Hallo, MIjn zoontje heeft vandaag nog maar 1 plasluier gehad en dit was ook niet een hele dikke plasluier. Hij is al een week ziek, overgeven, diarree gehad. Zijn diarree is over vanmiddag nog wel een x weer. Dinsdag had hij 10 dunne luiers gehad. Het gaat nu redelijk met hem. Hij is nog steeds zich zelf niet maar goed hij knapt op gelukkig. Maar moet ik me zorgen maken over zijn plassen. 1 plasluier is wel weinig of niet.
Hoi, Toevallig kom ik net terug van de ha. Mijn zoontje drinkt al een week zijn flessen niet en eet ook maar heel weinig. Hij heeft dus ook bijna geen plasluiers. Mij is verteld dat ik me zorgen moest gaan maken als hij niet meer zichzelf was, veel en ontroostbaar huilde zonder tranen, droge mond heeft, niet meer reageerde en ook geen plasluiers meer heeft. Ik moest hem zo veel mogelijk vocht aanbieden, maakte niet uit in welke vorm ( fruit, sap, ect ect ect.) Ze vertelde ook dat zodra ze zich wat beter voelen ze ineens een inhaalslag halen mbt eten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar ik weet hoe je je voelt zo machteloos........ Heel veel sterkte voor jou en je mannetje. Groetjes Kim
Ik heb deze week al 2x in het ziekenhuis gelopen met mijn zoontje omdat ze ook bang waren dat hij aan het uitdrogen was. Hij was lichtelijk uitgedroogt. De ka zei dat we dit thuis konden oplossen door hem idd kleine beetjes aan te bieden. Hij heeft ook een kuurtje gekregen. Je weet idd op een gegeven moment niet meer wat je moet doen. Ik hou het in de gaten. Maar als hij al 2 dagen geen plasluiers heeft gehad is dat toch niet goed?
Ik zou me niet te snel zorgen maken. Diarree is natuurlijk heel veel vocht. Je ventje z'n darmen zijn van streek, dus er gaat veel vocht zo door z'n darmen heen zonder dat het opgenomen wordt. Daar gaat nu z'n vocht naar toe. Pas als hij morgen nog steeds geen plasluier heeft gehad zou ik even met de Ha (of HA post) bellen om te vragen wat ze adviseren. En intussen wat de andere meiden zeggen, heel vaak een beetje drinken!
Ons mannetje had vanochten ook niet echt een dikke plasluier. misschien 2 plasjes. Hij had ook weer diarree. Moet ik dit in de gaten blijven houden. Hoe lang moet ik wachten om de arts te bellen
Ik heb het hier een week gehad maar was niet uitgedroogt. Gewoon een rot virus geweest en inderdaad na die week heeft ze alles ingehaald.
Hoi Ramoontjuh, Heb je toevallig Ors in huis??? dan zou je dit kunnen geven zodat hij niet uitdroogd. Hier zijn we er volgens mij doorheen, hij heeft gisteravond een dikke plasluier gehad en vanmorgen ook. Ook drinkt hij nu weer redelijk zijn fles op, nog wel geen gewone melk maar een smaak papje maar dat vind ik op dit moment niet zo erg zolang hij maar drinkt. Ik zou zeggen hou het goed in de gaten, bied hem veel drinken aan ( ik heb hier van die kleine olvarit sapflesjes gekocht en die zijn een groot suc6, hij vind die heerlijk). Ik hoop voor je dat het snel beter gaat en vertrouw je het niet bel even met de hap. Beter een keer teveel dan te weinig. Heel veel suc6 en beterschap voor je ventje. Groetjes Kim
Ons mannetje was net weer van de diarree af en nu al weer 2 luiers gehad in een uur tijd en het was water dun. Hij heeft een kuurtje trouwens dus kan het daar ook aan liggen. Maar als hij weer 10 dunne luiers heeft is het weer niet goed lijkt mij.
Ik zou bij één plasluier in 24 uur al de huisarts bellen. Deze heeft gezegd dat 4 zware plasluiers per dag normaal is. Eén is wel erg weinig.
Ik heb gebeld en moest maar gewoon een zetpil geven en in de gaten houden. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik de hap wel.