Speciale stoel of gordel voor opstandige peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

beetje een gekke titel maar ik heb een ontzettend opstandige peuter die regelmatig driftbuien heeft. Ze wurmt zich dan continue uit de gordel waardoor ik om de paar minuten moet stoppen om haar terug in de gordel te zetten. Dit schiet totaal niet op! Bestaan er speciale gordels of stoelen voor kinderen waar ze absoluut niet uit kunnen komen of los kunnen maken?

2. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    In welke stoel zit ze? Als ze nog in stoel 1 zit zou ik de rugleuning hoger zetten dan zitten de gordels beter over haar schouders en kun je hem strak aantrekken. Je hebt ook speciale clips die je er tussen kan bevestigen zodat ze de armen er niet uit kunnen doen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze zit nu op een normale zitverhoger met gordel.

4. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Oké dan wordt het denk ik lastig want ik denk niet dat er dingen voor zijn.
    Kan ze niet terug in de groep 1 stoel of is ze daar echt te lang voor. Ze mogen erin tot hun oren over de rand steken.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Een verhoger met rugleuning met 5 punts gordel?
    Ik weet dat ze bestaan, geen idee tot welke lengte of gewicht ze zijn maar daar zitten ze strakker in dan in de gewone gordel

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat dat überhaupt nog niet mocht op die leeftijd:oops:. Ik zou voor een stoeltje gaan..

puzzelstukje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wellicht niet opvoedkundig verantwoord, maar ik ben 1 keer echt woest geworden (gespeeld uiteraard) en gedreigd haar uit de auto te zetten en toen was het over:rolleyes:. Maar autostoeltjes/gordels zijn geen spelletje.

Kan ze niet terug in de groep 1 stoel? Die gaan een stuk lastiger.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dat moet ik dan maar weer proberen want dit is echt geen doen... Zodra ze uit de gordel is komt ze ook echt helemaal naar voren hangen en aan je armen trekken, echt levensgevaarlijk.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Die heb ik wel eens gezien ja... Ik ga daar even naar kijken.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb haar een keer zelfs uit de auto gezet en het helpt niet. Ze heeft echt overal maling aan. Wat hier het beste werkt is nergens op in gaan en alles negeren. Dat gaat alleen lastig als ze zich elke keer uit de gordel weet te krijgen... Want dan krijgt ze toch weer die aandacht van het terug zetten etc...

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe oud is ze?

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Ja die zijn er! Je kan een kapje krijgen zodat ze niet zelf de gordel los kan klikken.
    Ook kan je soort harnasjes verkrijgen waarmee ze ook niet zichzelf los kunnen maken.
    En ja, die zijn wettelijk goed gekeurd. Wij gebruiken ze voor kinderen met een beperking die met geen mogelijkheid met juiste begeleiding ernaast toch blijven zitten. Je krijgt dan echt zeer onveilige situaties. Dus vandaar dat ze er zijn.
    Vaak kan een ergotherapeut je hiermee helpen.
    Mits je kind natuurlijk niet op een andere wijze te begeleiden is.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Peuter?? Kleuter bedoelde ik! Foutje door de stress net! :eek: Ze had namelijk weer een woede aanval toen ik deze topic aanmaakte:roflmao: Ze is 4.

14. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Oh herkenbaar.. mijn zoontjes zit gewoon nog in een groep 1 stoel maar weet zich toch altijd los te wurmen. Is ook echt van niks onder de indruk. Zo een clip ga ik wel eens voor kijken, nooit aan gedacht maar dat zal een hoop frustratie van mijn kant schelen.

SDonya vindt dit leuk.
  15. SDonya

SDonya Niet meer actief

En waar zijn die kapjes te koop? Mijn dochter is echt niet aanspreekbaar als ze boos is.

flipflop vindt dit leuk.
  16. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ze mag met 4 jaar oorspronkelijk niet alleen in een losse zitverhoger of ze moet groter dan 1.35 zijn. Voor haar leeftijd/lengte moet je een zitverhoger hebben met leuning en 5 puntsgordel. Bij de gamma zijn die te koop voor 60 euro dacht ik. Goed de riemen om de schouders en vast trekken.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar die zijn dus ook moeilijk open te maken?

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ze zijn met een knop open te maken dus denk dat jou handige Harrie dat wel lukt haha maar dan kun je kijken of daar een extra beveiliging voor is? In ieder geval zou ik haar niet meer vervoeren met de gewone gordel. Ze heeft nu totaal geen bescherming en de gordel snijdt in haar hals met een ongeluk.

En anders heb je nog altijd een spanband :roflmao:

19. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

3 jan 2016
    387
    90
    28
    Voor gewone gordel een plastic Ikea beker nemen en daar een gleufje in maken en aan dr gordel bevestigen. Die schuif je dan na het vastklikken over de bevestiging heen zodat ze hem niet zelf los kan maken.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    #20 MamaChantal, 10 nov 2018
    Laatst bewerkt: 10 nov 2018
    Zoiets?
    Is een 3 puntsgordel
    https://www.baby-dump.nl/producten/autostoeltjes/39/nania-eco-racer-sp/6591/

5 punts gordel hoeft niet toch?
    Een verhoger met rugdeel is prima toch?

Biny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina