Hoi, ik ben van plan voor het afscheid v mijn dochter zo'n taart te maken. Heb het ook al eens 3 laags voor een bruiloft gemaakt. Het thema wordt waarschijnlijk woezel en pip (leuk v jongens en meisjes dacht ik) Maar wat zal ik erin stoppen? Het liefst een klein kadootje en traktatie in 1. Stempels? Stuiterballetje? Er past natuurlijk niet iets heel groots in. Qua traktatie ben ik eigenlijk voor iets gezonds maar dat pakte vorig jaar best duur uit. (pauw met fruit spiesjes). net gehoord dat ik over een maand werkloos zal zijn (na 12 jaar) dus eigenlijk moet het niet te prijzig worden. Chocoladelolly misschien of een paar paaseitjes? Afscheid is net voor Pasen. Wie heeft er tips waar deze taartpunten mee te vullen en wat vinden jullie als ouders een leuk kadootje?
Ik zou er alleen een doosje krentjes in doen. Vind een kadootje helemaal niet zo nodig en zeker als je krap zit zou ik het niet doen. Kinderen vinden vaak het krijgen van iets al leuk. Hoeft niet altijd over de top te zijn vind ik.
Hier is zoontje altijd erg blij met bellenblaas!! Weet niet of dat past ... of een boksballon (action) doet het ook altijd goed...
Bellenblaas, een ballon, stoepkrijtje, stempel of stickers zijn altijd leuk. Stuiterballen vind ik echt vreselijk, daar zou ik niet blij mee zijn. Qua snoepen misschien rozijntjes, smarties, zakje gummiebeertjes, een koekje, een babybelkaasje, knijpfruit, pakje drinken, of een snackjomkommertje. Een paar paaseitjes vind ik ook leuk.
Bellenblaas heb ik volgens mij al 10 alleen vd PSZ. Wat bedoel je met boksballon? Zo'n hele grote met elastiek? (ik ken het v simply colors, krijg je altijd bij een bestelling) die vind mijn dochter ook erg leuk ja. Wist niet dat je die bij action kon kopen. Bedankt vd leuke ideeën. Ik zal er binnenkort mee beginnen. Als ik precies weet hoe groot zo'n punt is, kan ik beter zien wat er evenueel in past.
Maak je die taartpunten zelf of koop je dat kant en klaar? Lijkt me wel leuk maar ben niet zo handig.
Zelf maken.knippen en plakken. Heb er een model voor die je zo kan overtrekken. In 3 maten vanwaar dat ik al een keer een bruidstaart heb gemaakt. toen net paarse linten en bloemen versierd op creme kleurig karton.
Een boksballon is inderdaad zon grote met elastiek . Bij de action inderdaad, allemaal verschillende kleuren. En bellenblaas is hier na 1x gebruiken altijd op op een of andere manier is het heel moeilijk het flesje recht te houden haha.
Bellenblaas idd, of stoepkrijt. Iets om buiten mee te spelen iig zou ik leuk vinden. Qua eten Rozijntjes of nijntjekoekje.
De taart is bijna klaar. Nog even een tekstje printen op de zijkant met boodschap en een fotootje van mijn dochter. Voor de vulling zijn inmiddels de boxballonnen bij de action aangeschaft, omdat mijn dochter dat heel leuk zou vinden. Ik denk dat ik er een schatkistje in doe, of een dora koekje (ik hoopte dat zoiets bestond met woezel en pip, maar nog niet gevonden) en dan met een paaseitje denk ik. Maar wie heeft ook wel eens zo'n taart getrakteerd? Ik vraag mij 2 dingen af. 1. Ik zie op foto's in het midden nog een plaatje met de tekst ''hoera dochter 4 jaar'' die boven op ligt, maar leg je dat los erop? Of met een stokje eronder zodat het op zijn plek blijft? Want je kan het niet vastplakken omdat de taartpunten dan aan elkaar zitten. 2. Hoe doe je dit met trakteren? Want los op een plateau gaat schuiven, daarmee kan ze niet rond gaan, dan dondert meteen alles op de grond vrees ik. Maar met een lint erom is het weer moeilijk voor de kindjes om een punt te pakken? Hoe los ik dit op?
Knijpfruit; ik knijp er tussenuit Rozijntjes ingepakt en er dan een horloge van maken: Het is tijd om te gaan
Bedankt. Maar het gedichtje en de inhoud heb ik al bedacht.... Ik zit vooral met hoe uitdelen zodat de kids het makkelijk pakken, maar het ook niet meteen uit elkaar valt? Een rond karton net zo groot als de taart met een opstaande rand vd stevigheid? Maar waar maak ik de rand van en hoe zorg ik dat het een stevig geheel is?
Het is al gelukt, een kartonnen plaatje zo groot als de taart met opstaande rand. Was achteraf niet zo moeilijk. Plaatje erbovenop lukt ook nog wel. Kan niet wachten tot ze hem mag uitdelen maandag! Bedankt voor het meedenken en de tips!