Fiets, buggy help?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cooks, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een Sparta amazone mama fiets :D

Nu wil ik graag een buggy drager.. Je hebt die van steco, nuna en quinny

Nu leek mij die quinny icm met de Zapp wel handig maar kan nergens die fiets adapters vinden waar kan je die kopen?

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de steco buggy drager... Het lijkt me zo dood eng ben echt bang dat ik omkiep hihi

Ervaring iemand?

2. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Nee, nog geen ervaring mee. Ik heb zelf ook een Amazone mama fiets (met ook nog een fietskrat), maar zat me gisteren te bedenken dat het me veel te eng lijkt om daar ook nog een buggy aan te hangen. :D

3. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Zie je ik. Ben niet de enige hihi

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Zit er op een moederfiets geen dubbele standaard? Want het lijkt me dat de fiets dan niet zomaar omvalt. Of bedoel je tijdens het fietsen? Ik heb gewoon een hele simpele fiets, daarop twee zitjes en een buggydrager van Steco. Ik heb daar dan een lichte buggy van het kruidvat in hangen. Tegenwoordig gebruik ik het niet veel meer, maar ging altijd prima.

5. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik ben inderdaad bang om te gaan zwabberen tijdens het fietsen..

6. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Heb hier de Steco buggydrager en merk geen verschil met fietsen! (misschien de eerste keer ff wennen maar ben je binnen 5 minuten aan gewend)

Edit: 1 piepklein verschilletje.... het trapt zwaarder omdat je een paar kilo extra mee zeult.

7. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    precies zo .... ging prima!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb de steco buggy mee met een chicco buggy eraan. Met fietsen merk ik geen verschil wel met opladen. Want met de buggy eraan lazert mn fiets gelijk om...is dus even handigheid in krijgen met kind en buggy opladen;) verder vind ik het wel ideaal.

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Met fietsen merk je inderdaad geen verschil :) Althans, ik ging niet zomaar zwabberen haha. Alleen inderdaad het 'ophangen' van de buggy en daarna de kindjes in de zitjes zetten vond ik eng, omdat mn fiets dan dreigde om te vallen. Echter heb ik een enkele standaard en ik denk dat je er met een dubbele standaard een stuk minder (of geen) last van zal hebben.

10. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een goede standaard is een vereiste. Ik heb een stevige standaard die ook onder zware elektrische fietsen zitten. Bij een dubbele standaard heb je ook een stuurslot nodig omdat anders het stuur alsnog gaat zwenken.
    Ik heb een steco buggydrager met een koelstra buggy. Mijn buggy is vrij zwaar... Als je eenmaal fietst merk je het niet. Het opladen vind ik wel ff een dingetje

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij hebben een nuna buggy en drager achterop de fiets. Op een gewone fiets gaat dat prima, al hebben wij hem al anderhalf jaar achterop de 3-wieler bakfiets. Die valt dus sowieso niet om. Mijn eigen fiets valt al om met alleen de fietsstoeltjes voor de kinderen er op..

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Een draagdoek of drager is echt een uitkomst, past gewoon in je (fiets)tas en er zijn mensen die met kind op de rug fietsen(waaronder ikzelf).
    Daar vroeg je niet om maar misschien iets om over na te denken:).

13. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik heb de amazone en de steco achterop. Ik heb een enkele spin er bij zodat ik de bovenkant van de buggy extra kan vastmaken aan de bagagedrager. Helpt een stuk tegen het wiebelen van de buggy. De eerste paar 100meter vind ik eng, moet er met volle belading er altijd even aanwennen.

14. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb ook wel zitten denken aan een draagdoek. Evt een ringsling maar ik heb haar een tijdje gedragen en dat vond ze niet echt tof. En ik heb geen idee hoe ik haar daarin moet krijgen hihi

15. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik heb een zapp en via mp een 2e handse quinny buggy drager gekocht ....

16. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    kan je trouwens dubbele fietstassen hebben met zon drager

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

Kan wel maar is niet handig mijn man heeft de mijne eraf gehaald heb nu nog 1 fiets tas...

18. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Houdt er wel rekening mee dat een kind in een draagdoek op de fiets bij wet verboden is.

19. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!

Ehhh ik was niet van plan omdat te gaan doen hoor....

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hier een chicco buggy met stecco drager. Heb wel de deluxe uitvoering. Die is iets steviger. Fiets blijft gewoon staan, heb er wel een dubbele standaard onder zonder stuurslot en gebeurt niks als ik de buggy eraan heb hangen en kind in het voorstoeltje zit. Ook nog 2 fietstassen trouwens, maar wel kleintjes. Grote passen niet.

Deel Deze Pagina