan uitfloept rolt de speen niet zo makkelijk weg, zodat je kindje hem soms zelf weer kan pakken met het mondje.

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik zou de oplossing eerder zoeken in het openhouden van het neusje, bijvoorbeeld door middel van zoutoplossing of een neusspray voor baby's..

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij gebruiken de neusspray voor baby's van otrivin en die bevalt goed.
    Ik doe Kyian voor zijn laatste fles neusspray in (als hij verkouden is) en hij krijgt daarna meteen de fles, op die manier 'snuift' hij de otrivin goed op. Zijn neus is dan goed vrij en daarna gaat hij naar bed en krijgt hij zijn speen (wij noemen het tut :) ).
    Oja en voordat hij zijn pyama aan krijgt smeren we hem in met Luuf (voor baby's) en er staat een doorgesneden ui bij zijn bed.
    Tot nu toe komt hij daarmee de nacht op een redelijke manier door (we moeten er soms dan nog wel 1 of 2 keer uit)

Groetjes Anita

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ook het matrasje aan 1 kant iets ophogen wil weleens helpen om wat vrijer te ademen.buiten de neusspray en ui.Inderdaad een doek om de speen heen zodat hij makkelijker terug te vinden is voor je kindje....

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    babyluuf op een spuugdoekje smeren en dat in de buurt van het hoofdje van de baby leggen.

7. Niet meer actief

ik maak altijd zelf zoutoplossing en spuit in in het neusje mbv zo'n neussnotzuigertje.

Daarnaast heb ik altijd 2 fiepjes in haar bed (alhoewel ze die niet echt meer mist)

8. djenn

djenn Lid

16 jan 2007
    39
    0
    0
    een beetje raar maar gesneden ui op de kamer. werkt echt. of een clip aan de speen verkrijgbaar bij da

Deel Deze Pagina