Nu heb ik veelal gelezen over dat je je baby niet iedere dag in bad moet doen, dat dit niet goed is (huidje ed). Ik heb sowieso een babybadje, maar ook via via een tummy tub (meer voor 'de leuk', kijken wat beeb prettig zal vinden). Nu ging ik van de week een waskom halen (met twee van die vakjes) en hoorde ik in Prenatal weer dat je wel je kindje iedere dag in bad 'moest' doen. Dat de waskom meer is voor erbij, voor als je tussendoor een 'ongelukje' met de luier hebt ofzo... Hoe zit het nou eigenlijk met het gebadder van de spruiten dames en hoe gebruik je nu precies zo'n waskom? Misschien domme vraag, maar vraag het me toch een soort van af O ja, en gebruiken jullie normale washandjes voor de baby? Alvast bedankt voor de reacties!
Je hoeft je kindje echt niet iedere dag in bad te doen hoor, maar mag wel. Echter bij een gevoelig / zeer droog huidje is het beter om niet dagelijks in badje te doen. Zelf gebruik ik geen waskom, ik gebruik daarvoor in de plaats gewoon de luier emmer. Ik zou de waskom zo gebruiken: 1 vakje water om te wassen ( met zeep) en 1 vakje water om na te spoelen. Ik gebruik hydrofiele washandjes.
ja, zo veranderen de tips ieder jaar weer.... Ik heb het meeste gehad aan het badje, ook toen ze wat groter was en lekker ging spatten en trappelen in bad (ideaal zo'n ligzitje dan erin) de tummy tub heb ik te leen en ook die is fijn maar daar kun je ze minder goed in wassen. En ze ging echt niet iedere dag in bad. In t begin om de dag of 2 dagen, en de andere dagen dan waste ik haar met een hydrofiel washandje. Nu is ze 7 maanden en vanaf dat ze een maand of 5 isgaat ze iedere avond in bad, als avondritueeltje. Al slaan we t ook wel eens over. Wat Antje al zegt, als ze geen droog huidje hebben kunnen ze best iedere dag. Maar mijn ervaring is ook wel met als ze heel klein zijn (eerste maand) dat je sommige dagen echt geen fut hebt ze in bad te doen, dan komt het de volgende dag beter uit. Als ze net lekker ligt te slapen dan liet ik haar slapen, en als t daarna voedingstijd was wilde ik daarna wachten anders ging ze spugen, en als ik dan badje zou doen dan zou ze weer te moe zijn voor laatste flesje. Niet druk maken, t komt vanzelf wel wat je voor jouw kindje prettig vindt, wie weet houdt het heel erg van badderen!
Ik vind de tummy het lekkerste als ze nog heel klein zijn. In 2007 mochten ze maar om de dag in bad Nou was ons dochtertje 11 weken te vroeg dus had een erg gevoelig huidje ook nog is. En dan is elke dag echt slecht. Sja een waskom weet niet of je die nou echt veel zal gebruiken. Ik heb er geen 1 gehad en bij deze ga ik hem ook niet nemen. Washandje hydrofiel een gewone is niet goed voor een kleintje.
Ik deed mijn baby elke dag in bad maar na een paar maandjes begon ze een droge huid te krijgen dus ik doe haar gewoon om de dag (en smeerde ook creme van de apotheek voor een droog huidje).
Bedankt dames voor jullie ervaringen! Wat raar, ik wist niet eens van het bestaan van hydrofiele washandjes af!! (en ben 35 weken!! Waar gaat het mis Heb wel een hele stapel hydrodoeken...maar ga maandag meteen op jacht naar de washandjes. Geweldig toch dit forum!
Hier ging Ruben op het begin om de dag in het badje, omdat hij zo'n droge huid had. Ook wij hadden een waskom. Wij deden hem eerst wassen op het aankleedkussen mbv die waskom (idd 1 vakje met schoon water en 1 water met zeep), en daarna in een (olie)badje. Badje hebben we nog heel lang gebruikt. Tummytub hebben wij nooit gehad. Later toen hij een paar maandjes was ging hij elke avond in bad, dit werd een vast avondritueel. Hydrofielwashandjes => HEMA!
Ik deed mijn dochter in het begin 1 a 2 keer per week in bad......wel iedere dag wassen met de waskom. Zij had een droog huidje en ik een zware start......dus 1 a 2 keer per week was voldoende. Het badje vond ze in het begin 10 keer niks, dus heb een tummytub geleend en dat vond ze heerlijk. Na een maand ging ze wel gewoon rustig in het badje.
Ik doe gijs 2 keer per week in de tummytub, verder was ik hem met zo'n 2vaks-waskommetje.. meestal gezichtje, hals en handjes en lijfje zonder zeep en kontje met wat wasgel( zwitsal)..Daarna ff lekker in de bodylotion..
hier hadden geen waskom-ding... wel een badje en een tummy. Het badje vind ik echt helemaal niks en de tummy werkt echt perfect. Kindje kan lekker zitten en ze kunnen er lang in (en mijn kindjes zijn GROOT )
We hebben een badje en een tummy-tub, maar beiden worden amper gebruikt. Meneer geeft nl. de voorkeur aan douchen met papa of mama. Dat vindt ie echt HEERLIJK! En hij wordt er doodmoe van, dus we douchen fijn elke avond om een uur of 7 als hij weer naar bed gaat .
Wij hadden een badje en 2 tubs. 1 shantala tub, (die heeft een wat grotere wijdte aan de bovenkant) en 1 tummy. De shantala vond ik het fijnste van de 2 tubs, daarin kon ik haar beter vast houden. Wij badderde onze dochter ook om de dag, ze worden ook nog niet vies als ze zo klein zijn. Soms in de tub, meestal in bad en soms mee in de douche (in het weekend meestal). Ik vond de tub vooral ideaal als ik alleen was, dan hoefde ik niet zo te leuren met water, want in de tub hoeft maar een heel klein beetje water in, 1/4 vol is voldoende. Terwijl ik om het bad te vullen, 2 volle tubs er in moest doen. Ook kon m'n dochter minder trappelen etc in de tub en dat was ook weleens prettig voor m'n rug . Maar oke, on topic: Om de dag dus.... iedere dag is echt nog niet nodig als ze zo klein zijn. En voor kattewasjes als ze echt heel erg gepoept had ofzo, werd dus ook de tub snel gevult.